Het tweede jaar met mijn online aankoop

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

amyz

Het tweede jaar met mijn online aankoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-21 16:01

En wat voor een jaar <3

Diva heb ik in december 2019 gekocht van een filmpje. Best een gok, maar ik had me echt geen betere match kunnen wensen!
Afbeelding

Februari
In februari hadden we, net als zo velen, sneeuwpret :D

Maart
In maart voor het eerst maar eens wat gestapt met zadel. Ze deed het zó goed! Hier besloot ik overigens ook dat medium oil en roze écht haar kleuren niet zijn. Goed excuus voor een shopping spree 8-)
Afbeelding

Mei
En dan is het zo ineens mei, en loopt die dappere dodo met zadel in de rondte alsof het niks is!
Afbeelding

Juni
Een tijdje zoet geweest met een hoge hoefzweer, maar ook haar 4e verjaardag gevierd met een dansje *\o/* We mogen graag spelen samen :D

Juli
In juli kwamen dan eindelijk ook de wedstrijden weer op gang *\o/* Sinds september niet meer met de trailer weg geweest, maar wat deed ze het knap! Op de DAWRA wedstrijd in Someren mochten we voor zowel de In Hand Trail als de Showmanship een blauw lintje in ontvangst nemen <3
Afbeelding

Augustus
Dat smaakte naar meer, dus in augustus pakten we de AJF amateur show ook maar mee, hop hop weer op naar Someren! Haar eerste ervaring met show, en ze vond het maar wat gek dat iedereen met plastic stond te wapperen (niet dat ze daar thuis van onder de indruk is overigens :') ). Maar jemig, we liepen de ring in, ik vroeg haar op te stellen....en ze knípperde niet eens! Ze stond als een standbeeld, wat was ik trots!!
Een mega grote rubriek bij de In Hand Trail... Maar Diva zag balken en dacht 'I've got ya'. Pakten we gewoon even de Gold Medal in die megarubriek <3
Afbeelding
Afbeelding

Eind augustus wederom een ritje van 2,5 uur, ditmaal naar IJzerlo voor het DAWRA NK. Om kans te kunnen maken op een NK-titel moesten we een niveau hoger starten, maar hee, de dood of de gladiolen toch :+ Uiteindelijk sleepten we twee bronzen medailles in de wacht! Een prachtige prestatie waar ik heel trots op ben!
Afbeelding

September
In september werd er weer een AJF amateur show georganiseerd, dus natuurlijk pakten we die ook mee! 3 uur rijden, en dat had mijn kleine Diva scherp in de gaten. Na 2,5 uur rijden begon ze wat te stommelen...hoezó zijn we er nog niet? ^)
In de show liet ze zich net wat beter zien dan de eerste keer. Als ik aan mn conditie werk komt het misschien ooit nog eens goed :') We pakten een prachtige derde plaats tussen het Russisch gefokte geweld! Voorafgaand aan de in hand Trail had ze het moeilijk. De amateur was gecombineerd met het NK, dus er lag een hele echte showring, compleet met livestreamscherm in de voorring, best heftig! Maar vlak voor we de ring in moesten liet ik haar alvast om het hoekje kijken. Ze zag de balken liggen...en de knop ging om. Daar stond mijn heuse wedstrijdpaard weer, focus aan! In wederom een mega rubriek pakten we de bronzen medaille!
Afbeelding
Afbeelding

Ook hadden we een fotoshoot in september, en ik ben echt ontzettend blij met het resultaat. De connectie die ik heb met haar is wat mij betreft zo mooi vastgelegd <3
Afbeelding

Een week later hebben we ook nog 'even' een WRAN wedstrijd wat dichter bij huis meegepakt. Wat was ze zoet en wat deed ze haar best! Ook hier mochten we weer een blauw lintje mee naar huis nemen. Nog nooit heb ik zo veel lintjes en bekers in huis gehad, en dat allemaal van 1 jaar!!

