Harmonie in chaos vinden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48181
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 11:20

Dat gooien op afstand is ook echt voor de horken die weten dat ze buiten bereik zijn en dan hun middelvinger opsteken naar een uh-huh of NEE!.... ik herken het wel. Vooral ook dat je dan baalt als je niet iets groots / zwaars hebt en je dan maar je sleutelbos gooit ofzo bij gebrek aan iets beters -O-

Maar nu de grote vraag: wat is in hemelsnaam een weegborstel??

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-22 13:30

pmarena schreef:
Dat gooien op afstand is ook echt voor de horken die weten dat ze buiten bereik zijn en dan hun middelvinger opsteken naar een uh-huh of NEE!.... ik herken het wel. Vooral ook dat je dan baalt als je niet iets groots / zwaars hebt en je dan maar je sleutelbos gooit ofzo bij gebrek aan iets beters -O-

Maar nu de grote vraag: wat is in hemelsnaam een weegborstel??

inderdaad. Sam heb ik nog nooit wat naar moeten gooien maar Rêve is dus zo'n ......

Enneh, of als je een halster (bij gebrek aan beter) naar haar kop wil gooien en die stomme trut bukt waardoor het halster in kwestie bij de buren land.... natuurlijk nét buiten bereik... >;) en bij de buren waar we niet zon goede band mee hebben. Alleen met de zoon. (de zoon is leuk).
dus Kath kon via messenger de zoon vragen of ie eventueel als ie tijd en zin had dat halster ooit een keer wilde terug gooien, dat ik er genoeg had maar dat zijn vader zijn grasmachine het wsl niet zo leuk ging vinden als die er overheen zou kijken. :') Dat dat halster daar lag omdat mijn merrie het naar haar kop gekregen had en haar reflexen kennelijk vrij goed zijn en ze zich bukte... :+

die gast kwam niet meer bij. :+Hij had natuurlijk ook net vrienden daar. _O-

Rocamor

Berichten: 10896
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 13:49

pmarena schreef:
Maar nu de grote vraag: wat is in hemelsnaam een weegborstel??

Ik zag TS wel schrijven over een keerborstel en in ons Nederlands is dat een bezem :D Ik vermoed dat de weegborstel een veegborstel had moeten zijn?

En ja, ik herken het gooien ook wel. Ik heb er nu weer eentje staan die het nodig vindt om te gaan schrapen / maaien met het voorbeen. En waar ik ook een pleurishekel aan heb, is dat geschraap of getrap met de voorbenen als ze vinden dat ik niet snel genoeg de maaltijd bezorg. Poten aan de grond aub... Triest dieptepunt (lees: tweejarige vosse(uiteraard)merrie die ik net een week of 2 had en die knap groen was): de hooizak hing in haar stal aan zo'n tussen raampje en via dat raampje zag ze mij. Ondanks dat ze nog maar net bij ons was, wist ze wel dat ik de butler was en vooral dat zij meer honger had (gehad) dan ik kon bijvoeren (beest scheet bijna enkel wormen toen ze ontwormd was, was graatmager). Madam vond dus dat ik niet snel genoeg was en begon te schrapen. Na een paar keer schrapen werd het verdacht stil en ben ik maar gaan kijken. Stond ze daar zo'n beetje de Hitlergroet te doen. Rechtervoorbeen hing bovenop het net op 1 meter hoogte >;) . Sta je daar met je net nieuwe paard, geen halster om, in mijn eentje. Omdat ze een klein stukje achteruit gegaan was, hingen poot en hooizak strak. Heb mevrouw ferm toegesproken, ze leunde daardoor iets naar voren, waardoor ik haar hoef kon pakken en die over de zak weg kon halen. 8)7
Om een lang verhaal langer te maken, ik had al een hekel aan dat geschraap, nu nog meer. En ik wil niet verbaal worden, want LEUK AANDACHT. Dus een spuitje met wat water en als ze staat te schrapen, in 1 beweging onder mijn arm door een straaltje water richting de boeg. Ze leerde het snel af.

