Harmonie in chaos vinden

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikkedus
Berichten: 3305
Geregistreerd: 24-09-05

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 22:02

Oei, gaat Reve dat accepteren denk je? Zo ja dan zal dat ws een heel leerzame ervaring zijn om te voelen.

Freyr
Berichten: 702
Geregistreerd: 20-07-17

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 22:09

Heel leuk om je verhalen weer te lezen en een inkijkje te hebben bij gedachtes over het beleren!

Ayasha
Blogger

Berichten: 58023
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-24 22:10

Dat denk ik wel. Desnoods neem ik haar eerst even aan de longe. Maar het meisje in kwestie heeft enorm veel gevoel en is ontzettend kritisch op zichzelf. Ik twijfel et niet aan dat ze Rêve kan rijden als ik haar even de gebruiksaanwijzing geef.

Ik zou niet snel iemand op Rêve zetten maar met deze meid vertrouw ik het. En voor Rêve is dat ook niet verkeerd. Als ze braaf genoeg wordt en het klikt mag ze ook haar eerste wedstrijden met Rêve doen van mij als Rêve ver genoeg staat. Net zoals ik in de tijd met Pretty en dat meisje gedaan heb. Dat is niet voor volgend jaar maar als Rece onder mij richting de Z gaat dat die routine er echt in zit is zij een perfect leerpaard voor de ruiter die kan voelen denk ik.

Freyr: ik probeer in het algemeen in mijn training niet perse conflict te vermijden want soms is het niet anders. Maar ik zoek het niet op ‘om een shortcut’ te hebben. Een paard doorduwen dat het nier snapt is imo een short-cut nemen..

Ayasha
Blogger

Berichten: 58023
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-24 11:06

Zo, spieren, lijf en hoofd zijn een beetje boos op me. :=
Dadelijk de mannen vast houden terwijl de boer behandeld tegen JKK. Hoop dat ik niet te lang moet stil staan want met het bemesten toen heb ik gemerkt dat mijn lijf het echt niet goed doet met lang gewoon stil staan. :=
De dag erna was toen echt niet leuk. :=

petraaken

Berichten: 44224
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 11:18

huh, je kan toch niet sproeien tegen JKK? Ik zou niet weten welke sproeistof daar tegen werkt.

Kan je niet wat spelletjes doen met de mannen? Zo blijf je in beweging.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58023
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-24 13:37

petraaken schreef:
huh, je kan toch niet sproeien tegen JKK? Ik zou niet weten welke sproeistof daar tegen werkt.

Kan je niet wat spelletjes doen met de mannen? Zo blijf je in beweging.

:j als je een landbouwer hebt, die mogen het middel er tegen nog gebruiken. Dat werkt alleen op twee lobbige zaden (gras is 1lobbig) dus brandnetels enz gaan ook wel stuk. Maar veehouders mogen het niet meer hebben. Enkel landbouwers. Het moet ook vrij goed getimed worden. De planten mogen niet volwassen zijn. Als ze net uit komen zoals nu is ideaal. Anders komt het niet tot bij de wortels.

Wb spelletjes doen: vier jonge hengsten en een ruin vast houden en voorkomen dat ze in de knoop raken omdat ze perse elkaars touw moeten hebben is moeilijk zat zonder spelletjes. _O- ze blijven wel braaf staan, in zoverre zijn ze opgevoed, maar ze willen natuurlijk wel prullen. :)) we waren maar met twee dus manlief moest hier en daar de boer helpen en ik stond met de mannen. :))

Ayasha
Blogger

Berichten: 58023
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-24 23:32

Ik heb nieuwe kuikens…. Ik was Rêve aan het zadelen en ineens vliegt een van de zwarte roodstaarten luid kwetterend naar Rêve haar kont. Die sprong naar voren en was te verbrouwereerd om meer te reageren. Ik dacht ‘is ze nu net echt aangevallen door een vogel van vijf cm hoog?’ (Als ze dat redden.)
Ze maakten ook meer kabaal dan normaal maar was klaar dus getraind. Eens in de stallen ging doen maakten ze nog steeds een hoop kabaal…

Deze vogels zijn brutaal maar niet agressief normaal. Dus ik zat even te kijken wat het probleem was en toen kreeg ik het door…

Afbeelding
Daar kan ie zijn vleugels niet spreiden dus hij zat vast.
Klein ding er uit geholpen. Na even rond kijken op mijn hand ‘vloog’ hij weg:

Afbeelding

De rust keerde terug tot ik de weide gemest had…

Afbeelding
:roll: :roll:

Nogmaals er achter uit gehaald. Moeder en vader blij en daarnet zat ie hier:

Afbeelding

Veel veiligere keuze kleine. :+

pien_2010

Berichten: 43728
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 08:32

Leuk roodstaarten. Wij redden hier ook regelmatig vogel kuikens.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58023
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-24 11:50

