Harmonie in chaos vinden

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Farjen

Berichten: 8023
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 22:22

Tov je eerste wedstrijd en nu is het beeld ook veel veranderd zeg! Veel minder zoekend en stabieler.
Eerlijk beloond met mooie punten +:)+
Komt helemaal goed , terror zal een waardige opvolger worden!

Ik heb ooit ook zo'n discussie gehad over het rode lintje toen ik op wedstrijd ging met een hengst die nog had gedekt. Afstand vond ik toen wel nuttig :+ Ook nagevraagd op voorhand en aan de ringmeester gevraagd. Maar ik werd meteen gediskwalificeerd door de jury toen ik de ring in ging :roll:

Ayasha
Blogger

Berichten: 58023
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-23 22:25

Ja het is dat ik de jury die ik de 1e proef had ken en weet dat ie me er op zou durven "pakken" ook al staat het niet in het reglement dat het niet mag. (ook niet dat het wel mag). Anders had ik mijn middelvinger op gestoken. :o

Ik vind het leuk dat jullie ook verandering zien. :o Ik vóelde nl wel verandering, vooral in de 1e proef, in de tweede proef was ze terug wat onrustig maar de 1e was ze erg fijn. Als ze nou eens zou willen kappen met dat trippelen in stap. >;) Dat doet ze thuis dus niet. :roll:

Ze draafde zo snel als haar benen haar konden dragen naar Sam toe toen ik haar los liet dus ik denk dat ze veel te vertellen had over vandaag. :j Toen we haar gingen zadelen voor de prijsuitreiking (3e keer dus) zag je haar ook echt kijken van "uhm jonges, is het nou niet klaar?"
Sorry mop, hoe beter je loopt hoe vaker je gezadeld wordt. :=

Ik denk dat ik morgen pas echt ga toe komen aan de foto's maar:
Afbeelding
Afbeelding

petraaken

Berichten: 44224
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 22:45

Gefeliciteerd met je punten. +:)+ Tjonge wat kunnen ze weer zeuren over een lintje in de staart van een paard. Alsof die daardoor beter gaat lopen tussen de hekjes. |o
Waarom jumpingpaarden het wel mogen inde ring en een dressuurpaard niet snap ik dus niet.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58023
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-23 22:47

petraaken schreef:
Gefeliciteerd met je punten. +:)+ Tjonge wat kunnen ze weer zeuren over een lintje in de staart van een paard. Alsof die daardoor beter gaat lopen tussen de hekjes. |o
Waarom jumpingpaarden het wel mogen inde ring en een dressuurpaard niet snap ik dus niet.

‘Onnodige opsmuk’ mag niet.

Nou, als zij het onnodig vinden waardschuw ik niemand. Rêve toont het wel. ~~}>

Mars

Berichten: 33288
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 22:55

Gefeliciteerd met je goede punten en wat een prestatie hebben jullie samen weer neergezet! Heerlijk zo wat kilometers maken en dan gaan er zoveel prijsuitreikingen volgen dat madam dat ook gewoon raakt :D

Ayasha
Blogger

Berichten: 58023
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-23 23:26

Mijn man wilde net het filmpje zien waar ze de ring uit gaat want als hij filmt ziet hij niet echt wat er gebeurt. Hij schoot in de lach en zei ook ‘daarna ook gewoon heel droog verder draven alsof er niks gebeurt is hè.’ _O-

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 11:58

Madammetje heeft weer genoeg meegemaakt zo te zien. Hopelijk vindt ze gaandeweg wat meer haar rust op het wedstrijdterrein :(:)

petraaken

Berichten: 44224
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 19:18

WTF. Noemen ze dat echt onnodige opsmuk? :oo :oo :oo :oo Nouja, zoals je zegt Reve zal ze het wel duidelijke maken dat het dat niet is en zoals ze het niet willen geloven moeten ze het maar voelen.

Farjen

Berichten: 8023
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 19:27


Yavanna

Berichten: 2654
Geregistreerd: 11-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 21:06

Farjen schreef:
Ik las vandaag de krant en moest aan dit topic denken :=

https://www.hln.be/bv/gewonde-dimitri-l ... ~af117983/

Het zijn echt zulke enge beesten, ik ga er altijd achteraan om ze weg te jagen en moet dan aan Peter Griffin ( Family Guy ) denken, “ Make yourself big” Nou dan gaan ze echt wel :') :') zeker als je me hoort brullen, daar schrikt iedereen van
:') :')
Fijn dat het goed gegaan is Kath, met de door jou zelf gefokte Miss Chaos een 2e plek rijden, gefeliciteerd

Ayasha
Blogger

Berichten: 58023
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-23 21:16

Ja het doet toch wel iets met je… om je eigen fokproduct zich te voelen ontwikkelen tot een fantastisch paard… zeker na alle reacties die ik gekregen heb op de hengsten-keuze en toen ze jonger was op hoe ze was… sommige paarden moet je gewoon de tijd geven. :+:

Ayasha
Blogger

Berichten: 58023
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-23 01:39

petraaken schreef:
WTF. Noemen ze dat echt onnodige opsmuk? :oo :oo :oo :oo Nouja, zoals je zegt Reve zal ze het wel duidelijke maken dat het dat niet is en zoals ze het niet willen geloven moeten ze het maar voelen.

