Lieve Amir wat moest ik toch zonder jou

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Henrike5

Lieve Amir wat moest ik toch zonder jou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-21 19:55

Zo dan alweer november, nog even en dan is het jaar alweer voorbij en wat een jaar.

Dit jaar besloot ik mijn instagram pagina af te stoffen en wat meer te te gaan doen. Maar vooral mijzelf een schop onder mijn kont te geven en te gaan doen wat mij al jaren leuk leek maar nooit durfde te doen, fantasy kleding en tuig maken en dit delen online.
Altijd als ik door het bos reed kwamen er 100 ideën maar doen ho maar, sterker nog ik durfde niet mijn ouders vonden het maar raar en zonde van het geld. Toch vorig jaar tijdens de lockdown aan de slag want het tuig dat ik wou kon ik nergens vinden dus dan maar zelf aan de slag :D

In januari begonnen we met sneeuw!
Heerlijk gereden want het geeft toch een magisch idee. Vlak voor het niet meer berijdbaar was voor ons nam asgraphy contact op voor een videoshoot! Wat vond ik dat gaaf en ik ben er zielsgelukkig mee, ook omdat dit mijn favo stukje bos is <3
Daar zijn deze beelden uitgekomen

En toen scrolde ik door insta en kwam mij zelf tegen! Moest wel even 3x kijken maar blijkbaar had Martin Podt een foto van ons gemaakt

Afbeelding

Ook waren er prachtige vroege mistige morgens waar Janiek van Jphotograph deze prachtige foto maakte in mijn viking geinspireerde outfit

Afbeelding

Ook had ik photoshop gevonden

Afbeelding

In het voorjaar werd ik benaderd door Laura Dijkslag na een rondje mennen door het bos vroeg ze of we een keer model wouden staan en ook zij maakte prachtige fotos!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En toen storte de wereld in, mijn beste vriendin Rosa werd ziek. De cushing werd haar de baas. Besloten werd om haar op het zand te zetten met arm hooi zodat ze niet meer bevangen raakte en haar op de buut te zetten. Met 1 zakje leefde ze op en ze mocht op de buut tot eind van de zomer met uiteindelijk weidegang.

In de tussen tijd ging ik op zoek naar een nieuw maatje voor Amir. En wat is dat lastig en dubbel. Uiteindelijk hebben we haar precies op tijd gevonden. De koop was rond en toen ging Rosa met eem klap achteruit, ze kon nauwelijks meer lopen en ik heb mijn heel veel pijn in mijn hart moeten besluiten haar 1 dag voor Freya kwam in te laten slapen. Ik kon het haar niet aan doen om te wachten ze heeft altijd op mij gelet en voor mij gezorgt dat was het minste wat ik kon doen.

Afbeelding
foto door Jphotograph

En toen kwam lieve Freya, ik was op zoek naar een jonge pony en heb haar via bokt gevonden! Ze was/is helemaal geweldig en leerde al snel dat dit gekke baasje bijzonderde ideeën heeft....

Afbeelding

Wat ze gelukkig heel gezellig vond met o.a. Sanderijn de Bruin fotografie

Afbeelding

Amir had het helaas erg moeilijk met het verlies van Rosa, iets leuks samen dan bloeide hij op maar eenmaal in het land werd hij een zielig hoopje waarbij Freya's gekke spelletjes hem zelfs niet op konden fleuren

Janiek deed mee aan een fotowedstijd en vroeg of ik nog wat had liggen, ik was net klaar met een arabisch thema om bij Amir zn roots te blijven :)) Super tof dat ze dit onderdeel dan ook gewonnen had! En voor Amir weer een mooie afleiding die hij nodig had

Afbeelding

We maakte prachtige ritten in de vakantie en pakte het dressuurmatig rijden en mennen wat meer op waardoor ik voor het eerst een menwedstrijdje met Amir deed wat resulteerde om 2x eerste:o Dit hoop ik volgend jaar ook wat meer te doen. Amir was inmiddels weer de oude en scheurde zo hard met Freya door het land dat de fysio iets vaker als normaal moest komem :')

