Harmonie in chaos vinden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikkedus
Berichten: 3303
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 13:20

Heerlijk toch! Jouw lichte gewicht is ideaal om dit te kunnen uitproberen toch. Krijg je een veel blijere Sam voor terug.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58019
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-24 00:12

ikkedus schreef:
Heerlijk toch! Jouw lichte gewicht is ideaal om dit te kunnen uitproberen toch. Krijg je een veel blijere Sam voor terug.

Manlief zei ook al dat met mijn gewicht hij echt niet meer belast werd dan wanneer hij de debiel uit hangt op weide. :=


petraaken schreef:
Al zijn het maar stapritjes dat je mag doen blijkbaar is het genoeg om Sam weer helemaal happy te krijgen.

Rêve die de boel op stelten zet hoe herkenbaar. :')

:j hij loopt weer vrolijk mee. Morgen mag hij nog eens. :+:

Rêve doet de wereld zich aanpassen aan haar… := waarom zou je zelf veranderen als je ook de wereld kan veranderen. :+


Yavanna schreef:
Kathleen, jij volgt je gevoel en als jouw gevoel zegt dat Sam dit nodig heeft, klopt dat. En dat zie je ook terug in zijn blije hoofd. Hij wil alles voor je doen en is nu, m.i. zo blij dat hij weer even kan “werken” En stapritjes zijn ook een genot toch. Sam komt weer buiten zijn wei en ik denk dat hij daar echt beter van wordt. Onze oude dierenarts, supervent, zei altijd, als je opgebouwd hebt aan de hand, kun je daarna rustig stapritjes doen, want rust roest..

Sowieso is het ook echt aan zijn bouw te zien. Het is nu echt een ‘oud paard’ zeg maar. Als ik hem die spieren toch wat kan laten gebruiken.., hij zal niet meer de krachtpatser worden van twee jaar geleden maar wat meer spieren op de juiste plaatsen kan ook prima met stapwerk.


pmarena schreef:
Ik heb nooit geloofd dat Sam echt "klaar" was onder het zadel, dus denk dat je wel groen licht krijgt van de DA om er nog lekker wat mee te gaan doen hoor :j Maargoed ik kan het ook fout hebben natuurlijk, het is maar mijn gevoel op afstand :)


Ergens ‘hoopte’ ik er op omdat ik bang ben hem stuk te maken. :o


Rocamor schreef:
Yes! De koning van stal mag weer even laten zien waarom hij koning van stal is.

Ik ben benieuwd wat de arts zegt. En zolang Sammeke blij is met wat stapwerk, hij kan er niet slechter van worden

Nou.. wat bij Sam voor stappen door ging… benieuwd of hij zich morgen beter herinnert hoe stap ook alweer gaat. _O-


pien_2010 schreef:
Heerlijk verhaal over Rêve mee op wedstrijd. Zou fijn zijn als je met Sam weer voorzichtig wat kan doen. Sneu dat hij blijkbaar toch dat contact met je gemist heeft.

Donderdag mag ze naar Chris. Ergens hoop ik wel dat ik haar op wedstrijd kan tonen als thuis want het is écht een goed paard.. maar afgelopen zondag kreeg ik haar dan niet genoeg naar die hand en op lengte en dan wordt het een pony. :=

Nog een paar foto’s van zondag:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze is gewoon net niet fijn genoeg door dat lijf heen en dan oogt het allemaal wat chaotisch. Terwijl je wel duidelijk ziet dat er potentieel zat zit als ik haar gewoon net iets meer over die rug krijg.

pmarena

Berichten: 48265
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 07:59

Je gaat vast niet voor niets naar Chris, en hij zal er best doorheen kunnen kijken als ze niet de beste versie van zichzelf toont die dag :j Ik hoop voor je dat je weer fijn verder kan met de lessen met madammeke en in een fijne flow terecht gaat komen zo samen.

