Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
finnyboy schreef:ik begrijp je!
toen ik zwanger was van onze 2e dochter heb ik mijn merrie verkocht. Gelukkig is zij naar een geweldig adres gegaan en eerlijk ..ik denk als ik haar weer op zou halen ze niet eens meer mee zou willen![]()
Toen Iris groter werd ben ik toch weer gevallen voor een jonge ruin en ik zou het voor geen goud willen missen, juist de ontspanning die het geeft ( ik heb 2 dochters een eigen zaak en werk 80 plus uren in de week) en tuurlijk voel ik me dagelijks schuldig over van alles en nog wat... zien onze meisjes mij wel genoeg ( nu inmiddels 20 en 15) ziet mijn ruin mij wel genoeg ( inmiddels 10) maar dat hou je denk ik altijd. Ik kan niet mee praten over het werken aan huis ,wat een hele boel is kan ik me zo voorstellen als je je paarden aan huis hebt staan . Die van ons ( dochter inmiddels ook een pony) staan op een pensionstal.. de hele dagen buiten en we hoeven alleen maar te mesten en om de zoveel dagen alles binnen en buiten te zetten dus daar zit wel degelijk verschil. Met mijn merrie heb ik toen voor mezelf bedacht...wil ik een paard hebben om een paard te hebben? Of staat ze daar dikkig te worden en doe ik haar daar ook geen plezier mee... succes met je keuze! het valt nooit mee
AMCM schreef:Gefeliciteerd met de zwangerschap TS
Een baby kan je leven behoorlijk op z'n kop zetten.
Veel valt of staat met hulp en organisatie.
Sta je dadelijk helemaal alleen voor de zorg van jullie kleintje, dan zal het zwaar worden om én te zorgen voor én te trainen met je merries.
Maar als jouw man / moeder / grootvader / ... bereid is om mee op te passen dan zou ik mijn paarden zeker bijhouden!
Anders krijg je al snel het gevoel dat heel je wereld alleen om de baby draait. De baby is er immers dag en nacht, 7 op 7. Sommige baby's slapen al snel door maar andere houden het maar liefst 3 jaar vol dat nachtbraken. Dan is het toch wel fijn dat je paarden er voor je zijn om je batterijen weer even op te laden.
Het grote voordeel vind ik is dat je ze aan huis hebttijdens het middagslaapje kan je lekker gaan rijden! (Babyfoon aan en gaan) En het mesten etc. kan gezellig met de kleine in de kinderwagen. Ook met een draagzak kom je een heel eind.
Win-win want die kindjes vinden het heerlijk om buiten tussen de paarden te zijn.
Ik zou in ieder geval eerst een jaar wachten voor je beslissingen gaat nemen. Na een jaar komt er weer veel meer structuur in je leven, ben je gewend aan een nieuw leven als moeder, en weet je vanzelf of paarden daar nog bijhoren of niet.
pinto_1 schreef:Als ik lees hoe je woont met de paarden aan huis en voldoende ruimte zou ik ze houden. Je paarden vinden het ongetwijfeld ook prima als ze minder gereden worden, of niet gereden, maar wel op de wei mogen staan.
Kun je de verzorging voor jezelf misschien wat makkelijker maken? Bijvoorbeeld met een inloopstal, zodat je ze niet steeds binnen of buiten moet zetten, een hooiplek wat je 1 of 2x per dag vol gooit (ik noem maar wat voorbeelden).
Annlifehorse schreef:pinto_1 schreef:Als ik lees hoe je woont met de paarden aan huis en voldoende ruimte zou ik ze houden. Je paarden vinden het ongetwijfeld ook prima als ze minder gereden worden, of niet gereden, maar wel op de wei mogen staan.
Kun je de verzorging voor jezelf misschien wat makkelijker maken? Bijvoorbeeld met een inloopstal, zodat je ze niet steeds binnen of buiten moet zetten, een hooiplek wat je 1 of 2x per dag vol gooit (ik noem maar wat voorbeelden).
Bedankt voor je ideeën,... we hebben inloop stallen voor de zomer periode naar de grasweides, stallen met winterpaddockjes en trainingspadock
Maar mijn paarden missen echt wel de aandacht en de ene mist ook echt het werken,... ik ken ze door en door en tis net daardoor dat ik me schuldig voel... en als het enkel is om als grasmaaier te dienen, is de prijs van onderhoud en werk echt te hoog...
Maar we willen het zeker nog enkele jaren aanzien alvorens we echt zouden overgaan om al dan niet te stoppen of door te gaan
Annlifehorse schreef:AMCM schreef:Gefeliciteerd met de zwangerschap TS
Een baby kan je leven behoorlijk op z'n kop zetten.
Veel valt of staat met hulp en organisatie.
Sta je dadelijk helemaal alleen voor de zorg van jullie kleintje, dan zal het zwaar worden om én te zorgen voor én te trainen met je merries.
Maar als jouw man / moeder / grootvader / ... bereid is om mee op te passen dan zou ik mijn paarden zeker bijhouden!
Anders krijg je al snel het gevoel dat heel je wereld alleen om de baby draait. De baby is er immers dag en nacht, 7 op 7. Sommige baby's slapen al snel door maar andere houden het maar liefst 3 jaar vol dat nachtbraken. Dan is het toch wel fijn dat je paarden er voor je zijn om je batterijen weer even op te laden.
Het grote voordeel vind ik is dat je ze aan huis hebttijdens het middagslaapje kan je lekker gaan rijden! (Babyfoon aan en gaan) En het mesten etc. kan gezellig met de kleine in de kinderwagen. Ook met een draagzak kom je een heel eind.
Win-win want die kindjes vinden het heerlijk om buiten tussen de paarden te zijn.
Ik zou in ieder geval eerst een jaar wachten voor je beslissingen gaat nemen. Na een jaar komt er weer veel meer structuur in je leven, ben je gewend aan een nieuw leven als moeder, en weet je vanzelf of paarden daar nog bijhoren of niet.
Ja bedankt voor jou reactie, het leunt heel erg aan over hoe wij er momenteel tegenover staan, vooral ik om zeker nog enkele jaren te aanzien, want idd het is onze uitlaatklep en we willen inderdaad ook graag onze hobby combineren met de baby,...
maar we vragen ons gewoon nu al af of het wel allemaal haalbaar is en blijft... mijn ouders springen wel bij met de kleine 1 dag per week en tijdens de vakantie van de kribbe en huishoudhulp is er ook, maar mijn man zijn ouders zijn jammerlijk overleden dus het is vrijwel dat we zo goed als alle zorg door de week heen op onze schouders rust.
Ik ben elke dag voor men werk weg om 5u00 en thuis om 15u15, mijn man is weg om 7u en thuis om 16u20 dus de combinatie van alles maakt wel dat we erf druk in de weer zijn...
Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, idje, JorineV, marsyl, Suzysuze, Waratje en 18 bezoekers