Ayasha, als Pretty Reve had omgeduwd zoals Reve bij Joy, vermoed ik dat Reve als veulen wellicht haar moeder al te grazen had genomen?

petraaken

Berichten: 44210
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 14:14

pmarena schreef:
Dat gooien op afstand is ook echt voor de horken die weten dat ze buiten bereik zijn en dan hun middelvinger opsteken naar een uh-huh of NEE!.... ik herken het wel. Vooral ook dat je dan baalt als je niet iets groots / zwaars hebt en je dan maar je sleutelbos gooit ofzo bij gebrek aan iets beters -O-

Maar nu de grote vraag: wat is in hemelsnaam een weegborstel??

oeps moest veegborstel zijn. :+

petraaken

Berichten: 44210
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 14:22

Oh ja dat drammerig zijn als ze hun eten niet snel genoeg krijgen ken ik hier ook van eentje. Of als ze niet snel genoeg naar buiten kunnen doet ze het ook. Met haar tanden tegen de tralies ook. Brullen heeft soms geen zin dus gooi ik dan soms met een borstel tegen haar stal. De andere houdt het bij wat hinniken.

Rocamor

Berichten: 10896
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 14:38

De andere dame hier is inderdaad gewoon leuk vocaal. Lief vocaal. Prima, we kletsen samen wat af.

Brullen tegen een rammende knol wil ik niet, krijgt ze enkel maar haar aandacht. Die mag ze hebben als ze zich gedraagt op de manier die ik wens (voeten aan de vloer). Op de vorige pensionstal stond een giga-Gelder met enoooooorme poten en flinke ijzers eronder, flink bejaard en dit rammen al heel lang, ook op andere stallen. Ik werd echt agressief van dat beest als die tegen de wanden stond te rammen. Die heeft ook wat straaltjes water richting zijn box gespoten gekregen. Daarna waren we wel vriendjes (was een lief dier verder)

Morganlefay

Berichten: 8701
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 15:05

Water of een voorwerp mikken nav wangedrag werkt inderdaad vele malen beter dan vocaal commentaar(=aandacht krijgen) leveren.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-22 15:23

Oeh schrapen ben ik ook streng op. Zelfs bij andermans paarden. :o Het gaat echt zonder nadenken. Rêve is zo eentje maar die is dan ook vuil genoeg om als je langs haar staat "per ongeluk" eens op zij te schoppen en je been mee te hebben. :x Dus Rêve mag haar hoef niet op heffen zodra ik zelfs maar haar stal in kom en dat weet ze. Als ze eet heeft ze ook die gewoonte (van veulen af al) van één been op te heffen en daar spastische bewegingen mee te maken, of ze nu van de grond eet of op hoogte, zodra ze een emmer/bak voor zich heeft met brokken of slobber is het feest. heb het haar nooit volledig kunnen afleren maar als ik passeer zet ze haar voet wel neer nu. Doet ze het niet krijgt ze een tik op haar bovenbeen en zeg ik "neer!" (oorspronkelijk was dat "zet 'm neer")
Dan zucht ze en zet ze haar voet op de grond. :+
ook in de stal als ze aan het eten is. Zodra ik de staldeur open doe gaat dat voetje naar de grond. :+ maar draai ik mijn rug is ze in de spast aan het uit hangen. :+

Sam is er met kappen naar Pharaon eens in geslaagd om het ijzerdraadje (van de stroom) tussen zijn ijzer en hoef te krijgen. :x :x gelukkig had ik nét de stroom af gezet want anders had dat verhaal heel anders af gelopen waarschijnlijk. :x Maar nu stond hij dus ook zoals jij beschrijft hangende in een soort hitlergroet (met Phara die rustig voor hem bleef staan en nog net zijn tong niet uit stak. Kleine klojo). Maar ja daar zit je dan met ijzerdraad... Dus ik Sam kalm gehouden en mijn moeder gebeld om pitstang/knijptang (weet niet hoe jullie dat noemen?)
Want zodra ik uit het zicht verdween panikeerde Sam dus kon niet zelf gaan. Daar zaten wel wat buren op wandelafstand maar kon hem niet alleen laten. Jézus dat duurde lang voor mijn gevoel eer die tang er was. Draad over geknipt aan twee kanten en toen kon ik gaan verzinnen hoe ik m er tussen uit ging krijgen want hij zat tot aan de 1e nagel. :x Gelukkig was zijn straal niet beschadigd want die *** draad fileert als je pech hebt gewoon.