Ik snap wel dat je jouw baby graag wilt laten zien en waarderen bij iemand als Chris, hij gaat haar vast ook waarderen, net als Sammeke :)

Rocamor

Berichten: 10949
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 08:04

Die afgroetfoto, Rêve denkt "huh? Wat staat daar nou? Dat heb ik de afgelopen 6.5 minuut niet gezien hoor :wow: "

Mars

Berichten: 33284
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 08:46

Heerlijk dat je weer even op Sam hebt gezeten, zou heel mooi zijn mocht je af en toe weer wat kunnen doen met hem. Zeker als hij daar ook van geniet!
En met een beetje steun van Chris kom je met Rêve vast ook weer op de goede weg :j

Ayasha
Blogger

Berichten: 58019
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-24 18:14

pmarena schreef:
Je gaat vast niet voor niets naar Chris, en hij zal er best doorheen kunnen kijken als ze niet de beste versie van zichzelf toont die dag :j Ik hoop voor je dat je weer fijn verder kan met de lessen met madammeke en in een fijne flow terecht gaat komen zo samen.

Ik snap wel dat je jouw baby graag wilt laten zien en waarderen bij iemand als Chris, hij gaat haar vast ook waarderen, net als Sammeke :)

We waren zo'n twee minuten bij hem toen hij zei "nou, haar streken heeft ze nog en jij bent ze duidelijk gewend dus tis niet uitzonderlijk"
Eh nou.. Nee.... _O- Ik: "Ze is toch een stuk braver geworden?"
Chris; "Als jij het zegt..." _O- _O-
Geen vragen stellen waar je geen antwoord op wil. _O- _O-

Hij zei wel dat ze vooruit gegaan was en Rêve schudde in stap en draf de zijgangen uit haar mouw daar was hij ook positief over. Huiswerk mee gekregen om haar in dat bekken iets soepeler te krijgen omdat ze rechtsom dat bekken wat stijf houdt en dan komt ze er dus tegen in als ik haar dan wat vraag.
Manlief heeft mogen filmen. O:) _O-

Hij kwam even aansingelen omdat Rêve wat sprongetjes aan het maken was en ik dan toch wel graag er op wil kunnen rekenen dat ik niet met zadel en alles onder haar hang. :+ (Rêve blaast zich op bij de eerste keer dus het zadel ligt echt zo goed als los als ze even gestapt heeft en met die brede rug blijft dat gewoon niet liggen als het zo los ligt.) en Rêve was weer haar vrolijke zelf dus ze mepte met haar achterbeen. :o := Manlief bromde alleen maar naar Chris "leuk paard he?" :+ :=


Rocamor schreef:
Die afgroetfoto, Rêve denkt "huh? Wat staat daar nou? Dat heb ik de afgelopen 6.5 minuut niet gezien hoor :wow: "

Die denkt "daar had ik perfect van kunnen schrikken! >;) )


Mars schreef:
Heerlijk dat je weer even op Sam hebt gezeten, zou heel mooi zijn mocht je af en toe weer wat kunnen doen met hem. Zeker als hij daar ook van geniet!
En met een beetje steun van Chris kom je met Rêve vast ook weer op de goede weg :j

Ben blij dat ik nu weer wat huiswerk heb en dat Chris al bij al best positief was. :o Het zijn eigenlijk allemaal kleine dingetjes meer maar die maken een enorm verschil. Dat was met Sam ook al zo. Ik heb eigenlijk nog nooit "grote" dingen gehad bij Chris, altijd meer tips zoals bv gelijk ze op wedstrijd zich zo kort maakt en dan er achter kruipt, dat deed ze nu ook in het begin (waar ik blij om was). Dan stuurt hij wat bij en na 2 opmerkingen heb ik haar er uit. :+
Ik heb echt geen ide wat ik moet doen als die man stopt met lesgeven. :o

