Je paard in de opfok-praattopic

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 57953
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Je paard in de opfok-praattopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 22:59

wow ik zou echt buiten mezelf zijn als Joy "per ongeluk" gecastreerd was... := :=
Ben erg benieuwd naar hoe dat is kunnen gebeuren..

Ania

Berichten: 6103
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-22 18:27

Hij stond apart omdat hij eerst in elkaar getrapt was en er een abces op zijn hals zat, deze moest open gesneden worden en hij moest antibiotica ontvangen, toen hij terug kwam in de kudde stond hij zowat laagste in rang waarbij hij na een week of 2 zo mager was dat het een anorexiapaard werd.

Afbeelding

Afbeelding

Dus hij werd (op mijn verzoek) apart gezet om aan te komen, blijkbaar werd in die tijd ook gecastreerd en zijn de paarden die gecastreerd moesten worden ook apart gezet, de DA is samen met de medewerkers gewoon het rijtje af gegaan en heeft de mijne meegenomen. (ik kreeg als excuus, dat ze dachten dat het de bedoeling was). Vervelende was dat we de week ervoor nog erover hebben gehad dat hij zo mager was dat hij waarschijnlijk de castratie niet zou overleven.
Ik heb inderdaad alles moeten betalen.

Selente
Berichten: 1863
Geregistreerd: 14-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 18:36

Wauw, dan heb je ze niet op een rijtje hoor... Als je zoiets niet uit elkaar kunt houden en weet wat er is afgesproken. Bizar... Ik had dit dus echt niet betaald!

Edit; Jeetje, die bult is ook niet flauw... Heel apart dat er op deze manier zo mee om wordt gegaan. :n

Ayasha
Blogger

Berichten: 57953
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 18:44

WAUW. En jij hebt betaald? Serieus? Dat had ik dus niet gedaan :o

VogeltjeM

Berichten: 3752
Geregistreerd: 31-12-07

Re: Je paard in de opfok-praattopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 18:51

Wow dat is echt een héél bizar verhaal, en dat de opfok dan niet het fatsoen heeft om te betalen, wtf!!

3heathcliff5
Berichten: 454
Geregistreerd: 25-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 19:16

Als hij nu nog steeds alleen staat vanwege laag in rangorde en daardoor te weinig kunnen eten, heeft in de opfok staan geen meerwaarde voor hem tov een reguliere stal met weidegang. Of gaat het nu wel goed in de groep? Dat je een weideseizoen tussen de hengsten dan niet helemaal ziet zitten kan ik me prima voorstellen. Ik zou hem ook opgehaald hebben.

Maar wat een nare vergissing met de castratie. Geen idee hoe ik daarop zou reageren, maar de volle mep moeten betalen voor een dienst die je (nog) niet wilde afnemen is niet netjes. Ik hoop dat het je plannen voor hem niet teveel in de war heeft geschopt en dat hij alleen voor het uitzwaren liever wat langer hengst had mogen blijven. Misschien blijkt later dat hij daar die hormonen niet voor nodig heeft en dat het toch een grote bink wordt. Knap is hij sowieso nog steeds.

Xritt
Berichten: 608
Geregistreerd: 21-06-15
Woonplaats: Epe

Re: Je paard in de opfok-praattopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 21:49

Jeetje joh. Wat een pech voor jou en je paard. Ik ben hier niet in thuis. Maar mijn eerste gedachten zou wel zijn om rechtsbijstand in te schakelen. Mijn tante heeft een hengsten veulen, nu trouwens geen veulen meer. Maar die laat hem bewust zo lang mogelijk hengst. Zij vindt dat een paard dan beter ontwikkeld.
Van de staleigenaar is dit ook niet netjes. En dat druk ik nog zacht uit.

Hoe voel jij je hieronder

Rodevlinder

Berichten: 2266
Geregistreerd: 16-02-16

Re: Je paard in de opfok-praattopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 23:15

Vooral dat jij moest betalen ook, ze kunnen beter jou betalen voor de grove fout.
Ik had het er ook niet bij laten zitten.

Dit was de laatste keer deze opfok voor jou neem ik aan.

SunnyHorse
Berichten: 1252
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Re: Je paard in de opfok-praattopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 08:18

Wat een nare gang van zaken Ania.
Ik hoop dat hij heel gauw weer opknapt.

Had je hem inmiddels opgehaald? Hoe ging dat?

Rianne1807
Berichten: 698
Geregistreerd: 15-02-12

Re: Je paard in de opfok-praattopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 18:45

Sjezus, dat is echt een waardeloze vergissing
Castreren zonder toestemming.

Fouten maken is menselijk, maar om je nou te laten betalen is echt not done

floripori17

Berichten: 732
Geregistreerd: 23-11-11

Re: Je paard in de opfok-praattopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 21:28

Wat een schande... Had het niet hierbij gelaten..not ok.

Sfh1992

Berichten: 182
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Julianadorp

Re: Je paard in de opfok-praattopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 09:14

Waaauw dat is wel een hele grove fout!

Hoe gaat het nu met hem?

