Een heerlijk jaar met Florentino

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

Een heerlijk jaar met Florentino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-21 13:16

Florentino (Florencio x Rockefeller) en ik hebben al een lange geschiedenis samen. Hij is 17 jaar geleden bij mijn ouders geboren en tot zijn vijfde opgegroeid tot knappe hengst. Na zijn castratie is hij professioneel beleerd maar toen ik hem daarna overnam ging het meteen even helemaal mis. Een harde val zorgde ervoor dat ik angst had ontwikkeld en om een lang verhaal kort te maken heeft het 10 jaar geduurd voordat ik zelf heel voorzichtig iets met hem durfde te doen.

Inmiddels staat hij alweer 2 jaar bij mij thuis en zijn we heel hard aan het bouwen aan ons vertrouwen en ik mag zeggen dat we in het afgelopen jaar heel wat stappen hebben gezet! De angst is weg en we begrijpen elkaar, wat heerlijk!

Dat heeft er toe geleid dat ik een paar hele stoute schoenen heb durven aantrekken, een startkaart heb aangevraagd en nu inmiddels voor de tweede keer, met succes, met hem de ring in ben geweest. Achteraf baal ik er wel een beetje van dat we dit niet tien jaar eerder hadden kunnen doen, toen was ik nog een stuk jonger en hij natuurlijk ook, maar dat gevoel schuif ik snel opzij, want ik ben gewoon ontzettend trots op hem!

Flo was altijd mijn moeder haar oogappeltje en het is jammer dat ze niet meer heeft mogen meemaken dat we toch vriendjes zijn geworden, maar ik weet zeker dat ze het prachtig had gevonden. Alles wat we nog mogen doen is een cadeautje, want dit hadden we nooit meer durven wensen.

Eind vorig jaar, mijn grote angsthaas bleek toch wel heel dapper met een krans om zijn nek <3
Afbeelding

Het jaar begon koud en winters :brr:
Afbeelding

Begin van het voorjaar, in stap en draf voelde ik me al best zeker, maar die galop was nog wel een dingetje :Y)
Afbeelding

Veel lessen, veel oefenen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zomertijd, niet alleen werken natuurlijk, ook tijd voor grasjes en spelen met zijn vriendinnetjes <3
Afbeelding

Afbeelding

We reden onze eerste (online) proefjes thuis in de bak, wat issie knap zo he?
Afbeelding

Afbeelding

Niet alleen gras smaakt lekker, ook de kastantjeboom :D
Afbeelding

En toen was het oktober en hadden we onze vuurdoop op vreemd terrein! Wat was het spannend bij het losrijden! Maar toen we de ring in mochten was hij er helemaal bij en keek nergens van op, lief dier!
Afbeelding

Om dat vervolgens afgelopen weekend nog eens te gaan doen. En beide keren gewoon met een mooie winstpunt weer naar huis ook nog:
Afbeelding

Afbeelding

Ik ben heel benieuwd wat volgend jaar ons mag gaan brengen. Ik hoop dat we lekker door kunnen gaan met wat we doen en misschien zit er dan ook een rondje buiten in het bos in?? Dat zou wel helemaal geweldig zijn.

Autumnn

Re: Een heerlijk jaar met Florentino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 13:21

Ik vind hem zo tof! Leuke combinatie zijn jullie +:)+

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 13:39

Wat super leuk is om te zien is hoe jij door dit jaar heen veel trotser op hem gaat zitten. Aan je houding is het vertrouwen dat je nu hebt in hem af te lezen.
Op naar een nieuw jaar waar je lekker met en van hem kan genieten.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-21 20:38

Dank jullie wel! Ik kruip steeds een stukje verder rechtop, gelukkig.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 22:42

Ik vind je echt te groot/zwaar voor dit paard

huricane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 23:10

Het is inderdaad mooi om te zien hoe je groeit in je houding, en dan waarschijnlijk ook je vertrouwen in hem.
Leuke combi!

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 23:14

Super gaaf dier :D fijn dat je weer het vertrouwen hebt met hem!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 01:22

Wat hebben jullie mooie stappen gezet dit jaar!
+:)+

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-21 07:42

Bedankt <3 . Ik ben nu ook heel gemotiveerd om door te zetten en er wat moois van te maken.

bamisalami

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 07:53

_Mir schreef:
Ik vind je echt te groot/zwaar voor dit paard

De moeder van stampertje was n wijs konijntje, zij zei tegen stampertje: “if you can’t say nothing nice, then say nothing at all”

Mooi overzicht, geniet er lekker van!