Dit nestje is een erg gezond en fit. Moeder en vader overwegen volgens mij van een jaartje over te slaan na deze generatie. _O-

Ayasha
Blogger

Berichten: 58023
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-24 19:56

}:) :wave: :))

De post work-out heeft een nieuw slachtoffer gevonden }:) Nee ik hoop dat het voor jouw merrie werkt. :D

We bleken een gezamenlijke kennis onder het jury korps te hebben ook. _O- _O- was wel geinig omdat we het beiden hadden over ‘een jury.’ En ík herinnerde me ineens dat hij ook KNHS jureert dus ik dacht ‘zou het?’ En ik zeg zijn naam en ja hoor. _O- _O- we hadden het over dezelfde meneer. Ik ken maar 1 jury die zo jureert en zoveel moeite doet om neerbuigend te zijn. Was ergens ook opgelucht dat het nog steeds maar eentje is. :))

Was erg leuk om je te leren kennen Michelle. :j Vond je een hele leuke vrouw én hebt auto rijdende Belgen getrotseerd. _O-

Michelle heeft de hele bende ontmoet. Sam, Rêve, Joy en natuurlijk Leo. :j
Manlief en ik hebben voor een keer niet te veel gekibbeld. _O-

Balli was de enige die wat afstand hield. Dat zie ik hem vaker doen. Toto was verrassend sociaal. Die begint mentaal meer en meer te ontplooien. :j

miicchhellee

Berichten: 1353
Geregistreerd: 06-09-11
Woonplaats: Kerkrade, Zuid Limburg

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 20:15

:wave: *\%/*

Ik ben benieuwd wat het gaat doen, hopelijk wordt ze geen Terror _O-

Ik vond het echt super leuk om jullie allemaal te leren kennen, al voelde het alsof ik jou al jaren ken! Je bent echt een super leuk mens en nu hoop ik dat ik een hengst ga fokken en hij bij jou in jouw groep kan!
Wat heb je een prachtige fijne plek en jij doet alles wat anderen niet doen en past helemaal bij mijn beeld van hoe het allemaal zou moeten zijn, nogmaals chapeau

Jury's wat moeten we ermee he |o
Ben blij dat ik niet de enige ben met mijn afwijkende springmerrie in de dressuurring die niet beoordeeld wordt hoe het zou moeten.

Nogmaals bedankt voor vandaag! Ik vond het hartstikke gezellig en heb mij heel welkom bij jou gevoeld

Ayasha
Blogger

Berichten: 58023
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-24 22:49

:+: fijn dat je je welkom voelde! :+:
Ik kan wat awkward zijn soms. _O- Ik functioneer goed en makkelijk met paarden maar mensen zijn wat moeilijker. :=

Je kwam ook echt in de chaos terecht gezien ik deze week alleen het hoognodige gedaan heb ivm de medicatie. := _O-

Was blij dat Rêve iig beleefd was. :)) Joy en de mannen maakte ik me geen zorgen om maar Rêve is altijd een wildcard. :))
Doet me er aan denken dat ik Sam zijn manen niet bij geknipt heb. :=

Wb de jury:
Jullie zijn er van af gezien ie veel weekenden bij ons spendeert. _O-
Heb hem met Rêve nog niet gehad denk ik. Hij jureert meestal niveau 2 hier en dat loopt Rêve nog lang niet. :))

Mars

Berichten: 33289
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 23:28

Klinkt als een goede bokt mini-meet :j
Benieuwd of de post-workout beter valt bij de merrie van michelle :D

Ayasha
Blogger

Berichten: 58023
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-24 17:48

:+:
Mijn leerling heeft vandaag op Rêve gereden. Ze is door een paar incidenten erg onzeker geworden op vreemde paarden. Maar ik weet hoe ze rijdt dus ik was overtuigd dat Rêve haar met veel kon helpen.

Ze moest even wennen omdat Rêve zo licht op de hulpen is en ook vooral gereden is op de zit. Dus ze moest even wennen aan de andere manier van hulpen geven en dat de hand verplaatsen ook een hulp is bij Rêve. :D als je gewoon de teugel op neemt en je handen iets meer ‘draagt’ reageert Rêve daar meteen op door opgerichter te lopen, maar Rêve heeft hele krachtige bewegingen. Dus die snelle krachtige reactie moest ze ook even aan wennen natuurlijk. :D haar paard is vrij ‘traag’ en Rêve is gewoon echt een powerhouse als je er op zit.

Maar ze heeft het echt fantastisch gedaan. Allebei. Leerlinge ging al snel voelen en luisteren en zich aanpassen. :j en Rêve ging gewoon stil staan als ze het niet snapte. :+:

ikkedus
Berichten: 3305
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 17:55

Wat een onwijs waardevolle ervaring zeg. Gaaf!

pien_2010

Berichten: 43728
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 18:40

Wat leuk dat Rêve dit voor jou en haar wilde doen. Heel bijzonder voor zo'n karakter paardje.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58023
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-24 19:07

:j ze komt nog terug. Rêve wilde eerst niet van mij weg. :+ toen ze door had dat ik nergens naar toe ging wilde ze wel mee spelen. :))

Ben ontzettend trots op ze allebei. :+:

pien_2010

Berichten: 43728
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 19:30

Terecht.

