Harmonie in chaos vinden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maflinger_S
Berichten: 12168
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 12:49

Ik denk dat Joy gemazzeld heeft met Sam als oom. Die braverik heeft zo te lezen heel wat over zich heen laten komen. Krijg er een beetje een "Ma-Flodder-gevoel" bij: "t Is toch je kind hè".

Heerlijk die verhalen over dit drietal. Je zal ze maar hebben. :D

pien_2010

Berichten: 43430
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 13:12

"Ma flodder gevoel", heerlijke post...

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-22 13:48

petraaken schreef:
My God wat heeft Sam het toch voor zijn kiezen gekregen met Joy. :')

_O- Ik heb het al vaak gezegd en ik ga het nog vaak zeggen: Sam is de braafste, meest geduldige ruin die ik al ooit met een veulen heb zien om gaan. :') Hij corrigeerde hem wanneer hij echt brutaal was maar dat soort sh*t liet ie gewoon over zich heen komen.

Ik weet niet wie van de twee uiteindelijk het hardst schrok van dat gebeuren want Sam kreeg ineens een klap en schoot dus weg waarop Joy zich ook rot schrok (want die wist niet wat er gebeurde) dat touw liet vallen en achter Rêve ging staan en ze trokken allebei even grote ogen. :roll:

pmarena schreef:
Poeh maar daar kan je echt wel een lelijke doodklap mee uitdelen met zo'n grote flos :=

:j := Sinds is ie naar de honden gegaan. _O- Hij kreeg m alleen nog als ik Sam aan het rijden was (en Sam dus buiten de slagzone was)


Maflinger_S schreef:
Ik denk dat Joy gemazzeld heeft met Sam als oom. Die braverik heeft zo te lezen heel wat over zich heen laten komen. Krijg er een beetje een "Ma-Flodder-gevoel" bij: "t Is toch je kind hè".

Heerlijk die verhalen over dit drietal. Je zal ze maar hebben. :D

_O- En hij stond ook nog eens áltijd bij hem te waken als Joy lag te slapen he... Rêve ging vreten maar Sam week niet van zijn zijde. :+: " t is toch je kind he" is eigenlijk best wel passend voor blikken die ik Sam regelmatig heb zien werpen op Joy. _O- Ik denk niet dat Joy zich een betere "oom" had kunnen wensen nee. :D

pien_2010

Berichten: 43430
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 14:50

Misschien voelde Sam zich wel de vader van Joy? Wie zal het zeggen.

Rocamor

Berichten: 10896
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 15:19

Maflinger_S schreef:
Ik denk dat Joy gemazzeld heeft met Sam als oom. Die braverik heeft zo te lezen heel wat over zich heen laten komen. Krijg er een beetje een "Ma-Flodder-gevoel" bij: "t Is toch je kind hè".

Heerlijk die verhalen over dit drietal. Je zal ze maar hebben. :D


Ik hoor het Nellie zeggen! _/-\o_

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-22 17:40

pien_2010 schreef:
Misschien voelde Sam zich wel de vader van Joy? Wie zal het zeggen.

Zo leek het soms wel. Hij was ook erg enthousiast toen Joy even terug geweest is en van streek toen hij weer vertrok. :(:) Nu is Sam kwa humeur sowieso wel vaak all over the place maar toch. :+ Die kleine mocht iig wel heel veel uit vreten dat Rêve niet eens moest bedenken. :=

Morganlefay

Berichten: 8703
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 17:45

Sommige paarden zijn wat betreft geduld en opvoedkundige eigenschappen hun gewicht in goud waard.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-22 17:59

:j Zowel Sam als Rêve zijn er zo IMO. Ook al hield Rêve er nogal ehm, alternatieve en soms ietwat brute opvoedingsmethodes op na. :=
Ik weet nog toen ie een dag oud was en hij lag te slapen en Rêve was echt overbezorgd de eerste week. Dus ze zat steeds met haar neus bij hem en duwen en die kleine had al een paar keer geknort alla "laat mij!" en toen kreeg ie ineens een tik met een hoef tegen zijn hoofd. := Waarop hij natuurlijk zijn hoofd opheft (je zou voor minder) en toen was Rêve tevreden. :j :? Welliswaar "zachtjes" (voor zover dat een optie is met een hoef) maar toch... :') Het zag er niet heel lieflijk uit zeg maar. :)) (en werd zo ook niet ervaren, een geërgerde hinnik van Joy maakte haar ook e.e.a duidelijk. :)) )
toen ik heel verontwaardigd zei "Rêve!!!! Da's uw baby eh gene bal!" schoot mijn man in de lach maar ook hij vond dat ze wel erg grof geschut in zette om te checken of ie nog leefde. _O- _O- Ze keek ook echt naar mij van "wat? Mag dat niet?" heb het haar daarna niet meer zien doen dus ze had wel even zeg maar wat oefening nodig betreffende "hoe ga ik om met baby's" maar na een paar uur had ze 'm. _O- _O-

