Dit is Lots of Magic (Toto jr x Sandreo) aka Speklap. Op de foto nog 4 en iel, maar inmiddels al lekker uitgezwaard. Lots is een 5 jarige kleuter, welke echt even de tijd nodig heeft gehad om alles wat bij een grootpaardenleven hoort te verwerken. Er zit geen greintje kwaad in, maar afentoe begrijpt hij het even niet meer, raakt hij in de war, en krijgt hij kortsluiting.
Vorig jaar heb ik hem al eens een weekendje meegenomen naar concour. Helaas had het die dag hard geregend. Ergens kreeg hij kortsluiting, en dan krijg je dit soort dingen;
In slomo ook zeker even de moeite van het bekijken waard;
Conclusie, we houden hem nog even thuis.
Thuis er even lekker mee aan de slag gegaan, regelmatig wat weekjes vrij. En toen bijna heel de zomer vrij, want Lots heeft een onmogelijke rug en zijn nieuwe zadel liet lang op zich wachten. Maar hij vermaakte zich wel, lekker buiten spelen en opgroeien.
In september was daar dan eindelijk zijn nieuwe zadel, en eigenlijk pakte hij het zo fijn op dat we hem gelijk maar ingeschreven hebben. 3x een rondje B, om even te kijken hoe het gaat en ervaring op te doen. Dit heeft hij helemaal niet slecht gedaan, met uit 6 proeven als laagste score 191 en 206.5 als hoogste. Ook heeft hij 6x een oranje lintje mee mogen nemen.
Gister was de 3e keer, deze staat op film. Tijdens het losrijden was hij nogal... fris en ging hij even een paar keer goed af. Dit zie je vooral in de eerste proef goed terug, hij heeft door zijn hele lijf spanning en kan dit niet goed kwijt. Bij de galop komt dit nog even heel klein tot uiting, maar hij slaat zichzelf er karig doorheen. Tussen de 2 proeven heb ik hem niet meer mee terug genomen naar de inrijdbaan, maar mocht hij even rusten in het halletje, en koffieleuten met de grooms. Hierna was hij weer stoer en met meer zelfvertrouwen ging hij de 2e proef in.
Hij blijft nu lekker even een paar weken thuis om verder te ontwikkelen, en dan start ik hem L1 of L2, ik denk dat de L2 hem makkelijker ligt, maar daar gaan we nog even naar kijken. Geen haast.
En dan nu de filmpjes van Spekkie;