Altijd als ik terug ga lessen voelt het als "thuiskomen" en dan vraag ik me weer af waarom ik het zo uit gesteld heb om te gaan. :o Mijn man ging Rêve al af zadelen en Chris had zijn volgende klant dus dan zegtie gewoon "wil je even in het huisje mijn afspraken boek gaan halen?"
En ik blijf dan een beetje het pennymeisje dat niet kan geloven dat ze rond loopt op Chris zijn erf alsof ze er thuis hoort. _O- In mijn hoofd is dat nog steeds iets voor de echte ruiters.. _O-

pien_2010

Berichten: 43691
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 19:07

Hahahahaha maar lieverd, je BENT een echte ruiter!!! Lief stukje over je les. Ik heb er van genoten.

petraaken

Berichten: 44221
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 21:42

Heerlijk hoe je je les beschrijft. :D

Ayasha
Blogger

Berichten: 58019
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-24 23:38

Voor wie het interessant vindt:


pmarena

Berichten: 48265
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 07:38

Jullie zijn echt wel een hele mooie combinatie hoor :+:
Reve is echt wel een heel aansprekend paardje als ze zo lekker voorbij loopt, mooi uitgegroeid :j

En wat fijn dat je gewoon weer als vanouds je zo gesteund en thuis voelt bij Chris.
Ik heb altijd het idee dat jouw "aarding" ook een beetje ligt bij dit soort dingen, dat je dat gewoon lekker bij moet houden :)

pien_2010

Berichten: 43691
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 08:20

Eens met @pmarena. Het ziet er goed uit.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58019
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-24 16:09

pien_2010 schreef:
Hahahahaha maar lieverd, je BENT een echte ruiter!!! Lief stukje over je les. Ik heb er van genoten.

Dat voelt zo nooit. _O- niet door Chris, hij is echt zo iemand die je zelfzekerder kan laten voelen. Hij wil ook absoluut niet dat iemand zich minder of beter voelt dan een ander. Of je nu Totilas mee hebt of Sam, dat maakt geen verschil. Denk dat het daar ook vandaan komt dat ik me altijd ‘thuis’ voel daar ondanks dat ik naar ze op kijk.


petraaken schreef:
Heerlijk hoe je je les beschrijft. :D

Na mij kwam een Fins meisje dus Engels. Ze was aan het vertellen dat ze in Finland ook een palomino merrie gereden had. En ze zegt ‘also such a kind mare.’
En Chris en ik (ik Stond langs hem voor de afspraak te maken.) keken even met dezelfde ‘niet het eerste woord wat in me op komt bij Rêve.’ Blik in onze ogen. Maar we herinnerde ons ook gelijktijdig dat zij Rêve niet kent. _O-


pmarena schreef:
Jullie zijn echt wel een hele mooie combinatie hoor :+:
Reve is echt wel een heel aansprekend paardje als ze zo lekker voorbij loopt, mooi uitgegroeid :j

En wat fijn dat je gewoon weer als vanouds je zo gesteund en thuis voelt bij Chris.
Ik heb altijd het idee dat jouw "aarding" ook een beetje ligt bij dit soort dingen, dat je dat gewoon lekker bij moet houden :)

:j Chris creëert ook echt die sfeer… iedereen moet zich goed voelen zoals ie is. Elkaar helpen en waarderen wat we hebben zonder neer te kijken of jaloers te zijn op een ander. Hij heeft in NL een manege gehad blijkbaar. Had daar best graag willen rondlopen denk ik.

Die uitstraling van haar is dat beetje hellepaard dat door de zwakke punten van haar aardse lichaam straalt denk ik. _O- _O-

Nee grapje, ben erg trots op haar, ze is ook echt wel mijn moppie. :+: ze heeft een handleiding maar manlief heeft haar alleen af gezadeld en geladen terwijl ik de afspraak maakte dus ze is echt wel een heel eind gekomen kwa zich gedragen als een opgevoed paard. _O-

pmarena

Berichten: 48265
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 16:18

En hij leeft nog.....? :=

Ayasha
Blogger

Berichten: 58019
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-24 16:21

:j _O-
Toen ik aan kwam en haar niet zag zei ie wel ‘heb der los gelaten.’ Maar er kwam meteen beledigd gemurmel uit de vrachtwagen. _O-
Manlief bromde nog heel droog ‘moei u nie boereknol!’ _O-

pien_2010

Berichten: 43691
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 16:30

Hahahahahahaha je weet het mooi te vertellen Kathleen." Beledigd gemurmel uit de trailer". Hoe verzin je het..... _O-