petraaken

Berichten: 44210
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 19:06

My god, zo'n actie heb ik bij geen enkele van mijn merries gezien. _O-

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-22 19:41

Ja ze had even ehm.. moeite met aanpassen... _O- Dat is dus wat ik bedoel als ik zeg dat Rêve van nature nogal een olifant in een porselein winkel is, zelfs als ze echt echt heel voorzichtig wil zijn. _O-

Ze flikkerde hem ook gewoon om als hij niet luisterde. :=

pien_2010

Berichten: 43430
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 19:46

Die Rêve, hilarisch.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-22 20:37

Ik weet niet of veulens kunnen overleggen over hoe ze opgevoed zijn maar als ze dat doen hebben er een paar veulens hele grote ogen getrokken denk ik. _O- Ik heb haar Joy minstens vijf keer gewoon zien omduwen. en Joy lag dan altijd ietwat verdwaasd te kijken zo snel ging het.... _O- het duurde ook altijd effe voor ie op stond omdat ie nog aan het verwerken was dat ie lag. _O-

Maflinger_S
Berichten: 12168
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 20:49

Joy had zo te lezen al vroeg een aantal wtf-momentjes. :D

Morganlefay

Berichten: 8703
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 21:13

O gut wat een heks van en merrie hedde gij toch(sorry). Arm kind geen wonder dat ie de voorkeur geeft aan Sam.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-22 21:35

Morganlefay schreef:
O gut wat een heks van en merrie hedde gij toch(sorry). Arm kind geen wonder dat ie de voorkeur geeft aan Sam.

_O- dat heet ‘ken jezelf en je kent je zoon.’
Had Pretty Rêve maar eens een paar keer op de grond geknikkerd. _O-


Maflinger_S schreef:
Joy had zo te lezen al vroeg een aantal wtf-momentjes. :D

Joy niet alleen. Vergeten dat hij me een stok is komen brengen? :+

Maflinger_S
Berichten: 12168
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 21:52

Ik vroeg me al af of Rêve de opvoedkunst van Pretty had geleerd, maar dat lijkt niet zo te zijn als ik je vorige post goed begrijp.

Joy ... is Joy. Een bijzonder dier en dat is 't.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-22 22:09

Nee, Pretty is drietal dagen bezorgd geweest en daarna was ze hoofdzakelijk melkbar. :+ Sam en Pharaon hebben Rêve proberen op te voeden. :)) (Rêve heeft ooit proberen te drinken bij Sam.... Ze had toen al tandjes...... :x := )
Maar haar methodes heeft ze dus niet van Pretty nee. _O- Mogelijk wel van mij. :o Ik gooi nogal eens dingen naar hoofden als ze niet luisteren en ik niet dichtbij genoeg sta om in te grijpen. := Dus die klap voor z'n kop is verklaarbaar.... :=

Edit: ook weer echt heel boktproof dit. _O-
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 03-02-22 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 22:12

Heerlijk, al die anekdotes :D Ik kan me Sam's hysterische kop er al bij denken :') Hoe oud zijn Rêve en Sam ook alweer?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-22 22:13

Rêve is van 2014 als ik het me goed herinner want volgens mij is Pretty gedekt in het jaar dat mijn man en ik getrouwd zijn. Dus die is nu 8. Gaat 16 april 8 worden.
Sam is van 2005 ergens in mei.... Dus Sammeke wordt stilaan een ouwe zak. :(:)

Morganlefay

Berichten: 8703
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 23:05

Gooien deed ik ook nog wel eens. Was uitermate effectief ~~}> Heb ooit Ulrike letterlijk vanalles=inhoud poetskist naar dr hoofd geslingerd nadat ik een voetje op mijn bovenbeen kreeg. De "richel" zit er trouwens noch steeds.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-22 23:52

Morganlefay schreef:
Gooien deed ik ook nog wel eens. Was uitermate effectief ~~}> Heb ooit Ulrike letterlijk vanalles=inhoud poetskist naar dr hoofd geslingerd nadat ik een voetje op mijn bovenbeen kreeg. De "richel" zit er trouwens noch steeds.