:j dat is wat me zo pissig maakte. Ik ben dan ook nog niet in mijn normale doen én de situatie maakte Rêve onzeker wat helemaal een leeuwin van me maakte. :o
Toen ik de strik en de vlecht uit de staart trok en met haar ging wandelen ipv haar op de vrachtwagen te zetten zei mijn man wijselijk ‘wees maar even bij haar, ik ga water halen voor haar.’ :o

Ayasha
Blogger

Berichten: 58023
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-23 22:59

Kleine kruimel is terug aan het groeien. Hij kijkt zo mogelijk nog brutaler de wereld in dan Rêve. _O-
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag hooi gaan halen voor thuis en bij de veulens. Mijn hooiboer heeft vorige winter een herseninfarct gehad en hij zag er zo moe uit en je hoorde het ook aan zijn praten… hij ziet er zo… gebroken uit. :\ ik vind het zo moeilijk om die strijd in anderen te zien.

Toen we naar de veulens reden merkte mijn man mijn stilte op en zei ‘ge zijt aant denken aan *boer* he?’ Dus ik leg uit dat hij nu in de moeilijkste periode zit. Nu de opluchting van overleven voorbij is en de mensen rond hem bekomen zijn van de schrik en hij wordt nog elke dag geconfronteerd met de gevolgen… :\

Heb net wat met hem gestuurd op FB. Ik kan het echt niet zien. :o

Farjen

Berichten: 8023
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 23:36

Uw kruimel ziet er super uit <3 Hoe oud en hoe groot is hij Nu?

En lief dat je naar boer hebt gestuurd. Jij als, jammer genoeg, ervaringsdeskundige zal het allemaal beter snappen. En een luisterend oor kan enorm deugd doen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58023
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-23 00:22

Farjen schreef:
Uw kruimel ziet er super uit <3 Hoe oud en hoe groot is hij Nu?

En lief dat je naar boer hebt gestuurd. Jij als, jammer genoeg, ervaringsdeskundige zal het allemaal beter snappen. En een luisterend oor kan enorm deugd doen.

Ik schat hem nu rond de 1.45 maar je moet me een paar cm vergeven. Echt meten kunnen we hem niet omdat er geen echt vlakke grond is op de weide.

pien_2010

Berichten: 43713
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 07:43

Prachtige Joy....

jokari

Berichten: 8771
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 09:44

Wat krijgt die te eten ? :')
Hij ziet er prachtig uit.

En knuffel voor jou. Ik geloof direct dat de situatie van de boer blijft hangen.

Mars

Berichten: 33288
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 10:30

Joy blijft toch maar steeds mooier worden zover het nog kon <3

petraaken

Berichten: 44224
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 11:38

Hij ziet er fantastisch uit.

Farjen

Berichten: 8023
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 11:47

Ayasha schreef:
Farjen schreef:
Uw kruimel ziet er super uit <3 Hoe oud en hoe groot is hij Nu?

En lief dat je naar boer hebt gestuurd. Jij als, jammer genoeg, ervaringsdeskundige zal het allemaal beter snappen. En een luisterend oor kan enorm deugd doen.

Ik schat hem nu rond de 1.45 maar je moet me een paar cm vergeven. Echt meten kunnen we hem niet omdat er geen echt vlakke grond is op de weide.


Oh echt? Ik had hem veel groter geschat al. Hij ziet er ook al zo "af" uit. Maar alleszins een hele knappe man :D

Ayasha
Blogger

Berichten: 58023
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-23 12:17

jokari schreef:
Wat krijgt die te eten ? :')
Hij ziet er prachtig uit.

En knuffel voor jou. Ik geloof direct dat de situatie van de boer blijft hangen.

Equifyt, gras en hooi O:) O:)
Die andere kleine heeft nu ook stilaan spieren. :j Dat is echt gewoon een jaarling nu. :+:


Farjen schreef:
Oh echt? Ik had hem veel groter geschat al. Hij ziet er ook al zo "af" uit. Maar alleszins een hele knappe man :D

Ik moet wel zeggend dat Rêve op deze leeftijd ook heel "af" uit zag. En toen ze drie was, was het ineens terug een veulen. := Dus ik wacht nog even af of het zijn ponygenen zijn die hem "af" doen lijken of dat ie zijn moeder volgt hierin. :+

Hannanas
Berichten: 13031
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 12:19

Het blijft een lekker stevig bonkie met dat beenwerk. Ik kan niet wachten tot hij uitgegroeid is!

Farjen

Berichten: 8023
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 12:21

Ik heb het tegenovergestelde lopen, hij begint nu pas op zijn 6 jaar eruit te zien zoals een paard ipv een nog-niet-zadelmakke-slungel :=

Ayasha
Blogger

Berichten: 58023
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-23 12:25

Farjen schreef:
Ik heb het tegenovergestelde lopen, hij begint nu pas op zijn 6 jaar eruit te zien zoals een paard ipv een nog-niet-zadelmakke-slungel :=

Rêve is van 3 tot 6 ongeveer ook zo'n ja... Niet echt een slungel maar het klopte allemaal net niet. :+ Terwijl ze op 2 echt "af" leek.

hannanas: Dat ze dat beenwerk door gegeven heeft ben ik wel blij om. :j Rêve heeft natuurlijk ook een stevige aandrijving er onder zitten. _O- Heb Cas nooit in het echt gezien en vind het van filmpjes moeilijk in te schatten of die veel bot heeft.

Farjen

Berichten: 8023
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 12:46

Raar toch hoe ze soms groeien en dan weer "blijven hangen" :D
En gohja ik zie ook 6 jarige paarden voorbij komen die met stang en trens met hun benen tot aan hun neus rondlopen. Die waren dan misschien vroeger "af" maar omdat ze fysiek al wat sterker zijn, ga je volgens mij ook sneller te veel vragen. Met zo'n slungel ga je beter luisteren naar hun lichaam en ze meer de tijd geven (en zo ook mentaal alles te verwerken)