Onze eigen blunders

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
petraaken

Berichten: 44224
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 13:35

och god, ik lig hier echt dubbel van het lachen. Haha!

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 13:54

Hmm..Die sporen in m'n kont heb ik ook eens gehad...Het ergste is,is dat er nog steeds 2 deukjes van zichtbaar zijn in mijn bil...

Ik dacht vroeger op de handelstal ook eens een pony uit de wei te gaan halen..Was zo'n lief beest dat ik dacht dat ik er wel op kon gaan zitten en zo de wei doorlopen...Dus,van het touw een 'teugel' aan het halster gemaakt,aanloopje en hups,zat er op....
Na een paar passen werd madam erg vrolijk met als gevolg dat ik eraf vloog...Recht met mijn stuitje op een steen...
Die dag had ik er nog niet veel last van,pas na het rijden begon het wat stijvig aan te voelen...Maar de volgende dagen kon ik niet liggen,zitten of staan...

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 15:56

paard wat diarree laat lopen op jou terwijl hij toch duidelijk met zijn been stond te trekken terwijl je zijn hoeven uitkrabt. bleeeeh

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 18:17

hahahaha, die van Pocahontas vind ik ook erg grappig Lachen

Zelf ben ik twee weken geleden door een jong paard (3jaar en bezig zadelmak gemaakt te wroden) 20m aan de longeerlijn door de wei getrokken... mevrouw vond dat zadel toch wel eng en besloot om zich om te draaien en in volle gallop naar de stal te rennen, waardoor ik dus (voordat ik losliet) zo'n 20m achter haar aan "wapperde".. longeerlijn door je vingers = auw, maar gelukkig viel het mee Lachen

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 18:47

Ik heb een tijdje een pony bijgereden.
De pony liep bij de eigenaar alleen voor de kar en de beste man had gehoord dat je paarden voor de kar beter presteren als je ze ook onder het zadel rijdt. Dus werd ik lief aangekeken. Wat ze me er niet bijverteld hadden was dat die pony al een paar jaar niet bereden was. Ik had gezadeld, dat ging allemaal nog goed, zet een voet in de beugel, zet af en die pony trekt een sprint, waardoor ik wel op de pony, maar net iets te ver naar achter beland. Gevolg: ik zat achter het zadel en die pony maar door de wei crossen. Gelukkig had ik niet zo veel publiek, maar de paard mensen die erbij waren, vonden het heel grappig.

En ik heb een keer met het paard van een vriend een megasprong gemaakt. We waren aan het buiten rijden en ongeveer halverwege moesten we een heuvel op over een pad dat helemaal uitgehold was. Paarden lopen rustig naar boven, maar omdat wandelaars over het hogere stuk naar onder komen, schrikken de paarden daar wel eens van. Ik was daar helemaal op voorbereid, dus buitenbeen erbij. Komen er wandelaar, springt N-joy, als een klipgeit op het hoger gelegen stuk, maar niet van de wandelaars af, maar ernaar toe. Zo met vier benen tegelijk omhoog en landde een stuk hoger dan verwacht.
Ik rooie kop, wandelaars zagen er de humor absoluut niet van in en mijn vriend hing bijna naast het paard van het lachen.

Dreamy

Berichten: 24072
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 20:40

Whahaha..leuk topic *LOL*

Op ponykamp gingen we spelletjes doen!
Bij een van die spelletjes moest je tennisballen te pony uit een emmer vissen en dan naar je eigen emmertje racen en het balletje erin gooien.
Ik moest op een lekker makkelijke pony dus ik cros naar de mand met de tennisballen maar de pony wou niet te dichtbij dus ik hing helemaal aan het zadel en ja hoor...begint dat beest te lopen en toen lag ik Tong uitsteken
En het was dus nog een beginnerspony ook Bloos

Van diezelfde pony ben ik nog eens afgevallen toen ik voor het eerst ging vrijrijden!
Ik was aan het draven en opeens vloog ze in uitgestrekte draf naar de poort toe die op een kiertje stond in hoop dat ze erdoor paste
Ze zag net een meter ervoor dat dat dus echt niet ging lukken en dus vol op de rem en ik vloog over haar hals met uitgestrekte armen (I believe i can fly...) zo tegen de poort Haha!

