WSR Montfoort

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

artstel

WSR Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-22 16:10

Niet lang geleden mocht ik Sanne fotograferen tijdens een wedstrijd bij WSR in Montfoort. Ik hoopte zonder al teveel ruis toch in het 'donkere' binnen redelijk scherpe foto's te maken. Voor deze serie gebruikte ik mijn Nikon D850 body en een Sigma 60-600mm sportlens. Ik hoop hier via dit forum af en toe mee te kunnen doen met meetings als fotograaf, maar kwam er gisteren achter dat ik dan minimaal 25 keer iets moet posten... dat meeten gaat dus nog wel een jaartje duren vrees ik. :D Teveel andere hobby's ;-) Maar hier is dan toch het begin... Wat vinden jullie van deze serie?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: WSR Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 16:42

Wil je gewoon deze combinatie laten zien of wil je fototechnisch commentaar? Wil je dat laatste dan past dit topic beter op FK.

Helaas zie ik toch veel onscherpte in de foto's, voornamelijk de benen van de pony. Een lichtsterke lens is echt wel nodig voor een binnenbank en zelfs dan is het nog moeilijk. :+ En probeer op de juiste momenten te klikken, de galop en de draf zijn op het verkeerde moment genomen.

artstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-22 17:43

thx is inderdaad nog wat onscherper dan ik had gewild. Meer lichtsterk dan dit kan ik niet betalen ;-) maar de momenten zal ik op gaan letten. Ik zal eens zoeken naar de juiste plek. Nu kan ik nog niet overal posten waar ik 'thuis' hoor. ;-)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 18:05

Nee, je kan op FK nog niet posten, dus je zal eerst 25 nuttige berichten moeten posten onder het tabblad informatief. Dan kan je je aanmelden voor de kudde en overal posten. :)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 19:35

Welkom op Bokt! Fotograferen in een binnenbak is nog een uitdaging, maar leuk dat je daarmee begonnen bent. Voor de juiste momenten kan je erop letten dat de ruiter in het zadel zit. Bij galop pak je meestal het moment dat het binnenachterbeen naar voren is en bij draf dat de benen een ‘M’ vormen of net iets daarvoor.

artstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-22 21:33

thx, ik zal er eens op letten.

artstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-22 21:43

Bellatrix schreef:
Nee, je kan op FK nog niet posten, dus je zal eerst 25 nuttige berichten moeten posten onder het tabblad informatief. Dan kan je je aanmelden voor de kudde en overal posten. :)

Ohh, ook nog onder 'informatief'? Nou, dan denk ik dat het me nooit zal lukken. :? Jammer, leek me leuk om weer eens met een groep bezig te zijn met dieren, fotograferen, van elkaar leren, etc.. nou ja, dan ga ik maar eens verder zoeken.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 22:31

Dit blijft natuurlijk een forum over paarden, de rest van de forums zijn eigenlijk bijzaak. Die 25 berichten zijn ingesteld zodat het niet te gemakkelijk wordt om overal te kunnen posten.

Je maakt foto's van paarden, dan heb je er toch interesse in? Of alleen in fotografie en dit was toeval?
Maar er zijn vast wel fotografie forums.

artstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-22 13:45

Bellatrix schreef:
Dit blijft natuurlijk een forum over paarden, de rest van de forums zijn eigenlijk bijzaak. Die 25 berichten zijn ingesteld zodat het niet te gemakkelijk wordt om overal te kunnen posten.

Je maakt foto's van paarden, dan heb je er toch interesse in? Of alleen in fotografie en dit was toeval?
Maar er zijn vast wel fotografie forums.

Ja zeker, door mijn kinderen ben ik van paarden gaan houden. Maar om nu te zeggen dat ik er veel van weet.. ehh nee, dat niet. ;-) Ja, ik snap dat er een drempel moet zijn. Ik blijf gewoon af en toe shooten zoals ik nu doe en dan komt het vast vanzelf wel een keer. Thx voor je reacties!