Een mooi jaar met grote veranderingen: Rock-it in 2021

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Leo

Een mooi jaar met grote veranderingen: Rock-it in 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-21 17:51

2021 was een jaar met grote veranderingen, mooie belevenissen, veel lachen maar ook tranen. Traditiegetrouw maken we ook een EJL ITP topic, om terug te kijken op een bijzonder jaar.

Ons topic van vorig jaar:
[ITP] Rock-it in 2020: mijn spiegel en leermeester

In het begin van 2021 heb ik weinig foto's gemaakt. Rock zijn manenboog mocht weer aangroeien, maar voor het zover was moesten we eerst door de fase 'coupe-pleeborstel' heen. Wat ik zó verschrikkelijk lelijk vond, dat ik amper foto's heb gemaakt. :+ Daarnaast kwam Rock slecht de winter uit (opgeblazen, overgewicht) en maakte ik me erge zorgen over zijn fysieke gestel en het aankomende weideseizoen. Niet echt een situatie om leuke foto's van te maken.

1. Wel hadden we natuurlijk sneeuw in februari, en pleeborstelkapsel of niet, dan móeten er toch echt foto's worden gemaakt :))
Afbeelding

2. Rock werd 10 in mei :# Y)(^)
Afbeelding

En toen kwam er een kans voorbij die we onmogelijk konden afslaan. Rock mocht verhuizen naar een paddock paradise bij iemand aan huis, waar hij in een kleine gemengde kudde kon komen te wonen met alleen maar sobere paarden. Goed, onverpakt hooi, veel vrije beweging, een manier van houden van en kijken naar paarden die perfect aansloot bij ons. Hoewel ik het op onze pensionstal heel erg naar mijn zin had, hoefde ik geen moment te twijfelen. Dit was in eerste plaats een keuze voor Rock zijn gezondheid, maar daarnaast was het ook gewoon een vreselijk mooie en idyllische plek en voelde ik me (en nu nog steeds) vreselijk vereerd dat Rock daar mag wonen.

Half mei werd de knoop doorgehakt en 31 mei zijn we verhuisd!

3. De eerste week, alles was nog zo nieuw en spannend, maar wat deed hij het knap!
Afbeelding

4. Samen het terrein verkennen!
Afbeelding

5. Het was al snel duidelijk dat hij het een heerlijke plek vond! :D
Afbeelding

Helaas stond hij in juni plotseling op 3 benen. Het vermoeden was een hoefzweer of verstapping / hoefkneuzing. Weken in biotex en aankijken. Uiteindelijk kwam later met bekappen toch het vermoeden van een hoefzweer boven tafel omdat hij een gekke holte onder zijn zool had. Gelukkig maar! Rock knapte goed op, was ondertussen ook nog even onder handen genomen door de osteopaat en kon weer aan het werk.

6. Ik heb altijd geroepen uiteindelijk bitloos te willen rijden, dus in juli ben ik hier heel stiekem en voorzichtig mee begonnen.
Afbeelding

7. Stoere kleine pony! Ondertussen deed de nieuwe omgeving hem heel goed en valt hij goed af.
Afbeelding

In juli hebben we een fotoshoot gedaan tijdens het gouden uur. Het was lastig plannen omdat het eigenlijk helemaal niet zo'n mooie zomer was. Uiteindelijk lukte het en gokten we goed. De foto's werden prachtig!

[ITP] Terug naar de zomer: Rock-it tijdens het gouden uur

8.
Afbeelding

9. Begin augustus moest ik afscheid nemen van mijn allerliefste vriendinnetje. ;( Leo werd 20 jaar en daar hadden er minimaal 10 bij moeten komen...
Afbeelding
(oude foto, maar in een overzicht van 2021 hoort ze er wel bij...)

Ik had het echt verschrikkelijk lastig met het verdriet om Leo, veel meer dan ik had verwacht. Rock bleef mijn rots in de branding en doet zijn naam op zoveel manieren eer aan. Bijzonder paard. :+:

Later in augustus ging een langgekoesterde wens in vervulling: we gingen (voor de tweede keer) naar het Extreme Mountain Trail Park in Bergeijk. De vorige keer was ontzettend gaaf, maar toen reed ik nog niet op Rock. Nu wilde ik even er op, als oefening op vreemd terrein. Uiteindelijk hebben we samen meerdere hinderissen genomen en steeg ik bijna van mijn paard van trots! :D Wat was dit een ontzettend gave dag en nog mooiere overwinning!

[ITP] Rock-it gaat op avontuur: Extreme Mountain Trail

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

Ondertussen is de herfst begonnen, inclusief wintervacht (die hij dit jaar lekker mag houden en ook nodig heeft in de PP) en genieten we nog steeds volop van zijn prachtige nieuwe huis <3

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

Onlangs ben ik in een langdurig coachingstraject gestapt om samen uiteindelijk verder te komen. Leerzaam, confronterend, maar langzaam komen we los van het 'moeten' en vinden we meer en meer onszelf en elkaar. En daarmee het plezier! Sinds de zomer ben ik ook steeds meer positieve bekrachtiging in het rijden toe gaan passen en Rock doet het daar echt super mee. Bitloos rijden we inmiddels vrijwel standaard :)) En bevalt ons allebei heel erg goed.

