Kom jij altijd gelukzalig van je paard? Heb je (bijna) altijd lekker gereden?
En staat 'lekker gereden' gelijk aan 'van begin tot eind ging het lekker.'
Ik heb een ontzettend lief, braaf paard. Buitenritten doen wij graag, grondwerken en wat dressuurmatig. Dat laatste is voor ons betreft het moeilijkste. Deze week weer begonnen met privé les. Vandaag wat geoefend nav de les. In de les heeeeeerlijke stukken gehad en echt lekker gereden. Maar vandaag had ik bijvoorbeeld niet het zelfde resultaat. Ik probeerde de zelfde handelingen en oefeningen te doen. Maar ik vond het erg moeilijk om te voelen of ik het goed deed of juist mijn paard heel erg in de weg zat. Ook moest ik mijn paard even uitleggen dat we nu echt even aan werk moest. Uiteindelijk lukte het mij om echt weer naar hetzelfde 'niveau' als van de les te rijden en kon ik dit even vasthouden. Daarna was ik weer zoekende en toch afgesloten met een goede oefening.
Maar het is dus niet zo dat ik van begin tot eind gelukzalig op mijn paard zit. Ja ik ben heel blij met dat kleine stukje wat heel goed ging. Maar toch denk ik vaak aan de dingen die niet goed gingen of dat ik onaardig was voor mijn paard.
Als je dit altijd hebt lever je natuurlijk veel in op het plezier met je paard. Ik wil gewoon denken ik heb een lekker avondje met paardlief gehad en zat een heerlijk stukje rijden bij. Dit komt meestal bij mij als ik klaar ben met alles en thuis even gezeten heb. (het positieve gedeelte) Alsof je misschien direct na het rijden nog in het moment zit? En je even moet landen?
Wie herkent dit? Of stap jezelf wel eens af met een rot gevoel? Ik heb vanavond een stukje vrijheidsdressuur mee gepikt na het rijden. Dat gaat eigenlijk altijd goed en ik merkte dat het ook wel ontspannend is als je iets ontspannends doet als het niet direct goed gaat waar je mee bezig bent. Dat ga ik in ieder geval vaker gebruiken.