Sorry als dit onderwerp verkeerd staat want weet niet waar het wel moet

Maar hier eerst even mijn verhaal wat er is gebeurd: voor een week terug ging ik voor een van de eerste keren met een paard alleen op buitenrit ( ze is vaker op buitenrit gegaan maar altijd met andere paarden of met iemand op de fiets mee )
Nu ging ik dus voor het eerst alleen en ik had bedacht om rustig mijn vertrouwen alleen op te bouwen ( ik vertrouw haar 100% in de bak alleen en op buitenrit 100% als er wel andere mensen bij zijn ) dus ik dacht ik wil alleen ook me vertrouwen krijgen en dat opbouwen dus ik ben begonnen met stappen en een klein beetje driven ging erg goed, maar je raad het al het bleef niet goed gaan normaal is ze alles behalve schrikachtig en vind ze niet veel eng maar nu hoorde ze iets in de bosjes en galoppeerde ze ervandoor nou dat ging prima in zoverre maar ik weet niet wat het was maar het ging achter ons aan want ik hoorde iets achter ons rennen ( ik denk of een hond of een zwijntje ) en toen ging ze bokken richting het dier nou ik dacht 1 ding nu niet vallen nou als ik dat al denk lig ik ernaast het dier dat achter ons zat was wel afgeschrikt en weer de bosjes in gegaan maar ik lag er naast

Vervolgens heb ik tijdens mijn val de teugels zo lang mogelijk vast gehouden omdat ze al de hele tijd sterk was en ik der anders kwijt was. Maar die heb ik onderweg naar de grond wel los gelaten en stapte ze ( gelukkig niet in galop nog ) weg helaas is ze op de teugel gaan staan nou bit riempje kapot dus ze heeft een enorme ruk in der mond gehad

Met mij ging het alles behalve goed ik ben zonder bodyprotector op me rug / stuitje gevallen ik voel het nu voor een week later minder in het paard loze leven alleen in bed liggen is geen pretje en op de stoel zitten daarnaast is bij het paard hoeven uitkrabben een hel voor mijn rug en zadel erop leggen aansingelen is ook geen pretje en tijdens het rijden voel ik het enorm in me rug waardoor ik me nek vast zet…
Iemand advies
( je mag advies geven op wat ik op dat moment dat ik viel beter had kunnen doen, maar ik heb achteraf ook genoeg dingen waarbij ik denk dat ik het nu anders had moeten doen: oa bodyprotector om als ik naar het bos ga )