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 14:12

Niet mooi voor het oog en al helemaal niet fijn voor de rug van het paard. Maar goed.. hobbel lekker verder want bokt vindt het prima. :')

xChloee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 14:17

Wat een ontzettend knap dier! Ik vind je zeker niet te groot of te zwaar

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 14:27

_Mir schreef:
Niet mooi voor het oog en al helemaal niet fijn voor de rug van het paard. Maar goed.. hobbel lekker verder want bokt vindt het prima. :')

Joh dit kan je toch ook anders zeggen? Het is prima dat dit je mening is maar een beetje respect voor elkaar.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-21 14:30

Maak jullie er niet druk om hoor, dat doe ik ook niet. Fijn dat er een foei-lijst is op bokt. :)

Maris__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 14:34

_Mir schreef:

Je mening geven is prima, maar toch zie ik liever iemand die voor het oog iets te zwaar/groot lijkt, maar vriendelijk rijd en met de beweging mee zit, wat hier duidelijk het geval is :j
Tegenwoordig zie je genoeg mensen die mooi op het paard passen, maar tegen de bewegingen in zitten en maar te lopen trekken/plukken/schoppen, maar daar hoor je dan niemand over? :+
Maar wil dit topic daarover verder niet mee verpesten

Vind dat dit paard heel fijn gereden word en een enorme vooruitgang heeft gemaakt, zowel paard als amazone :D

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-21 20:23

Ik zie nu pas dat hij bij Uitgelicht staat! Wat leuk <3

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 22:08

De eerste galopfoto dacht ik nog even "oei", maar verder heb je hem echt heel fijn aan het sjouwen, en zie je zijn lijf verbeteren gedurende de periode.
Wel denk ik, en vat het niet belerend verkeerd op, dat het echt wel een klein beetje kantje boord is qua gewicht. Uiteraard liever een iets te zware ruiter die mooi meegaat in de beweging, dan een hobbelgraatpakhuis, maar eigenlijk alletwee niet natuurlijk. Wat vind je er zelf van als je objectief naar de foto's kijkt?

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 22:53

Maris__ schreef:
Tegenwoordig zie je genoeg mensen die mooi op het paard passen, maar tegen de bewegingen in zitten en maar te lopen trekken/plukken/schoppen, maar daar hoor je dan niemand over? :+
[/quote]

Daar hoor je iemand over letterlijk elke keer wanneer er kritisch naar het ruitergewicht wordt gekeken, jouw post is een point in case :) Zaken zoals huisvesting, (niet passend) tuig, gebruik van allerlei hulpmiddelen, rijkunsten van degene die erop zit etc. zijn in vergelijkbare topics wel bespreekbaar, enkel ruitergewicht lijkt een taboe te zijn en dat is jammer. En dat zeg ik niet als een graatmager pennymeisje dat TS voor de lol komt pesten, maar juist als iemand die ook met enige regelmaat te horen krijgt te groot en/of te zwaar te zijn voor bepaalde paarden, dat is soms toch juist hele handige feedback die issues onder je aandacht kan brengen die je zelf over het hoofd ziet :)

Mir heeft het wellicht wat bot gebracht, maar ik krijg op basis van deze foto's ook de indruk dat het qua gewichtsverhouding mogelijk niet helemaal klopt, ook gezien TS op meerdere foto's met haar billen al over de lepel uitkomt en niet goed in dit zadel lijkt te passen.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 23:47

Prachtig dier TS! Leuk zo jullie groei te zien, wat zal je moeder weer trots op geweest zijn!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 00:00

Ik snap idd ook niet zo goed het taboe. Voor mij is het niet enkel gewicht maar ook zeker lengte en ik vind het plaatje ook absoluut niet passen.

Ik kan niet geloven dat we hier inclusief tuig onder de 15% of zelfs hoger van zijn gewicht blijven. Ik ben zelf ook heel lang en ja dan kun je ze gewoon niet allemaal rijden.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 00:14

Het is geen taboe, maar dit is niet de plek om meningsverschillen verder uit te melken. Niet iedereen denkt hetzelfde.
Open gerust (weer) eens een discussietopic.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 00:17

Ik vind dit qua welzijn gewoonweg niet kunnen en zolang we elkaar er niet op aanspreken zal de hobby en de sport extern nog zwaarder onder vuur komen te liggen…

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 00:38

Ik vind idd dat hier gewoon over gesproken mag worden. Ik heb idd ook moeite om te geloven dat het ruiter en tuig onder de 15% van het gewicht van het paard blijven. Mijn probleem is dat zadel te klein is voor de ruiter, en ze daardoor op de lepel zit, waardoor de gewichtsverdeling gewoon niet ok is.
En het is omdat we het erover hebben, dat er dingen veranderen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 10:43

Ik ben het er ook mee eens. Ik vind je gewoon te zwaar/niet passend voor het zadel. Dat zit toch ook niet comfortabel?

We zijn nu een stuk meer bezig met paardenwelzijn en ik vind dat je daar mensen op aan mag spreken.

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 15:12

Moderatoropmerking:
Dit is niet de plek voor een discussie over wel/niet te zwaar. Het is niet zo dat je elkaar niet mag aanspreken, maar doe dit vriendelijk en dit hoeft ook niet constant herhaald te worden.