14. <3
Afbeelding

En zo gaan we door. Ik ben nog altijd super trots en blij met mijn knappe pony. Hopelijk mogen we nog heel veel jaren samen leren, genieten, ontdekken en 'samen zijn'. :+:

15.
Afbeelding

cursebreaker

Re: Een mooi jaar met grote veranderingen: Rock-it in 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 18:15

Mooi overzichtje Leo!
Denk dat de overstap naar jullie huidige plekje echt zoveel moois gaat brengen nog maar idd ook al heel veel moois heeft gebracht voor jullie. Wat een paradijs daar en gewoon heerlijk hoe je daar samen kunt genieten nu. Heerlijke foto's allemaal. Die mountain trail waar jullie kennis mee gemaakt hebben was ook echt te leuk; de foto's leggen daar jullie band echt heel mooi vast! Op naar nog veel meer mooie jaren samen!

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 19:25

Mooi overzicht Leo,

Gecondoleerd met het heftige verlies.
En wat een mooie combinatie ben je met rock IT en wat een stoer dier.

Ook mooi om te zien hoe jullie ontwikkelen.

Ik ben fan van je laatste foto

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 19:27

Foto 14 vind ik echt prachtig, fijne sfeer erin.
Wat een mooi overzicht zo.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 19:27

Wat een leuk overzicht, leuke pony <3

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 19:32

Prachtig overzicht <3
Die laatste foto’s zijn heel mooi!
En jullie plek is fantastisch!

Oh en dat halster met de Amerikaanse vlag heb ik ook voor Jim :+

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-21 21:19

Bedankt voor de leuke reacties <3

Ik hoop ook echt nog jaren van deze mooie plek te kunnen genieten met Rock! <3

@Daihyo: ja dat halster blijft geweldig :D was ooit mijn eerste halster toen ik Rock kocht en gaat dus al weer heel wat jaartjes mee!

Puppy Rock 6 jaar geleden:
Afbeelding

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 23:09

Wat een mooie foto die laatse! doen jullie goed!

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 07:58

Wat blijft rock een knap paard <3

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 09:11

Hele mooie foto's Leo <3

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 09:35

Heel mooi overzichtje en prachtige foto's.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 10:08

Mooi om te zien hoe jullie elk jaar blijven groeien, Marylon! <3

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 10:18

Rock knapt goed op in het PP! Doet hem echt goed :D Mooi overzicht weer Marylon!

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 11:45

Mooi overzicht Leo en ook fijn om jullie verhaal van afgelopen jaar te lezen. Je hebt zeker een prachtige plek daar waar je staat! Ik kan het weten. Heerlijk! Geniet ervan! En jullie komen er wel, stap voor stap.
Prachtige foto's ook van die herfstshoot. Maar dat had ik al op FB geschreven.

Moirin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 12:23

Wat mooi om alle foto's zo samen bij elkaar te zien! Mooi jaar hebben jullie gehad, met een hoop nieuwe ervaringen.
Jullie zijn zo goed bezig samen <3 heel mooi om te zien!

martine096

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 16:37

Heel mooi overzicht <3

StellaMay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 16:55

Die twee laatste foto's! Schitterende compositie! Daar zou ik bijna een fotobehang van maken als ik jou was :o

Heel mooi overzicht, en wat gaat de tijd snel. Ik kan me nog goed herinneren dat je hem zo groen als gras uit het weiland plukte.
Hij is prachtig opgedroogd. <3

Desireeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 20:18

Wat hebben jullie veel meegemaakt dit jaar en wat een mooie foto's! :D Jullie gaan nog ver komen

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 21:04

Wat een stoer ventje is het toch, en wat zijn jullie toch heerlijk bezig samen, geniet ervan <3 :+:

Cera_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 21:21

Mooi overzicht met prachtige foto's <3
Ik vind jullie ook altijd zn leuke combinatie, hoe je de dingen aanpakt en hoe jullie uitdagingen herkenbaar zijn :D

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 22:21

Wat is hij knap geworden zeg! Volgens mij staan jullie op een heerlijk plekje. Veel plezier komend jaar <3

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 11:26

Wat is hij lekker volwassen geworden een heerlijke blik in zijn ogen ! :)

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-21 20:55

Wat een ontzettend toffe reacties allemaal, heel erg bedankt!

Het is moeilijk soms om verandering te zien als je je paard elke dag ziet, maar dit jaar heb ik hem echt zién veranderen, dat was echt mooi. Ik vind inderdaad ook dat hij steeds wijzer en volwassener is geworden, zeker de afgelopen tijd. :)

Duke schreef:
Mooi overzicht Leo en ook fijn om jullie verhaal van afgelopen jaar te lezen. Je hebt zeker een prachtige plek daar waar je staat! Ik kan het weten. Heerlijk! Geniet ervan! En jullie komen er wel, stap voor stap.

Dankje! Wie weet sluit ik "ooit" nog eens aan bij een ritje! :D

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 10:20

Leo schreef:
Wat een ontzettend toffe reacties allemaal, heel erg bedankt!

Het is moeilijk soms om verandering te zien als je je paard elke dag ziet, maar dit jaar heb ik hem echt zién veranderen, dat was echt mooi. Ik vind inderdaad ook dat hij steeds wijzer en volwassener is geworden, zeker de afgelopen tijd. :)

Duke schreef:

Dankje! Wie weet sluit ik "ooit" nog eens aan bij een ritje! :D

Lijkt mij heeeeel gezellig! :D