Schwarzwalder

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Noellescoobs

Schwarzwalder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-21 20:06

Hoihoi!
Sinds kort heb ik een Schwarzwalder en ik ben benieuwd naar jullie verhalen over dit geweldige ras.

ik heb de mijne overgenomen na hem 2,5 jaar te hebben verzorgd. Ik rijd western, reining :D .

Wat doen jullie met je Fuchs? Wie is de vader? En wat willen jullie bereiken?

Vertel me maar alles wat jullie willen vertellen ik ben benieuwd naar jullie leuke en mooie verhalen! :P

Dit is mijn paard Scoob

Afbeelding

Afbeelding

Lukasje

Re: Schwarzwalder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 20:41

Wat een mooie! <3
Ik heb er zelf geen maar volg wel!

Fijn dat je een paard kan kopen wat je al een poos kent. Hoe oud is hij ? Wie is de vader van jouw paard en wat zijn jouw doelen?

Mariskaa3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 20:45

Hi!

Wat leuk! Ik heb ook een Schwarzwalder nu 5,5 jaar oud hij is van Rubiniero opa is Rubin.

Zomer 2021
Afbeelding

Herfst 2021
Afbeelding

Mijn ervaring is dat het hele slimme, gevoelige, lieve, grappige en mensgerichte paarden zijn. Robbie is ook braaf, schrikt niet snel. Maar zeker geen dooie hij is vrij duidelijk in zijn communicatie en laat ook zeker merken als ik niet duidelijk ben of goed grenzen aangeef. Maar er zit wel een kop op :D

Ik ben nog bezig met inrijden maar doen we lekker rustig aan. Verder doe ik veel grondwerk met hem, werken aan de hand, rechtrichten, wandelen, vrijheidsdressuur, horse agility. Ik wil verder nog lekker veel gaan buiten rijden en kilometers gaan maken.

Freekfuchs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 20:51

Ik heb er ook een, hij is inmiddels 13 jaar oud. Zijn vader is Respekt.
Wij rijden op dit moment vooral buitenritten (en af en toe impuls endurance wedstrijden in de buurt)

Afbeelding

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 21:14

Wat een prachtig paard ts!
Ik hoop ooit nog een keer een schwarzwalder te hebben, geniet van elkaar!

Noellescoobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-21 21:22

Lukasje schreef:
Wat een mooie! <3
Ik heb er zelf geen maar volg wel!

Fijn dat je een paard kan kopen wat je al een poos kent. Hoe oud is hij ? Wie is de vader van jouw paard en wat zijn jouw doelen?

Hij is 13 jaar en een zoon van Vogt. Jaa super fijn! Mijn doel is om reining wedstrijden te rijden!

Noellescoobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-21 21:22

Freekfuchs schreef:
Ik heb er ook een, hij is inmiddels 13 jaar oud. Zijn vader is Respekt.
Wij rijden op dit moment vooral buitenritten (en af en toe impuls endurance wedstrijden in de buurt)

[ [url=m/Il4pig.jpg]Afbeelding[/url] ]

Prachtig ook zeg! :o

Noellescoobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-21 21:23

Laurora schreef:
Wat een prachtig paard ts!
Ik hoop ooit nog een keer een schwarzwalder te hebben, geniet van elkaar!

Wat lief super bedankt!

Noellescoobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-21 21:24

Mariskaa3 schreef:
Hi!

Wat leuk! Ik heb ook een Schwarzwalder nu 5,5 jaar oud hij is van Rubiniero opa is Rubin.

Zomer 2021
[ [url=m/xeuzpj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Herfst 2021
[ [url=m/XtXvao.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn ervaring is dat het hele slimme, gevoelige, lieve, grappige en mensgerichte paarden zijn. Robbie is ook braaf, schrikt niet snel. Maar zeker geen dooie hij is vrij duidelijk in zijn communicatie en laat ook zeker merken als ik niet duidelijk ben of goed grenzen aangeef. Maar er zit wel een kop op :D

Ik ben nog bezig met inrijden maar doen we lekker rustig aan. Verder doe ik veel grondwerk met hem, werken aan de hand, rechtrichten, wandelen, vrijheidsdressuur, horse agility. Ik wil verder nog lekker veel gaan buiten rijden en kilometers gaan maken.

Wat een leukerd! Bedankt voor je verhaal, ze zijn echt super lief en super slim en ook nog eens super KNAP ❤️. Vrijheidsdressuur lijkt me ook leuk maar mijn paard vind het niet zo interessant helaaas

Mariskaa3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 22:03

Noellescoobs schreef:
Mariskaa3 schreef:
Hi!

Zomer 2021
[ [url=m/xeuzpj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Herfst 2021
[ [url=m/XtXvao.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een leukerd! Bedankt voor je verhaal, ze zijn echt super lief en super slim en ook nog eens super KNAP ❤️. Vrijheidsdressuur lijkt me ook leuk maar mijn paard vind het niet zo interessant helaaas

Robbie leeft daar echt voor. Je maakt hem niet blijer (oke, met voer dan :P )

Novade

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 11:46

Wat leuk zeg! Nog een Noëlle :D
Ik rij zelf ook reining, maar dan op een trainingsstal met quarters en appaloosa's. Heb zelf een Haflinger gekocht die ik volgend jaar ook zadelmak wil gaan maken en waarmee ik ook reining wil gaan doen. ;)

halterscoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 12:53

Wat een prachtig paard heb je!

Hennos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 10:40

Wat een leukerd.
Ik heb er ook 1, haar naam is Hilde ze is 3 jaar en drachtig van hengst Douglas.

Op dit moment alleen nog maar wandelen en grondwerk.

Afbeelding