Bijna 12 jaar geleden kocht ik mijn shetlander Lorenzo en ik ben nog steeds zielsgelukkig met hem. Hij kan veel vrijheidsdressuur, hij loopt naast de fiets en we kunnen uren en uren wandelen.
In de afgelopen jaren reed ik altijd paarden van derden en dat was fijn, omdat ik dus in ieder geval iets te rijden had. Maar het was nooit eigen.
Vandaag komt mijn lang gekoesterde droom uit! Nog een paar uurtjes en dan mag ik mijn prachtige Lusitano verwelkomen!
Quieta is een (op het oog) zwartbruine merrie die is geboren op 20 maart 2020 in Torres Novas, Zuid-Portugal.
Na bijna twee jaar op de grote vlakte, is ze zaterdag op transport gegaan en dat doet ze zo super goed!

Ik krijg van haar chauffeur elke keer een leuke update en ze heeft zo'n lekker koppie!
Gisteren heb ik Lorenzo overgehuisd naar ons nieuwe domein. Hiervoor stond hij op een kampeerboerderij waar altijd wel mensen waren. Ik ben zelf gauw overprikkeld en kon direct heerlijk genieten van de rust die op onze nieuwe plek heerst.

Vandaag gaan we even heel rustig aan doen. De paarden komen naast elkaar in de stal te staan. Quieta is tijdens het reizen nu gewend om vanuit de vrachtwagen op stal te gaan en omdat we nog maar weinig daglicht hebben, houden we dat vanavond ook even zo. Ze komt rond zes uur aan. Ik zorg dat Lorenzo dan op zijn stalletje staat en Quieta gaat dan ook op haar eigen plekje. Morgenochtend mogen ze lekker samen op de wei. Dan kan ze goed zien waar de draden zijn, hoe de looproute is en de hele dag in alle rust haar omgeving leren kennen.
Het is de bedoeling dat ze 24/7 samen binnen/buiten kunnen, dan blijven de stalletjes dus gewoon open. Maar de eerste paar dagen gaan ze 's nachts op stal. Dat is voor iedereen wel zo rustig.
In dit topic kan iedereen die dat wil ons nieuwe avontuur volgen. Ik ben ook van plan te gaan vloggen, of in ieder geval een videodagboek te gaan maken. Dat lijkt me echt heel leuk!
Nu nog even de laatste anderhalf uur aftellen en eindelijk mijn meisje omarmen!