Ook de heide bloeide weer prachtig waardoor Janiek Amir weer vastlegde
Afbeelding

En kwam Esmeé van Chastelet fotografie ook langs, Amir had weer te veel lol met galoperen waardoor stilstaan wat lastig was maar hij was weer geweldig

Afbeelding

Afbeelding

En inmiddels zijn we al weer aardig recent gekomen.
De herfst kleur nu prachtig door en Amir mocht even laten zien hoe braaf en lief hij eigenlijk is met een shoot van Sanderijn de Bruin fotografie. Ze had een prachtig jurk waarbij we lekker door het bos scheurden. Freya mocht ook hier weer eenhoorn spelen en maar haar zijm we voorzichtig iets meer aan het doen. Na 3x oefenen kunnen we nu 'longeren' met en zonder touw, mentuigje kent ze ook en ze mag vaak mee op wandeling.

Afbeelding

http://boktimg.nl/img/m/TYUJUA.jpg

http://boktimg.nl/img/m/oLuGeN.jpg

Al met al een bijzonder jaar, waarbij ik mijn beste vriendin verloor maar een lieve gekke vriendin er bij en Amir en ik dichter bij elkaar kwamen. Hij is mijn rots in de branding die mij altijd weer laat zien dat hij mij helpt en er doorheen sleept hoewel we met Rosa elkaar geholpem hebben. Ik zou niet weten hoe zonder hem mijn paarden leven zou gaan gezien ik dit vroeger nooit had durven dromen!
Ook mijn ouders vinden de gekke ideën inmiddels wel leuk en mijn moeder helpt vaak mee met een fotoshoot waar ik haar heel dankbaar voor ben.
Ook tevens grote dank aan de fotografen die elke keer weer mij verbazen met hun prachtige fotos en ideën!
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 05-11-21 20:22, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Foto's in link geplaatst, maximaal 15 zichtbare afbeeldingen toegestaan

BigOne

Re: Lieve Amir wat moest ik toch zonder jou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 20:00

Prachtig! Overdonderend, wat een fijne sfeer weet je op te roepen met je ideeën. Volgens mij had jij liever in Notting Forrest gewoond in Robin Hood tijd.

Henrike5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-21 20:14

bigone schreef:
Prachtig! Overdonderend, wat een fijne sfeer weet je op te roepen met je ideeën. Volgens mij had jij liever in Notting Forrest gewoond in Robin Hood tijd.

Wauw wat een prachtig compliment! Het liefst wel, hoewel vroeger niet alles beter was en ik heel blij ben met dingen als een wc :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 20:41

Och, mijn grootouders hadden toen ik klein was ook nog een poepdoos in de stal. :D heb ik ook overleefd.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 20:41

Prachtige foto’s zeg in een hele mooie sfeer…
Je hebt er samen met je paarden er duidelijk veel plezier in en dat is goed te zien…

Henrike5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-21 21:05

Bigone Dat meen je niet, wij hadden op scouting kamp ook zn idee vond het idd overleefbaar maar was weer blij thuis te zijn :')

Kally, Dankje wel, ja we hebben er allemaal veel lol in, ook wel het belangrijkste ik had andere doelen met Amir maar dat vond hij niet zo leuk, en ik wil graag dat hij ook plezier heeft in wat we samen doen

Zus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 08:03

Wauw, schitterende foto’s!
Het filmpje heeft haast een betoverende sfeer, heel erg mooi.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 08:37

:wow:

Wat een prachtige foto's!

margaret18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 08:48

Wat een schitterende foto's. Veel sterkte met het verlies van Rosa.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 09:31

Heel sneu van het verlies van je merrie, sterkte!

Ik vind de foto's echt prachtig! wow...