en goh Rocamor daar zeg je zo wat, zou zomaar kunnen dat ze daar keihard tegen in ging. Ik heb haar geboren zien worden (Rêve). en toen ze ging drinken wilde Pretty haar tegen haar kont duwen of snuffelen of weet ik het en toen kreeg ze een mep op haar neus... := Rêve kon amper staan maar trappen kon ze al. >;) :))

Ik ben eigenlijk blij dat ze hier niet schrapen of schoppen bij eten. Als we de stal binnen komen dan worden we vocaal begroet maar ze wachten netjes.

Mer1980

Berichten: 18857
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 16:47

Oei ik heb ook zo'n spast op stal die met zijn voorbeen hengelt tijdens het eten := De grapjas.

Dat draad tussen het ijzer heb ik helaas ook ervaring mee met ene vervelende haflinger van mijn vroegere mede huurder, die is zo vaak uit het schapengaas geknipt dat ik een meester in het losmaken ben geworden (mijn paarden staan niet op ijzers, dus gelukkig gene last van). Maar als het echt vast vast zat knipte ik het draad vlak bij het ijzer aan beide kanten kort met een knijptang. De eigenaar mocht dan lekker de hoefsmid bellen en het probleem op laten lossen. :=

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-22 17:18

Mer1980 schreef:
Oei ik heb ook zo'n spast op stal die met zijn voorbeen hengelt tijdens het eten := De grapjas.

Dat draad tussen het ijzer heb ik helaas ook ervaring mee met ene vervelende haflinger van mijn vroegere mede huurder, die is zo vaak uit het schapengaas geknipt dat ik een meester in het losmaken ben geworden (mijn paarden staan niet op ijzers, dus gelukkig gene last van). Maar als het echt vast vast zat knipte ik het draad vlak bij het ijzer aan beide kanten kort met een knijptang. De eigenaar mocht dan lekker de hoefsmid bellen en het probleem op laten lossen. :=

Als ik dat met Sam deed had ik hem hoe dan ook kreupel. Sam is de princes op de erwt met zijn voeten. Nee. Voetje omhoog, uitkrabben zover mogelijk en daarna vol gieten/smeren met hoefolie. Goed er tussen in laten kruipen. Vervolgens met de krabber achter het draadje haken en voorzichtig los wringen naar achter. Er uit in de richting dat ie er in gegaan is. En daarna een week lang amper die voet kunnen vast houden omdat ie zo vettig is. :+

Rocamor

Berichten: 10896
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 17:53

Oh ja, dat stomme spastische poottillen als ze krachtvoer krijgt. Prima, zolang / een ander mens niet in de buurt is. Voorheen smeet ze die voorpoot ook in mijn richting als ik met haar krachtvoer aankwam. (dat zet ik in haar hooibak neer, die buiten staat). Nadat ik een paar keer een hoef tegen mijn bovenbeen had gehad, was ik het zat. Blijven zagen werkt ook niet. Heb haar geleerd dat ze eerst in haar (openstaande) box moet gaan staan, eer ze die bak krijgt. Win-win, want zij doet iets waar ze voor beloont wordt en zij doet iets waar ik voor beloond word O:) . Als nu iemand in de ochtend die hooibakken gaat vullen en dus naar het hooi loopt, gaat madam ook al uit zichzelf van buiten een rondje door haar box en dan weer terug _O-

Overigens, toen we haar net hadden, stond de wederhelft buiten de paddock en paardlief in de paddock. Dat was nog in de periode dat ze echt gewoon ineens kon maaien (en ze is een langpootmug, dus je kunt wel nagaan dat zo'n poot ver rijkt). Ik ging ook nooit recht voor haar staan, mede daarom). Maar goed, de dame is verder wel gezellig, dus die staat gezellig bij de wederhelft. De wederhelft aait haar kort over haar hals. Wat de reden is, geen idee, maar ze tilt weer die voorpoot op, maait over de onderste draad, trekt de poot terug met de draad (lint) erachter. Zet nog wat extra kracht. Het handvat waarmee die draad aan de paal zat begeeft het, de veer die in het handvat zit komt dus uit het handvat zeilen. Door de kracht van alles, draait alles zich om dat voorbeen.