Achja zo heb ik nog wel een paar dingen hoor Tong uitsteken

snepje1

Berichten: 444
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: Losser

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 22:53

Tja vier jaar gleden stage gelopen bij een paardenhandelaar. Ik was best zenuwachtig de eerste dag. Scheve mond
Elke morgen gingen een aantal paarden in de wei, dus springschoenen, peesbeschermers en strijklappen aan, andere deken erop en ik was klaar om ze op de wei te zetten. Iemand riep me even weg om ergens mee te helpen, hij zei; "zet die bruine merrie in het gangpad maar op de wei".
Dus ik kijk in het gangpad en ja hoor er staat idd een bruine in het ganpad. Pling
Dus hup mee naar buiten in de wei even draaien voordat ik hem los doe, en.........
Daar komt mijn stage begeleider aangerendt "stop dat is dus de hengst!!!" Clown
Iemand anders had de merrie al in de wei gedaan en de hengst er voor in de plaats gezet Bloos!
Het schaamrood stond me op de kaken Bloos! , ze zullen wel hebben gedacht; dat wicht ziet het verschil niet eens tussen een hengst en een merrie! Clown

Ayasha
Blogger

Berichten: 58023
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 23:17

smurf schreef:
magege Stegeman.... ~~}> Haha!

Verward ik kan ff niet volgen, wat bedoelen jullie met manege stegeman? Verward

Duhelo

Berichten: 28583
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 23:20

stegeman worst
wist het eerst ook niet Haha!

Ayasha
Blogger

Berichten: 58023
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 23:53

en daar gaan jullie zo licht over Verdrietig Bloos! ****verbaasd****

Morrie

Berichten: 22330
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 08:11

het helpt wel hoor, af en toe dreigen met manenge Stegeman *LOL*

als ie zich dan nog niet gedraagt, begin ik over Firma Wagner, de grootste paardenslager van Oostenrijk (daar komt mijn paard vandaan), dan schrikt ie zo dat ie weer wekenlang braaf is Clown

Pocahontas

Berichten: 593
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 10:41

smurf schreef:
het helpt wel hoor, af en toe dreigen met manenge Stegeman *LOL*

als ie zich dan nog niet gedraagt, begin ik over Firma Wagner, de grootste paardenslager van Oostenrijk (daar komt mijn paard vandaan), dan schrikt ie zo dat ie weer wekenlang braaf is Clown

HHmm,bedankt voor de tip!!!
Denk dat ik dat by Apachee ook maar eens ga proberen... Haha!

Pocahontas

Berichten: 593
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 11:07

Ik kan er niets aan doen..
Daar ben ik weer..
Het lijkt wel of ik de grootste blunderaar van allemaal ben.. Bloos
Tien jaar geleden had ik een tinkermerrie gekocht,die zou zes jaar zijn ,ingereden,en ook ingespannen....(dus niet!!!)(helemaal groen).
Kluns dat ik ben,heb haar meteen gekocht,zonder proefritje of wat..
Was gewoon meteen verliefd..
Een week later werd ze naar de manege in lanaken gebracht,waar ik de tweede dag dus een lekker bosritje wilde gaan maken.
Een zadel had ik,maar een hoofdstel nog niet(die wat ik had pastte haar niet).
Mijn stiefmoeder had nog een oud hoofdstel,dat ik zolang mocht gebruiken.
Was wel een beetje droog,maar ik nam niet de moeite om hem eens goed in te vetten Bloos
Eenmaal in de stal merkte ik dat ze een beetje bang was voor het zadel....
erg vreemd..(hihi),maargoed..
Alles ging goed,opstappen ook..
En daar ging ik...
Een hele tyd gestapt,en toen besloot ik een stukje te draven.
Het was zomer en ik had een spykerblouse aan met van die drukknopjes om dicht te maken.
Goed ik spoor aan...geen reactie...spoor iets harder aan...geen reactie..
spoor nog wat harder aan en geef een zwiep met die teugels...
Begint me dat beest daar te bokken alsof ze een prof rodeopaard was!!!
Ik wil haar terug nemen,maar meteen breekt mijn linker teugel doormidden.
Ik heb enkel nog die rechterteugel,daarmee wil ik haar omtrekken...
Die breekt ook over en ik trek perongeluk met die beweging mijn hele rits drukkertjes open van mijn blouse!!!
Resultaat:stond daar midden in de struiken,nieteens meer op het pad,met mijn b.h en blouse op half zeven... Tong uitsteken Schijnheilig
En moet er ook nog net een koppel met een hond langs komen lopen!!
Ben maar terug naar de manege gelopen,en heb me daarna meteen een nieuw hoofdstel gekocht.....

