Precies 1 jaar een nieuw avontuur

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Molfre

Precies 1 jaar een nieuw avontuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-21 22:06

Iets meer dan een jaar geleden ben ik naar Denemarken verhuisd. De intentie was mijn twee IJslanders mee te nemen.
Helaas besloot het lot anders ;(
Mijn oude ruin, toen 29, die ik al 18 jaar had, kreeg een hele ernstige botinfectie door een ontstoken kies die te laat ontdekt is. Er was een mogelijke goede prognose, maar het proces waar hij doorheen zou moeten vond ik niet een 29-jarig paard waardig.
Het was toen tijd mijn grootste maatje te laten inslapen. Maar ik had mijn andere vriendin nog! Een paar dagen nadat ik 'de beslissing' had gemaakt, raakte zij voor de zoveelste keer bevangen. En heel ernstig. Alsof ze samen besloten samen te blijven moest ik twee paarden laten inslapen ;(

Afbeelding

Ik was helemaal klaar met de paarden. Ik zou gaan verhuizen, een schone lei. Ik was er even helemaal klaar mee. Maar natuurlijk niet de spullen weg gedaan :Y)

Al snel nadat ik verhuisd was naar Denemarken merkte ik hoe enorm ik een paardenvriendje miste en zonder het medeweten van mijn vriend ben ik op zoek gegaan. Ik had eissen:
- Merrie
- Niet ouder dan 10 jaar
- Niet bruin
- Beleerd

Ik heb aan 1 van deze eissen voldaan toen ik Barca kocht }:0 Hij was 7 toen ik hem kocht :D

Precies een jaar geleden heb ik hem opgehaald. Een draver, redelijk vers van de baan maar al een half jaar had hij stilgestaan. Dit was hem aan te zien, hij was onbespierd, niet mager maar wel schraal. Hij was niks ''paardelijks'' gewend. Mensen, auto's, machines, dat soort dingen was prima. Maar lang gras, stenen langs de weg of in de wei en klaprozen? :wow: :=
In het begin kwam het zelfs niet in hem op om de wei in te lopen en zijn vrienden te zoeken als ik hem terug zette, hij stond dan uren te roepen aan het hek. Ik liep dan maar met hem mee de wei op totdat hij de andere paarden zag en dan was het prima!

Toen ik hem ging bekijken was hij een engel, toen ik hem thuis uitlaadde heb ik 5 even gedacht ''wat heb ik gedaan......?!'' #) Steigeren, slaan, roepen, alsof ik een onopgevoede hengst aan het lijntje had.

Nu, 1 jaar later, kan ik met hem lezen en schrijven! Hij loopt los overal mee met me naartoe. Rijden doen we nog niet veel, daarvoor moet ik eerst meer afvallen. Hij is wel ingereden en dat doet hij zo fantastisch!

Ophalen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

1e volle dag bij mij

Afbeelding

Eerste wandeling buiten

Afbeelding

Afbeelding

Kerst op stal!

Afbeelding

De eerste sneeuw

Afbeelding

Zadel opmeten.
Hij heeft een extreem korte rug, waar eigenlijk een 16,5'' al niet op past. We hebben een zadel met een speciale boom gekocht waardoor ik op hem pas met een goed passend zadel.

Afbeelding

Eerste keer schriktraining, hij dacht er het zijne van :7

Afbeelding

Begin van het voorjaar <3

Afbeelding

In de zomer. Hij is ZO veranderd <3

Afbeelding

Mijn nieuwe beste vriendje

Afbeelding

We zijn er zeker nog niet, er is nog een hoop te overwinnen en te leren. Maar ik ben zo blij dat ik deze man ontmoet heb.

Sintara

Re: Precies 1 jaar een nieuw avontuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 23:59

Wat een knapperd heb je! <3

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 09:14

Prachtig paard!!!

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 12:03

Die laatste foto! Heel mooi hoe jullie gegroeid zijn naar elkaar!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 09:18

Wat een heftig verlies van je ijslanders.
En wat een mooi jaar daarna met deze knapperd. Heel veel succes verder samen!

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 06:20

wat een lieverd!