Oktober
In oktober togen we naar de Fall Show voor maar liefst 4 proeven, en mochten een tweede plaats en 3 derde plaatsen laten noteren. Zó trots op hoe Diva zich ontwikkeld heeft gedurende het jaar, want waar trailerladen soms best een dingetje geweest is stond ze nu tussen de rubrieken door gewoon weer even op de trailer hooi te eten. Aan het eind van de dag was ze er wel wat klaar mee, met nog een behoorlijk pittig IHT pattern voor de boeg. Ze deed het fantastisch. Zo moe, en dan toch zó geconcentreerd... goud! Als allerlaatste was er 'groundtie & pick up all feet'. Bij een pion. Uitdaging. Dus ik dacht...ik zet haar goed bij de pion, heeft ze net even afleiding. Dat nam ze iets te serieus :') Grote hilariteit toen ze vrolijk met de pion begon te gooien. Kostte ons de winst, maar who cares, dit was zo veel leuker!!
Een mooie afsluiter van ons wedstrijdseizoen. Veel geleerd, en nu weer richten op het beleren!
Zo gezegd, zo gedaan. Omdat mijn plan is het alleen te doen, maak ik heel kleine stapjes. Zorgen dat nergens een spoortje van spanning meer zit voor ik met het volgende verder ga. Een ontzettend leuke 'reis' zo waarbij ik me zo veel bewuster word van zo veel dingen! Heb ik uiteindelijk toch hulp nodig dan zij het zo (en we hebben sowieso ook al les), maar ligt er alvast een mooie basis.
Na enkele keren met zadel gewerkt te hebben was het wel tijd voor de eerste keer hangen!

November
En dan is het alweer november... We wandelen heerlijk heel wat af als voorbereiding op de hopelijk vele buitenritten die gaan komen. Stal is vlak bij het centrum, dus hoewel een bos straks wellicht een lichte schok voor haar gaat worden is ze voor de rest in ieder geval redelijk bomproof :+
Afbeelding

Wat vliegt de tijd met dit geweldig leuke paard! Een echte merrie-met-mening, en ik zou ook niet anders willen <3
Afbeelding

The_Cat

Re: Het tweede jaar met mijn online aankoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 22:12

Wat een ongelooflijk leuke combo zijn jullie! Beste online aankoop dus ;)

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 22:31

'ze zag balken liggen' :') Heerlijk, als je beiden het werk dat je samen doet, ook het leukste vind.
Heel geslaagde aankoop!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 22:33

Zeker een gok, maar dat was het waard, zo te zien! Jullie zijn leuk samen, veel plezier met haar in het bos!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 23:02

Wat een bizar mooie foto is dat zeg van de fotoshoot. Echt prachtig! Mooi overzicht!

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 06:01

Het plezier van beiden spat er van af!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 06:46

Wat zijn jullie onwijs knap samen! Heel mooi jaar overzicht zo!

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 07:36

Jullie zijn een mooi koppel prachtige foto’s ook <3

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 08:16

Hier heb ik nou echt van genoten! Geweldig!

Henrike5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 08:25

Ik heb genoten van je topic wat zijn jullie een mooie combi!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-21 09:45

Dankjulliewel voor de ontzettend leuke reacties! :#

Agnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 09:52

Wat heerlijk dat jullie samen al zoveel avonturen beleven! Dit wordt een heel lang gelukkig leven samen ;).

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 13:33

Ik droom nog steeds wel van een arabier...... Ik heb nu IJslanders....
Ik denk dat ik toch ben gaan geloven dat een arabier te heftig voor me is.... alhoewel ik toch wel van tempo houd.
Als ik dit zie word ik helemaal verliefd!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 14:02

Super gaaf en wat leuk om eens die kant van het showen te zien!

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 14:05

Wat een prachtig stel zijn jullie en inderdaad wat een avonturen allemaal samen. Dat jullie nog maar heel lang van elkaar mogen genieten!

van een andere Arabieren liefhebber

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 14:35

Prachtige combinatie zijn jullie!
En ook hele mooie foto's vind ik!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-21 16:36

Dankjulliewel *D

Dustinlover echt een superleuk initiatief! Vanuit het stamboek proberen we sowieso ieder jaar een amateurshow te organiseren, maar dit heeft wel extra sjeu zo natuurlijk :D en heel fijn ook dat er bij de AJF punten voor harmonie worden gegeven! Extra signaal om het te houden bij waar het om draait: samen plezier hebben!

Ninx volgens mij zijn ijslanders heter := t is natuurlijk altijd maar net wat bij je past, maar ik ervaar arabs juist altijd als relaxed en nuchter. Staan wel heel dicht bij je natuurlijk en das soms best confronterend O:) En vergt ook dat je aandacht schenkt aan de connectie, anders kom je net nergens. Ik weet niet waar je zit, maar heb anders wel een paar adressen waar je arabs kunt knuffelen als je het leuk vindt?

foxytoffee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 19:12

Smurf! Jullie zijn zo knap <3

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-21 19:32

foxytoffee schreef:
Smurf! Jullie zijn zo knap <3

Beste beslissing ever, beide kanten op <3

Marizi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 23:34

Wat een leuke combinatie zijn jullie. En die paarse outfit is echt te gek :j Veel geluk samen!