Ooit de dochter van mijn vriendin op Polie hittepetit laten rijden. Ik wist dat het goed zou gaan. Eerst had ik polie losgereden en toen mocht ze haar rijden om haar de goede ervaring te geven bij mijn lerares. Is fantastisch gegaan en het meisje voelde voor het eerst hoe tof een gevoelig paardje is met fijne swingende rug. Ze wilde nooit meer anders en wist waar ze naar toe kon werken.

Ik heb genoten Kathleen dat jij dit ook heb gedaan met een paardje waarbij net als bij Polie dat helemaal niet zo vanzelfsprekend is.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58023
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-24 19:37

Ik heb haar inderdaad ook wel eerst even gereden, niet zozeer om los te rijden want Rêve is eigenlijk altijd los, meer om te voelen waar haar hoofd zat. Als ze wat energie te veel had, dat ik die even in de juiste richting kon sturen. Maar heb er geen 10 minuten op gezeten toen ik met een grote grijns halt hield voor haar. _O-

We plagen elkaar graag en dergelijke dingen geven haar een herkenbaar punt, ze vroeg nog ‘kan ik dit?’
Ja meid je kan het. Als ik daar enige twijfel over had zou ik het niet doen. En toen ze eenmaal zelf kon ontspannen kon ze Rêve erg netjes na rijden. :j

Haar paard is wat langer en stijver dus het was voor haar eigenlijk voor het eerst dat ze eentje voelde die echt van achteren uit naar voren door beweegt. Dat is ook een gevoel waar je aan moet wennen natuurlijk. Het geinige was dat zij ook meteen zei dat Rêve even breed was als haar paard. _O-

Daarom had ik dus geen moeite met de overstap op hare ondanks het verschil in schofthoogte. _O-

Mars

Berichten: 33289
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 21:10

Wat leuk dat ze Reve zo kon rijden, klinkt als een leerzame en leuke ervaring voor je leerling!
En voor jou denk ik ook wel leuk om Reve eens onder iemand anders te zien lopen, geeft toch weer even een ander beeld dan wanneer je erop zit :)

Ayasha
Blogger

Berichten: 58023
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-24 23:31

Mars schreef:
Wat leuk dat ze Reve zo kon rijden, klinkt als een leerzame en leuke ervaring voor je leerling!
En voor jou denk ik ook wel leuk om Reve eens onder iemand anders te zien lopen, geeft toch weer even een ander beeld dan wanneer je erop zit :)

:j en voor Rêve was het de eerste keer dat een ander haar reed maar ik ken dit meisje, ik zie hoe snel ze leert zowel met Leo als met de kudde. Ik zie hoe ze zich onbewust aan past aan de karakters. Ik zie en heb gevoeld hoe veel werk ze al in haar oudere paard gestoken heeft…

Denk dat dit de eerste keer is dat ik iemand op een paard laat waar ik zelf nog actief mee rijd maar ze heeft zoveel potentieel en ze ziet het zelf niet. Ze vindt leren belangrijker dan haar ego en of het nu ik ben of het paard dat haar iets zegt, ze luistert naar beiden en die ruiters zijn gewoon dun gezaaid…

Ze vroeg ‘heeft er al iemand anders op haar gezeten?’
Dus ik; ‘nee mijn moeder eens uit gestapt aan de hand maar meer niet. :+
Zij: ‘bij nader inzien had ik dat liever niet geweten.’

_O-

Ze heeft ook mogen aanschouwen hoe Rêve om klikt als mijn man binnen bereik komt. := toen zat ik er wel nog op. :=

pmarena

Berichten: 48284
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 09:20

Wat een fijne ervaring zo, voor alle partijen +:)+

Nouja behalve voor je man dan, wellicht :+

Ayasha
Blogger

Berichten: 58023
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-24 12:46

Op dat punt zat ik er gelukkig nog op. _O- anders had ik haar bij de teugel moeten grijpen vrees ik. :=
Op wedstrijd en les kan manlief nu alleen met haar aan de gang zonder problemen maar thuis… :=

pmarena

Berichten: 48284
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 13:11

Als ik al die situaties en verwondingen van jou enzo lees, vraag ik me wel eens af wat je man met die knollies aan moet als ze jou op een dag ombrengen.... stelletje oelewappers :(:)

Maar eigenlijk gaat het al best een poosje goed nu....? :D

Ayasha
Blogger

Berichten: 58023
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-24 13:41

Al sinds het incidentje met de mannen maar dat is met een sisser af gelopen. Weet niet exact wanneer dat was, februari ergens?