MelodyT

Berichten: 3246
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 12:10

nou weet er ff geen maar heb wel 1 hele domme acties...een oude paaerdenboer die we al heel langkennen kwam bij ons op stal toen er een veulentje geboren werd..dus hy kijken of het een merrie of hengstje was zei ie ja een hengstje want dr zit een slangske aan..(was gewoon navelstreng haha)was dus toch een merrie!

Flor

Berichten: 1040
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 12:29

Niet zo'n hele erge blunder, maar ik zou een x afgelopen zomer een pony afspuiten die in de laatste les had gelopen, en dan mochten ze daarna nog even de wei op, een half uurtje ofzo. Maar ik kon niet binnen afspuiten. Nou, dan maar buiten... dus ik met rechterhand halstertouw met paard dr aan vasthouden, met linkerhand proberen tuinslang te pakken en de kraan open te doen. Pony vond het wel best. Neus omhoog, sprint, hup naar het weiland. Nou, het 1e stuk kan je dus niet zien, toen was ik alleen. Maar ik moest wel loslaten, zo sterk, en het laatste stukje is langs de buitenbak die je vanuit de kantine kan zien. Gelukkig was er voor de weilanden wel een hek, dus die ***pony stond daar. Ik was zooooo pissig. Ging dus die pony halen, vervolgens kom ik in de kantine, zegt zo'n vader tegen mij: "Volgende keer kan je hem misschien beter eerst pakken, en dan op zn donder geven." AAARGH!!

Een andere x, met diezelfde pony. We zouden 2 pony's losgooien in de buitenbak, waaronder dus die ene, en dan nog eentje. Dus ik wilde die eerste niet meer en ging voorop lopen met een andere pony. Helaas, eerste pony haalde dezelfde truc uit (doet hij echt met iedereen, en is megasterk), sprong langs mij en de arme andere pony heen, en rende richting wei. Maar nu stond het hek wel open, en het hek naar het weiland toe ook!!! Halfuur later hadden ze m dan wel weer gevangen. Gelukkig mocht ik ondertussen rondjes lopen met die andere pony in de bak, die er helemaal niks van snapte!!

Pocahontas

Berichten: 593
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 12:42

En ja hoor...,daar is ze weer!!!!
Ik heb nog een,en dan stop ik echt..(straks krygen jullie dus echt een slechte indruk van mij!!) Haha!
Een vriend van mijn vader had een zaak geopend in maastricht.een bestaand cafeetje,maar wel verbouwd..
Hy had het een beetje western ingericht ,met een paar stands en een heus zadltje enzo,tegen de muur als decoratie..
Wy ,mijn stiefmoeder en ik,meteen van;oohh,te gek,kunnen we een keer te paard komen..
Iedere keer als we kwamen vroeg er wel eens iemand van;waar blyven die paarden nou..?
Wij in de zomer in een gekke bui..,paardjes opgezadeld,1,5 gereden naar centrum maastricht en juuuuuhh,naar binnen..!!!
We hadden alleen een beetje moeite met een trapje van drie treden,en dan een draai rechts naar binnen...
Whoeoeahaha,de gezichten van die mensen!!
Ineens een paar paarden die naar binnenkomen!
Mijn vaders vriend was meteen een camera gaan halen,en heeft nog gefilmd..
Al met al ,we hebben ons dood gelachen,en als afscheidscadeautje had de apalooza van mijn stiefmoeder nog op de pooltafel gescheten!!!! Haha!