In een splitsecond bedenk je je dat dit nooit goed kan gaan, je verwacht dat ze het op een lopen zet door alles, pezen stuktrekkend of op zijn minst diepe wonden door alles. Het nummer van de dierenarts komt al voor je ogen te staan.

Maar nee hoor, niet die vos. Die staat stil. Schudt die poot. Alle rommel valt op de grond, nog geen haartje was stuk (gelukkig!!!!!). En ze kijkt vuil naar de wederhelft en je zag haar denken: "Wat flik JIJ mij nou -:(- -:(- -:(- -:(- ". Ze draait zich verontwaardigd om en loopt weg.

en wij, hadden eeeeeven nodig om te overpeinzen, te zuchten, in een lachstuip te schieten toen doordrong dat er verder niks ernstigs gebeurd was om daarna alle kapotte onderdelen van het lint maar te vervangen.

wat dacht ik ook weer toen ik voor een jonge vossemerrie koos?

pmarena

Berichten: 48181
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 19:30

Oh dus toch Veegborstel. Ik dacht al, wat hebben die maffe Belgen nu weer verzonnen := :P

Ik heb de Fjord volgens mij wel eens een met een klomp beschoten bij gebrek aan iets beters :=
Het rotte is alleen dat je dan dus hinkelend je klomp op moet halen :x

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-22 22:25

Rocamor: Jouw vosse merrie klinkt als Sam... Die geeft ook standaard mij de schuld als hij iets dom doet. >;) (En ik houd heel veel van hem maar Sam doet nogal vaak een beetje domme dingen. :+)
Zo had ik vroeger een Jack Russel en (toen ik ze nog op de grote weide had staan had ik voor haar zo'n flesje met een bakje aan voor water. Want warme zomer dagen, ze had beetje een gevoelige maag, voor haar kon ik dan kraanwater mee nemen.). Ze liep altijd los daar want dat was een onvoorstelbaar fijne hond die gewoon bij me bleef, moest haar zelfs niet in de gate houden of roepen. Maar dat bakje stond dus altijd op de plaats waar ik zeg maar op zadelde, Sam was de enige die ik daar wel eens los liet lopen omdat Sam geen dingen doet die niet mag en dan kon ik hem apart voeren van Galant (die nogal traag at.) zonder dat ik er bij moest blijven staan. Anyhow, op een keer hoor ik mijn Jack russel eens geërgerd blaffen gevolgd door een geërgerde proest van Sam. Dus ik laat de hooizak vallen en loop het hoekje om en zie dus Sam staan met een heel geërgerde blik en druppels aan zijn neus maar hij stond niet bij de waterbak. En toen zag ik dus mijn Jack haar klein drinkbakje (maar dat was echt zo'n bakje dat je kon open klappen dus maar ter breedte van een klein waterflesje zeg maar, je kon het met een clip aan je broek hangen voor op wandeling bv. Zo'n ding.).

Sam keek heel beschuldigend naar mij van "Hier kan ik toch helemaal niet uit drinken??!!!" en nadere inspectie wees uit dat hij dat wel geprobeerd had gezien de grasspriet en paardenkwijl die er in lag. :roll: Hij heeft dus waarschijnlijk er in gelekt en mijn jack vond dat niet zo leuk. :+

let wel: De drinkbak voor paarden stond, omdat Sam daar altijd liep als ik voerde, een halve meter verder. :roll: :roll:
Dat is dus 100% Sam zo'n dingen.. :(:)

Op wedstrijd misstapte hij zich eens bij het van de vracht wagen komen omdat hij niet voor zich aan het kijken was en hij hersteld zich en keek echt omhoog met zo'n kop van "niemand heeft dat gezien!!"
Had toen goede vrienden bij (die vaak mee gingen en me ook echt heel veel geholpen hebben met Sam :+:) en we schoten allemaal in de lach en die zeiden ook meteen "je zou zweren dat ie wil doen alsof dat niet gebeurt is. _O-)