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 09:34

Práchtige foto's. Je kostuums zijn echt schitterend, de fotografen hebben het mooi vastgelegd. Bijzonder dat je dit allemaal met je paarden kunt doen, dan moeten ze wel vertrouwen in je hebben. Ben zelf niet zo van de jurk-met-paardfoto's, maar voor die laatste maak ik een uitzondering. Dat is er een om u tegen te zeggen!

Heel verdrietig van je Rosa, het is altijd hard om afscheid te moeten nemen.

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 09:43

Wauw :wow: echt zo tof dit!
Het rondlopen met ideeen voor eigen tuig ken ik :') ik wil het ook graag maar geen idee waar te beginnen :=
Jullie zien er prachtig uit, in elke set! Super super gaaf <3

Henrike5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-21 10:16

Wat een super lieve reaties allemaal dank jullie wel<3 Ook wat van Rosa dat doet mij goed

Miereneter, dankje wel! De jurk vond ik ook wat vaak gebruikt maar Sanderijn heeft altijd zulke mooie ideeën dat we het gedaan hebben en idd heel gaaf geworden. Kwa vertrouwen is idd wel zo, Amir doet bijna alles zonder blikken of blozen maar mocht ik weten dat hij dingen eng kan gaan vinden oefenen we eerst rustig.

Lideli, dankje wel, enne gewoon doen! Ik had spullen via aliexpress toch wat goedkoper om te kijken of het wat was. Lekker tutorials kijken en volgens mij heeft bokt ook en topic

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 13:12

Prachtig!!! Wat een beeldschone paarden ook! Wauw!

Henrike5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-21 17:13

Ninx Wat lief dankje wel

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 19:10

Gave foto's stuk voor stuk spectaculair. Rot dat je je paard hebt moeten laten gaan.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 21:09

Prachtige foto's <3. Ik houd heel erg van dat fantasy sfeertje. Zo gaaf dat je het tuig en de kleding ook zelf maakt! En wat verdrietig, het verlies van je lieve paard Rosa.

Jessie2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 09:14

Wat verdrietig van je merrie…. Gecondoleerd.
Wat een prachtige foto’s! Jouw topic heeft mij geïnspireerd om zelf een topic te openen over historisch / fantasy tuig en kleding, op harnachement. Misschien wil je daar gezellig meekletsen en vertellen over je tuig en kleding. Je weet echt zo’n geweldige sfeer neer te zetten.
Laatst bijgewerkt door Jessie2020 op 07-11-21 09:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 09:49

Wat een gave foto’s zeg! Je eenhoorn foto van Sanderijn is prachtig die zag ik bij haar al langskomen

Henrike5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-21 10:06

Dank jullie wel wat een lieve woorden allemaal

Jessie2020 wat super leuk ga ik zeker doen
Nimber wat leuk, is idd ook zn mooie foto

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 10:31

Wauw waanzinnige foto's zeg! :oo prachtig! Wat een geweldig tuig allemaal!

Heel verdrietig van Rosa. Hopelijk brengt Freya weer een hoop geluk mee!

Prima2Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 12:21

Geweldige foto's en video, ik kan er naar blijven kijken!! Prachtige paarden en tuig, en jijzelf bent ook heel knap. Echt alles klopt gewoon aan elk plaatje <3 Heftig dat je je merrie hebt moeten laten gaan, heel veel sterkte daarmee :knuffel:

Lymoncello

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 17:09

Echt heel gaaf, dierbaar ook om zo'n video te hebben. Ik vind jullie band goed zichtbaar, prachtig hoor.

Henrike5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-21 19:10

Leo Dankje wel! Ik ben er idd ook heel erg blij mee

Prima2Donna wat super lief dankje wel

Lymoncello Dankje ja het filmpje is mij inderdaad heel dierbaar

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 19:23

Hoi henrike,

Zoals je weet ben ik super fan van je foto's.
En hopelijk kunnen we komend jaar samen eens wat plannen.

Lijkt me leuk om jou en je knappe paardjes te ontmoeten