Bedankt voor de tips! Vrijwilligerswerk bij een vereniging o.i.d. zal ik even naar kijken, maar of dat voor 'vast' in m'n planning past wordt lastig. Werk erg onregelmatig namelijk 
Sure_lee schreef:Ik heb echt veel mensen leren kennen via bokt.
Als er nog geen topic is over mensen ontmoeten in jouw regio, maak er dan 1 aan is mijn advies.
Het kost vaak wel wat energie om zo'n topic actief te houden maar ik vind het dat wel waard.
Voor corona tijd waren er ook wat meer bokt meetings. Dat ligt nu helaas wat stil.
Dus de basis in nieuwe contacten kan bent online gelegd worden en daarna irl afspreken.
Ik heb zelf 2 Haflingers en heb regelmatig dingen gedaan met bokkers en mijn paarden.
Als je mensen ontmoet via bokt, zit er vast iemand of meerdere mensen tussen waarmee je kunt sparren of samen dingen kunt doen.
Een topic voor mijn omgeving is er en ik heb daar gisteren ook al een oproepje in geplaatst, dus dat wacht ik af! Vind het verder wel vrij 'eng' stom genoeg om ook online (dus bijvoorbeeld via bokt of social media) echt op mensen af te stappen, dus dat is wel een bergje die ik even over moet mentaal. 
RianneP schreef:Dat is wel herkenbaar, mijn paarden staan aan huis en geen familie of vrienden die iets met paarden hebben. Op de club rij ik niet meer. Op moment haal ik veel uit mijn insta account. Ja het is online en zou ook liever real live doen maar hier haal ik wel weer extra tips weg en leuke babbels, een aantal ga ik ontmoetten ook zo kom ik aan de contacten nu in corona tijd
Ik heb inderdaad ook een instagram account en probeer daar nu ook echt weer actiever te worden, maar echt veel haal ik er helaas nog niet uit. Vind het ook lastig (zoals ik hierboven ook al aangaf) zelf op mensen af te stappen, zowel online als fysiek. Dus daar probeer ik aan te werken.