Ayasha
Blogger

Berichten: 58023
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 18:56

hmm...ik zal hier ook nog maar eens een blundertje vertellen Haha!
jep, ik mocht de shet van de buren rijden...
dus ik zadel dat beestje, singel aan, mooi!! dat ging goed, ik stap op maar een halve minuut later lag ik alweer op mijn kont, bleek dat het beestje zich zodanig had opgeblazen dat de singel enorm los was Haha!
dus...zadeltje hing aan de buik,
de pony bekeek me ook maar vreemd Bloos

bij diezelfde pony...
ik dacht "laat ik dat beestje toch nog maar een keertje rijden" (mag er op rijden wanneer ik wil)
normaal luistert ie vrij goed, maar nu was er echt niets mee aan te vangen!!!!
dus ik stap af, (vergeet wel mijn voet uit de beugel te halen aan een kant)
dus met veel moeite er terug op, beugeltje uit, terug er af
waar kom ik achter? uhu inderdaad, hoofdstel kapot, maar ik wou hem echt laten werken dus waarom niet aan de longe, jemig!! had die het even verkeerd begrepen, heb een gratis ritje "buikschuiven" gekregen van de rotte sjet Bloos
gelukkig was er geen publiek

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 20:44

ik heb er ook nog een: Ik had van die koekjes gekocht voor rikky die een soort balk waren zeg maar, dus ik klaar met rijden en het was al donker.
Ik zet rikky terug in zijn stal en voelde in mijn zak, ik dacht dat ik een koekje voelde en gaf die aan rikky. Wat nogal raar was, hij at hem niet op en het volgende koekje ook niet. Hij gooide ze allebei in de voerbak, dus ik ze weer oprapen... bleken het batterijen te zijn uit de digi van de vorige dag.. gelukkig niets geks mee gebeurd niet met rikky en de batterijen waren nog gewoon goed hehe

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 20:59

lach me slap hier kan niet eens meer nadenken over welke blunders ik begaan heb. tja buiten de paarden om teveel om op te noemen...

duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 01:37

heb er waarschijnlijk talloze gemaakt, maar 2 staan me nog heel goed bij.

de eerste was een keer op een pony (had nog nooit gereden en je kon toen ergens pony rijden). de man die de pony vast hield vroeg of ik een stukje wilde draven en dat wilde ik natuurlijk wel. pony doet hoofd naar beneden en ik gleed er zo vanaf.

de 2e was bij mijn 1e manege les. ik had daarvoor wel op een ponyclub gereden, maar niet echt goed les gehad.
afijn ik was dus bij de half gevorderden geplaatst en maakte een debuut door er 3x af te vallen. de pony? die deed gewoon braaf zijn werk, alleen ik niet.

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 02:49

ik heb zo vaak blunders Schijnheilig
nou ik had les en ik snapte niet hoe ik nou aan de teugel moest rijden.
eind van de les had ik het in 1 keer door.
dus mij instructrise zegt heey je heb het licht gezien wat doe ik kijk in de lucht en zeg welk licht Haha! Clown of we hadden viertal was donker maar er moest nog iemand komen 9een witte pony) dus ik rij richting uitgaan komt die witte pony te voorschijn en in de bak lag een plas dus wat doet me paard die rent heel hard weg en geef een paar bokken en waar belangt ik in ja juist minder in de plas Clown

of ik ging naar het strand met de hele stal me vader hielp mee met de spullen in de auto te leggen zadel hoofdstel ,cap zweep.
kom ik daar aan wat ben ik vergeten me hoofdstel Clown
gelukkig had iemand anders een reserve hoofdstel meegenomen een full terwijl ik een pony had maar het ging best goed
of
ik had een wedstrijd nou me cap was al te groot nou me tweede proefje de jury zei al van kan ze wel zien met die cap voorlezer zegt ja hoor.


nou halvewegen de proef zak me cap voor me ogen en ik zag bijna niks meer, voorlezer hellemaal dubbel van het lache,en ikook en wat het ergste was de jury ook Clown nou en als je hellemaal dubbel van het lache ben dan gaat het proefje ook niet goed Clown

en wat voor blunders heb ik meer denk denk.
er stond een laag kruisje dus ik denk spring erover heen, nou ik dacht dat wel maar me paard dacht dat spring ik niet,dus die springt opzij en ik ging rechtdoor Clown

nou zo kunnen we nog wel een tijdje doorgaan Cool
dit was ook wel lache.
ik had een wedstrijd met me pony nou naar de tweede proef stap ik af en liep naar de jury toe of ze nog commetaar hadden nee dus.
dus ik liep weer terug en ik struikel zo over me sporen Bloos Schijnheilig ik lach dubbel maar later vondt ik het ook wel weer verschut.
ik heb ook vaak van die domme opmerkingen Haha!
ik heb nog wel meer van die blunders maar dat zal ik jullie besparen Tong uitsteken Haha!