_O- Borstels zijn hier de geprefereerde voorwerpen, dat mikt makkelijk. :)) Maar Rêve heeft op een slechte dag ook wel eens de keerborstel naar der kop gekregen. :o Nadeel daaraan is dat het vrij "traag" vliegt en ze zich dus uit de weg kunnen maken maar al bij al is het niet minder effectief gebleken tot op heden. :)) (ja sorry Rêve is echt een JCB soms dus het is soms met grof geschut, ze komt als ik haar daarna roep gewoon weer rustig naar me toe dus tis niet dat ze er getraumatiseerd van raakt. _O- )
Soms kan ik Sam nog wel eens inzetten, dan roep ik "Sam PAK ZE!" en dan bijt Sam haar en jaagt die haar weg van waar ze dan ook bezig is. _O- ze heeft ook wel eens een emmer water over zich af gekregen omdat ze aan het klieren was terwijl ik het water aan het bijvullen was. :+ Toen heeft ze zo'n tien liter water over zich af gekregen samen met de emmer. Heb haar zelden zo beledigd en flabbergasted tegelijk gezien. :)) Sam stond een paar meter verder te kijken van "jep, dat zat er aan te komen."

Hoeven en tanden laten idd nogal vaak zichtbare littekens na zelfs als ze niet bloeden. :x Heb een gebit in mijn rug staan en ééntje kan je de tandjes voelen in mijn schouderspier. Is gelukkig links dus die spier zou toch naar de kl*ten gaan X aantal jaar later maar dat wist ik nog niet toen het gebeurde. :+ Beide keren heel veel geluk gehad dat het winter was en ik altijd een dikke bomberjack aan heb met daaronder drie of vier lagen waardoor ze niet 100% de grip kregen waar ze voor gingen. Als één van die twee voorvallen in de zomer gebeurt was zonder kleding (of maar een stukje stof) dan ben ik 100% zeker dat er gewoon een stuk spier weg geweest zou zijn. :x

Maflinger_S
Berichten: 12168
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 00:00

Leuk hè, paarden. _O-

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-22 00:22

_O- élke keer als er een stagaire zegt "is paarden dan niet gevaarlijk voor jou" en ik dan heel overtuigend antwoord "nee hoor dat valt wel mee.." dan begint mijn fysio de blesssures van de afgelopen zes jaar op te noemen en terwijl de ogen van stagair steeds groter worden zit ik steeds met zo'n blik van "ohja dat is ook nog gebeurt" en "ah, juist, dat liep ook een beetje dom" en meestal eindigt ie met "gebroken been" en dan protesteer ik standaard met "het was maar een beetje gebroken!!!!" en dan zegt de stagair meestal "hoe kunt ge uw been "een beetje" breken?" en dan zeggen mijn fysio en ik meestal tegelijk "alleen het kuitbeen was gebroken". _O- _O-

petraaken

Berichten: 44210
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 09:10

Oh, geloof me degene die beweerd nog nooit wat naar zijn paard/pony te hebben gegooid omdat ze iets uitstaken dat niet mocht en er te ver af stond is een grote hyprocriet vind ik. poetsborstel zijn inderdaad het handigst om mee te gooien. Hier heeft een van de merries ook als een de weegborstel van de stal tegen haar harses gekregen. Bijten mag niet punt uit. Meestal is een brul meer dan voldoende.

Tja, het is inderdaad maar hoe je bekijkt hé van dat gebroken been. :+

pien_2010

Berichten: 43430
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 09:20

Dan ben ik de hypocriet. Echt nog nooit hoeven te doen. Een streng "uhuh" met opgeheven vinger op afstand was genoeg. En ja, Hercule heeft echt wel eens een fikse kabouterstomp gehad als hengst toen ik hem net had, omdat hij dacht over me heen te kunnen.