Pmarena: Ik zie het zo voor me. _O- _O- en dan staat die knol je zo ongeveer uit te lachen, zeker als je ook nog mis gegooid hebt. _O-

pmarena

Berichten: 48181
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 22:27

Ja echt hè... en die 2e klomp gooien is dan ook geen optie :x

Volgens mij heb ik dat wel een keer gedaan toen ik die dikke reet uit het voerhok zag steken :=

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-22 22:29

_O- _O- Dat kan ik me he-le-maal voorstellen! _O- _O- En pff als het droog is maakt het ook geen jota uit, hooi hangt er toch aan je sokken dus beetje zand kan ook wel. _O-

pmarena

Berichten: 48181
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 22:30

Nou ik kan me vagelijk iets herinneren van dat het toen niet droog was, maar ik was pissig genoeg om de afweging toch uit te laten komen op de Fjord vermoorden versus een droge sok houden := Er MOEST gewoon een klomp tegen die hondsbrutale slopende dikke vette plofreet -:(-

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-22 22:33

pmarena schreef:
Nou ik kan me vagelijk iets herinneren van dat het toen niet droog was, maar ik was pissig genoeg om de afweging toch uit te laten komen op de Fjord vermoorden versus een droge sok houden :=

_O- _O- Kijk, zo'n type is Rêve dus ook... Rêve kan echt het allerbeste in je naar boven halen, je een betere ruiter maken en je een fantastisch gevoel geven... Maar ze kan ook echt het allerslechtste in je naar boven halen.... En dan ook echt dat je dus idd desnoods op je blote voeten door de modder gaat... :=

Tis een type paard dat je moet willen zeg maar... _O-
Een vriendin wilde een paard voor een cavaletti clinic dus ik zeg "pak Rêve" krijg ik terug "ik bedoelde een brave.."
Maar onder het zadel ís Rêve braaf zolang je er vanvoor niet te veel aan prult. _O- En cavaletti vindt ze prachtig.

Rocamor

Berichten: 10896
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 22:40

Dames, denken jullie aan min neus... de vloeistoffen die via mijn slokdarm richting het inwendige moesten, nemen nu de afslaan tegen de zwaartekracht in en komen via mijn neus weer naar buiten _O-

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-22 23:21

Mijn oprechte excuses Rocamor... _O- Zal ik dan maar niet vertellen over die keer op een kampioenschap dat ik een klein stuurfoutje maakte (nouja, stuurfoutje, de hekjes stonden ook echt scheef maar goed ik heb ogen. _O-) en Sam met drie benen buiten de ring was, ietwat in paniek raakte want hij is plichtsbewust en gaat inmiddels lang genoeg mee op wedstrijd om te snappen aan welke kant van de hekjes ie moet blijven. Dus Sam maakte een hele rare beweging om die drie benen weer binnen de piste te krijgen (want Sam heeft het springtalent van een olifant, balkje op de grond is zo ongeveer zijn maximum eigenlijk.).

Sam knorde dus heel verontwaardigd terwijl hij dat deed en ik zei vrij luid "oh sh*t!" en vervolgens kwam Sam dus mooi terug in het kader, ik klapte mijn bakkes toe en we reden door alsof er niks gebeurt was. het was één van de laatste lijnen, je draaft dan naar de jury toe, bij C maak je een overgang naar stap, dan doe je middenstap tot de A en daar moet je afwenden naar de X om te groeten en die jury lag dus samen met haar schrijver compleet dubbel. _O- (De wedstrijden in Belgie, of iig die van de VLP zijn wat anders dan jullie gewoon zijn heb ik het ide, wij kennen onze jury's vrij goed en hebben regelmatig dezelfde, maar de jury's kennen de combinaties die veel rijden dus ook goed.)