Ania

Berichten: 6103
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Re: Je paard in de opfok-praattopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-22 11:59

Hij doet het nu goed! Is mooi bijgekomen en begint nu wat tee groeien heb ik het idee! Ik denk dat zodra hij op de wei mag en lekker veel kan lopen hij nog wat beter uitgroeit. Ik vind hem nog wat klein blijven, maar hij heeft ook echt nog een babylijfje.

Stappen ondernemen heb ik overwogen en ben ik ook mee bezig geweest, maar de juridische kosten waren duurder dan de castratie zelf dus heb het er maar bij gelaten. Had er ook de energie en strijdlust niet voor. Ik heb te veel pech en gedoe gehad in de afgelopen 2 jaar met mijn paarden en wou niet weer dat lange, energievretende en emotioneel uitputtende traject in.

Rianne1807
Berichten: 698
Geregistreerd: 15-02-12

Re: Je paard in de opfok-praattopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 14:38

Dat snap ik helemaal
Plus krijgt je hengst er zn ballen niet meer terug helaas.

Wel heel fijn dat het nu goed gaat met hem

JoellaLoves

Berichten: 698
Geregistreerd: 24-10-12
Woonplaats: Lisse

Re: Je paard in de opfok-praattopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 15:42

Ik begrijp wat je bedoelt, heftig dat er zo een fout is gemaakt.. fijn dat hij het goed doet, en jij straks zelf alle behandelingen in handen heb.

3heathcliff5
Berichten: 454
Geregistreerd: 25-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 08:09

Ania schreef:
Aankomende zaterdag gaan we Cortes ophalen uit de opfok. Ik vind het vet leuk en SUPERspannend

Succes met Cortes ophalen vandaag!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57953
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Je paard in de opfok-praattopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 16:00

Hier is gisteren het andere veulen bekapt. Mijn veulen liep mee en stond er bij ter steun (die wordt door mijn eigen smid gedaan.). Hebben ze ook nog eens een rondje mee gelopen over het veldwegje naar de stal, mooie oefening. :j Deden ze allebei super. Joy blijft gewoon een heerlijk beest en zolang het andere veulen Joy bij zich heeft is die ook goed te handelen. :+:

Kreeg wel de vraag of hij een quarter was.... Nee, hij heeft gewoon een dikke kont. :+

floripori17

Berichten: 732
Geregistreerd: 23-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 00:31

Hier ook veulenlief opgehaald. Met een beetje geduld en wat muesli stond ze zo op de trailer! Hebben haar los in een twee paards vervoerd. Ze heeft het super gedaan arm ding heeft wel helemaal staan zweten en mesten voor 10. ;( Maar veilig en wel aangekomen. Nog wel een beetje gezocht naar haar vriendjes uit de kudde maar onderhand goed op haar gemak :)

Afbeelding

Afbeelding

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Je paard in de opfok-praattopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 15:05

Gelukkig veilig aangekomen!!

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Re: Je paard in de opfok-praattopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 08:51

Fijn dat ze veilig is aangekomen!
Misschien stomme vraag, maar bedoel je met 'los' de touwtjes niet vast gemaakt of ook het tussenschot eruit dat ze in de hele trailer los staat?

Binnenkort ga ik naar de keuring met mijn jaarling, en weet dus niet wat wijsheid is. (Gaan wel oefenen van te voren natuurlijk)

floripori17

Berichten: 732
Geregistreerd: 23-11-11

Re: Je paard in de opfok-praattopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 16:36

Wij hebben alles eruit gehaald en helemaal los vervoert op aanraden van de opfok. En dat ging ook heel goed. Maar vond het wel spannend met het voorste deurtje. Helaas zojuist ondervonden dat die van mij helemaal vol met luis zit _-:(

Bah! Kwam erachter gezien ik haar ging wassen... Ze was zooo vies... En in eens allemaal zwarte stipjes. Jahoor ...

Tinkels

Berichten: 3064
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: fryslân

Re: Je paard in de opfok-praattopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 00:13

jakkie floripori!

Applepapple met een jaarling naar de keuring? Dat is in de KWPN wereld niet zo gebruikelijk? Bij welk stamboek zit jij?

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 10:43

Tinkels schreef:
jakkie floripori!

Applepapple met een jaarling naar de keuring? Dat is in de KWPN wereld niet zo gebruikelijk? Bij welk stamboek zit jij?


Haflinger ;) Dus echt puur voor de ervaring, dat ze veel ziet etc. Dat ze als 3 jarige ermee bekend is en opgenomen kan worden in het stamboek.

@floripori17 Bah!

floripori17

Berichten: 732
Geregistreerd: 23-11-11

Re: Je paard in de opfok-praattopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 21:43

Als klap op de vuurpijl vandaag: spoelworm... Wat zijn de gedachten hier voor fenbendazol?

Kon er ook nog wel bij :') Ze kucht ook al regelmatig. Dierenarts is al gebeld. En had om pyrantel gevraagd. Maar hoor ook goede berichten over fenbendazol...

SunnyHorse
Berichten: 1252
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Re: Je paard in de opfok-praattopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 08:11

Flori, balen zeg, eerst de luizen en nu de spoelworm.. Gelukkig heb je haar opgehaald en kun je haar zelf nu goed behandelen en in de gaten houden.

Ania. Het is echt een grove fout. Hopelijk kun je het gauw achter je laten en weer fijn van je jaarling genieten. Heb je hem al opgehaald?