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 02:53

sophie_kurk schreef:
ik heb er ook nog een: Ik had van die koekjes gekocht voor rikky die een soort balk waren zeg maar, dus ik klaar met rijden en het was al donker.
Ik zet rikky terug in zijn stal en voelde in mijn zak, ik dacht dat ik een koekje voelde en gaf die aan rikky. Wat nogal raar was, hij at hem niet op en het volgende koekje ook niet. Hij gooide ze allebei in de voerbak, dus ik ze weer oprapen... bleken het batterijen te zijn uit de digi van de vorige dag.. gelukkig niets geks mee gebeurd niet met rikky en de batterijen waren nog gewoon goed hehe

hahaah lol OK dan! Haha!

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 19:30

Oei... wat een enorm grappig topic!! Blunder uit mijn penny-tijd Tong uitsteken : Er stond een pony op de manege, Isabel heette ze, ze was valkkleurig en had van die witte appeltjes op haar kont. Ik las (jawel, in de Penny Haha! ) dat pony's die appeltjes wel vaker hadden en dat ze ermee dood gingen (let wel: ERMEE). Ik huilend naar mijn moeder: mama Isabel gaat dood!! Haha!

Heb het ook al eens gepresteerd om TIJDENS een B proef bij het afwenden bij E en halthouden op X te groeten... Het hele publiek lag gestrekt en ik maar denken...wat lachen ze nou? *LOL* *LOL*

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 22:38

Justy schreef:
Oei... wat een enorm grappig topic!! Blunder uit mijn penny-tijd Tong uitsteken : Er stond een pony op de manege, Isabel heette ze, ze was valkkleurig en had van die witte appeltjes op haar kont. Ik las (jawel, in de Penny Haha! ) dat pony's die appeltjes wel vaker hadden en dat ze ermee dood gingen (let wel: ERMEE). Ik huilend naar mijn moeder: mama Isabel gaat dood!! Haha!

Heb het ook al eens gepresteerd om TIJDENS een B proef bij het afwenden bij E en halthouden op X te groeten... Het hele publiek lag gestrekt en ik maar denken...wat lachen ze nou? *LOL* *LOL*

dat met dat groeten heb ik ook gehad Bloos ik was echt zo zenuwachtig Schijnheilig

Tamara

Berichten: 10447
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 23:09

Hahahha, wat een geweldig topic is dit, heb mezelf regelmatig onder mn bureau vandaan moeten rapen van het lachen! *LOL*

Weet zelf eigenlijk niet echt boeiende blunders. Ja, zonder zadel in stap rijden en dat mn pony ineens naar rechts ging en ik rechtdoor.

Of dat ik op een paard reed dat nogal met dr hoofd zwaaide in galop, toen gaf ze een bok, zat ik op dr hals. Ik terugzitten, verder galopperen. Geeft dat beest nog een bok en deed gelijk dr hals naar beneden, en hop daar ging Tam!

Al mijn blunders hebben te maken met dat ik er af gevallen ben, ben er in mn hele carriere maar 3x afgevallen dus ja.... Afkloppen! De mooiste keer was wel dat we op de stal waar Marcello staat, gingen voltigeren. Was in de vakantie, vrouw die de stallen deed had haar pony mee, Bian. Of we voltige wilden doen. Nou dat wilden we wel. Dekensingel gevonden, touwtjes eraan als handvaten, maar een probleem: Bian was een pony en die singel voor een paard. Goed, wij denken slim te zijn, we doen er gewoon een paar dekjes op elkaar onder, dan past het wel! Ja, het past wel ja.... Eerst een paar rondjes in stap, omstebeurt. Wat voltigefiguurtjes gedaan enzo, niet echt boeiend. Toen gingen we in galop, ik was de 1e die erop mocht toen en ze zei van 'Als je goed zit, laat dan de singel los en doe je armen wijd.' Ik piepte nog iets van 'Gaat niet goed' en een half rondje later lag ik op de grond. Wat was er nou gebeurd, die hele stapel dekjes was gaan schuiven, middelpuntvliedende kracht, we galoppeerden natuurlijk in een rondje dus schoof naar buiten. En ik schoof met die dekjes mee eraf, BATS, met mn kop in het zand. Dat was met recht zandhappen! *LOL* Vond het toen niet heel grappig, kan er nu wel om lachen!