Dus Sam en ik rijden in stap naar X, ik groet. wil hem aan lange teugel laten weg stappen en die jury roept dus "Dat paard gaat echt door het vuur voor jou he?" maar Sam was nog niet helemaal bekomen van mijn stuurfoutje en schudde beledigd met zijn hoofd en toen zag ik mijn hoofdstel verdwijnen... := := (zo vast zitten mijn riempjes dus. _O-) en het enige dat ik kon zeggen was "k*t glansspray." waarop die jury vanuit initiële paniek terug gewoon in de slappe lach ging. _O- _O-
Nu is Sam op zit te rijden dus ik wist dat hij niet zou profiteren. En ik zeg dus heel rustig tegen de jury "mag ik af stappen of aan mijn lezer vragen om mijn tuig-probleem op te lossen?" (in theorie was de proef gedaan maar goed, normaal moet je zelfstandig de ring verlaten). Ze kreeg er nog net uit geperst dat ik toestemming had om te doen wat nodig was. _O-

Later kwam ze in de kantine naar me toe zegt ze "jij bleef zo rustig! Je stond daar zo droog..."
Kijk... Ondanks alles vertrouw ik Sam met mijn leven... Hij zou nooit iets doen dat mij in gevaar brengt tenzij hij zelf doodsbang is en overtuigd is dat we juist in gevaar zijn. Dat was niet het geval dus ik wist dat hij ging blijven wachten.
In tussentijd stond Sam met zo'n schuin koppie naar "achter" te kijken (jullie kennen het beeld vast wel, zo net genoeg draaien dat ze je zien zitten.) a la "Baas, zou je hier aub iets aan willen doen?!"

pien_2010

Berichten: 43425
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 08:10

Leuk en hilarisch.

Hercule reed met mijn dochter wedstrijd, en viel tot 3x. Gebeurde nooit en zo bizar.
Hij bleef stoïcijns en mijn dochter ook die er op bleef zitten. Lang verhaal kort, de een na de andere combinaties groette af, want bodem was niet om te rijden en ze vielen. Na 10 combinaties wedstrijd afgelast, Hercule 1ste prijs, want was de enige combinatie die uit had gereden. Die kop toen hij zijn lint kreeg opgespeld. Die was net zo verbaasd als toen hij tot 3x toe op zijn knieën plofte en gelijk opsprong en weer verder ging. Toen hebben we ook zo gelachen met zijn Allen.

Morganlefay

Berichten: 8701
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 11:07

Ik loop meestal op chauffers klompen of stalenneusjes Mountain Horse vanwege lompe voetjes, maar chaffeursklompjes gooien toch het beste.
Maarre als ik zo eens lees zijn wij allemaal redelijk met hetzelfde sop overgoten. Netjes, beleefd, eerlijk en vooral duidelijk :+

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-22 23:08

Afbeelding
deze past hier wel geloof ik. Alleen hebben wij ze verzameld ipv gemaakt. _O-

Afbeelding
Joy moest Vigo even tonen dat de steen m niet ging op eten.
en daarna wilde hij spelen met het plastick dat rond de steen zat en de zak waarin ik m vervoerd had. (en Vigo plakt maar tegen 'm aan. _O-)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Oh en ja er was hier zon maar het was ijskoud en echt zon ijswind dus dan zie je alleen mijn ogen nog. _O-

pien_2010

Berichten: 43425
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 23:53

Zowel joy als Vigo hebben een goede uitstraling.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-22 00:09

Ze doen het goed. Vigo is duidelijk gevoelig en voorzichtig maar ook aanhankelijk en bereidwillig. :j

N heeft ze vandaag ontwormt. Hij liet zich heel goed doen blijkbaar. <3

Moet wel voor een ander halster kijken want de neusriem zakt omlaag en geeft hem daar een kaal plekje. Kijken voor eentje met vierkante ‘ringen’ of hoe je het dan ook noemt. Zijn roze is nog te groot, kijken of de reserve die ik had kleiner valt. (Die heeft van die ringen gelijk vigo zijn halster.)

Hij heeft nu ook een ponyhalster om maar blijkbaar een dat klein valt (of de roze valt groot.)

Taucha

Berichten: 1175
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 11:21

[kruipt onder meeleessteen vandaan]
Die verhalen hier. sprekend!!! :j :D
Vriendlief snapt er nix van. Ik zie het er nog eens van komen dat hij een keer mee gaat lezen om te weten waarom er naast dubbel liggen zo nu en dan ook wel eens “Rocamor-taferelen” plaatsvinden _/-\o_ :9k :x :=

Als ik dan toch even onder de steen uit ben;
Ayasha, hebben Joy en Vigo hun halsters altijd om? En zo ja waarom is dat dan nodig?