Hoi iedereen,
Ik zit een beetje met een dillema. Ik mis het paardrijden de laatste tijd steeds meer en ik denk dat het heel goed zou zijn voor mijn revalidatie.
Doordat ik nog aan het revalideren ben lukt het mij niet om zelf een paard uit de wei te moeten halen, dan nog al het voorwerk te moeten doen en nog te moeten gaan rijden.
Het rijden zelf gaat namelijk al heel veel energie kosten. Daarnaast ga ik 1 uur rijden sowieso nog niet trekken ben ik bang, of het moet heel erg veel stappen zijn.
Dan heb ik ook nog het probleem dat er een groot vermoeden is van Autisme (dit wordt uitgezocht momenteel) en ik er bijvoorbeeld niet tegen kan als er door meer dan 3 mensen (inclusief mijzelf) kris kras ongeorganiseerd door de bak wordt gereden. Dat zijn teveel prikkels. Achter elkaar rijden is geen probleem.
En dan heb je natuurlijk nog het probleem dat geld heet. Ik heb, doordat ik jarenlang chronisch ziek ben geweest(?)(Dat geweest is nu de vraag. Door hopelijk de juiste behandeling nu en revalidatie gaan we daar achterkomen), maar een Wajong uitkering, nog steeds heel veel zorgkosten met een hele dure zorgverzekering, fysio (revalidatie) die niet vergoed wordt na 36 behandelingen en mijn studie Psychologie, waardoor ik niks overhoud aan het einde van de maand en mijn partner dit zou moeten betalen voor mij wat natuurlijk niet fijn voelt als dit heel veel gaat zijn.
Heeft iemand misschien DE tip voor mij?
Ik ben 31 jaar, ongeveer 20 jaar rijervaring (Engels en 1 jaar Western) waarvan 2 eigen PONY'S gehad en een hoop lease pony's. Oja.. 160cm groot (57/58 kilo), dus ik rijd het liefste nog steeds op pony's.. Ook vanwege het op en af stappen en vooral het opzadelen.
En het zou dus een heel braaf beestje moeten zijn, want ik ben al aan het revalideren en nog meer erbij gaat niet hahaha.
Ik woon overigens in Eindhoven aan de kant van Geldrop en Aalst/Waalre.
Ik hoor graag de gouden tip!
Uiteindelijk zou ik een vooroplesje leuk vinden (dus beginners les die nog een vooropruiter zoeken) of misschien carrouselrijden? Omdat je dan ook niet kris kras, ongeorganiseerd door elkaar rijdt.
Of gewoon een braaf pony/paardje die ik uit de stal kan pakken en mee kan gaan rijden op een rustige stal. Dit zou overigens nu al kunnen zolang ik nog geen stal hoef uit te mesten.
Oja nog 1 ding.. Ik heb momenteel overdag nog alleen op dinsdag, vrijdag en het weekend de auto.. Fietsen gaat nog niet helaas.
Liefs, Mich