Ooit is bij ons op stal iemand pittig de les gelezen dat die "knol van een merens" vele male beter door de baan ging als die kwpn er van haar. Dat die pas als een echte knol door de baan ging. Laat ik het zo formuleren daar waren opmerkingen aan vooraf gegaan door de desbetreffende dame. Met andere woorden Chris heeft gelijk en mijn sympathie.

pmarena

Berichten: 48265
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 16:38

Zou ze hem echt nog "pakken" denk je...? Voor iets onnozels...? Of is de haat-liefde verhouding toch wel wat meer doorgeslagen naar een soort waardering :=

Ayasha
Blogger

Berichten: 58019
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-24 17:22

Bij het aansingelen mepte ze nog gericht genoeg twee keer dat hij haar uiteindelijk aangesingeld heeft terwijl hij met zijn voeten een meter van haar afstond en met 1 hand. :o

Toen ze niet meer aan hem kon ging ze omhoog. Het was op dat moment dat Chris zei dat ze haar streken nog niet kwijt was. :=

Dus ja ik vrees wel dat ze nog zou pakken. :=

Alleen als ze bang is dan mag hij in de buurt, we waren even door het veld aan het stappen voor de les en toen moest mijn man voorop want ze vond iets eng. :+
Toen zei mijn man ook ‘dan ben ik wel goed eh kanai.’ (Kennen jullie dat woord?)
Eigenlijk kan ze het vooral met hem vinden als ze hem voor haar gevoel voor de leeuwen kan gooien. :+

Maar gisteren brak hier ineens een kleine storm los en tot mijn man zijn frustratie moet ik dan toch echt door het weer want hij kan haar op zo’n moment niet naar de stal doen gaan.

Edit: nu is het ook wel zo dat mijn man geen kans laat schieten om haar te plagen dus hij daagt haar inmiddels ook wel wat uit. :=

pien_2010

Berichten: 43691
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 19:08

Kanai is Kenau?

Ze verdient dat ze uitgedaagd wordt door je man!

Ayasha
Blogger

Berichten: 58019
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-24 19:58

pien_2010 schreef:
Kanai is Kenau?

Ze verdient dat ze uitgedaagd wordt door je man!

:j

Die twee hebben een rare relatie. _O-

Mars

Berichten: 33284
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 20:02

Haha was dat ook niet bij een prijsuitreiking dat je man haar moest komen bijstaan? Of was dat met Sam?
Ik herinner me zo’n filmpje dat je man met grote passen door de baan kwam stappen om een van je paarden even vast te houden :D

Ayasha
Blogger

Berichten: 58019
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-24 20:19

Dat was idd ook met haar. _O-
Ze gebruikt hem eigenlijk als schild. :+

pmarena

Berichten: 48265
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 20:50

Jouw man houdt echt zielsveel van jou :))

Ayasha
Blogger

Berichten: 58019
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-24 23:10

pmarena schreef:
Jouw man houdt echt zielsveel van jou :))

Het ergste is dat ik haar waarschijnlijk niet gefokt had als hij niet gezegd had van ‘waarom fok je niet? Dan ben je eens niet de miserie van een ander op aan het lossen.’
_O- _O-


Het is dat ‘die k*tknol door het vuur gaat voor mij.’ _O- _O- dat maakt haar dragelijk. :))

Mars

Berichten: 33284
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 23:48

En ze heeft Joy op de wereld gezet, dat spreekt ook wel voor haar :D

pmarena

Berichten: 48265
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 00:02

En hij wist dat jij na die opmerking van hem nu juist met Pret zou gaan fokken....?
Had hij niet iets anders in gedachten :+

Nouja gelukkig verdunt het helle-gen en neemt de loyaliteit en wijsheid wel toe per generatie :=