Harmonie in chaos vinden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 57979
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-23 16:42

:j We zijn gebleven tot ze rustig stonden te eten. Ik ga dadelijk terug met eten zodat ik ze nog eens kan nakijken voor het donker wordt.

Muga

Berichten: 2077
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 17:09

Volgens mij zijn die 2 dolgelukkig daar! Is de bodem een beetje te doen?

Hannanas
Berichten: 13024
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 17:12

Wat een fijne wei!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57979
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-23 17:19

Muga schreef:
Volgens mij zijn die 2 dolgelukkig daar! Is de bodem een beetje te doen?

:j is zand grond en veel bomen. Ik heb het daar nog nooit modderig geweten in de 13 jaar dat ik ze heb.

DuoPenotti

Berichten: 29746
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 17:24

Wat staan ze er weer fijn bij!
Fijn dat het goed gegaan is.

Rocamor

Berichten: 10903
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 19:49

Wat een heerlijk stekje heb je dat voor hun.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57979
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-23 20:45

Ze stonden rustig te grazen. Joy kwam meteen aan draven toen hij mijn auto hoorde. :+:

Ze hebben niet veel interesse voor het hooi momenteel _O-

Mars

Berichten: 33269
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 21:30

Ah wat een mooi plekje voor de mannen, en blijf het zeggen maar wat een gebouw is die Joy toch aan het worden :D

Sintara

Berichten: 7423
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 21:35

Lekker hoor voor ze :D

Ayasha
Blogger

Berichten: 57979
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-23 23:18

Mars schreef:
Ah wat een mooi plekje voor de mannen, en blijf het zeggen maar wat een gebouw is die Joy toch aan het worden :D

Mijn man zei vandaag nog dat Joy en Sky niet te vergelijken zijn. Dat Joy echt Rêve haar beenwerk heeft. Niet dat van Cas. Hij heeft een stevig onderstel zeg maar. :+

pien_2010

Berichten: 43467
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 00:21

Ik vind Joy prachtig!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57979
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-23 13:12

Het heeft in wezen niks te maken met de paarden maar ik wil het toch van me af schrijven. Gisteren week ik af van mijn gewoonlijke route naar mijn vader omdat ik de veulens ging voeren voor ik naar hem ging. Ik wás goed op tijd tot de auto schuin voor me schrok van de auto voor haar die ineens alles dicht gooide (op een 90 baan). Ze stuurde kort naar links en raakte in de berm. Hoe de fysica hier precies gewerkt heeft weet ik niet maar vervolgens zag ik haar auto over de kop gaan, ze reed thans echt niet te hard, ik reed 80 en kon haar niet in halen dus ze heeft nooit harder dan 90 gereden. Het ging heel erg snel allemaal, door dat ze weg katapulteerde heeft ze achterkant van de auto die schuin voor haar reed, die is dus op zijn beurt over een verhoogde drempel gevlogen (drempel van 25cm hoog, die is bedoelt om te voorkomen dat je daar zomaar over gaat zeg maar) en de auto die aan het rollen was is terug op zijn wielen gekomen daardoor. Op één of andere manier zoomde mijn brein voor het echt allemaal al gebeurde in op de auto die ging rollen dus ik kon veilig het "zijstraatje" in dat eigenlijk voor de bus is en parrallel ligt met de grote weg. Daar mijn auto veilig gezet. Toen ik uit stapte stond de partij die daar ongewenst terecht gekomen was ook al langs haar auto dus ik vroeg aan haar of zij oke was. Dat was ze maar niemand ging naar die auto toe die over de kop gegaan was.

Dat ding was schroot... Dus met een klein hartje naar de auto toe gewandeld terwijl de partij die oke was de 112 belde en een 2e getuige de driehoeken zette. Je zag vanuit de passagierskant al dat de airbags uit gegaan waren aan de bestuurderskant (ook die wat bovenaan zitten) dus die deur had ik al op gegeven, ik zag iemand soort van hangen tegen de deur aan de passagierskant dus die open getrokken en haar meteen opgevangen omdat ik niet wilde dat ze nog maar bewoog dan ze al gedaan had, ze was aan het hyperventileren en even was ik opgelucht... Hyperventileren = ademen en ik was echt even bang voor wat ik ging aantreffen.. :\
Ze bloedde wel aan haar hoofd en handen maar geen enkele ruit was nog heel dus ze lag vol glas. Ze was zo verschrikkelijk bang.. Niet gewoon bang, echt die irrationele instinctieve flight doodsangst.. :\
Dus ik sla een arm om haar heen om haar te houden waar ze is en zeg "rustig aan, je hebt een ongeluk gehad, probeer eerst even rustiger adem te halen, heb je ergens pijn?" ze greep steeds naar haar hoofd dus ik zeg "je zijdelingse airbags zijn uit gegaan, waarschijnlijk heb je daar een klap van gehad, wat is je naam?" toen gaf ze haar naam en kreeg ik haar iets meer op mij gefocussed dus ik zeg "rustig K, probeer eerst een paar keer diep in en uit te ademen, ik ga je zo uit de auto helpen maar ik moet eerst weten waar je pijn hebt, drie keer diep in en uit ademen tel even met me mee."

Ik had haar nét kalm genoeg om er achter te komen dat ze alleen pijn had aan haar hoofd, staat er ineens en man in een fluo vestje over de deur op haar te schreeuwen "je reed ook veel te hard en kijk nou wat je hebt" dus ik zeg "Moet dat nu?" waarop zij terug in paniek raakte en zei dat ze niet te hard reed (deed ze ook niet) waarop hij zei "ja maar ze verongelukt andere mensen!" dus ik zeg "ten eerste, ik reed achter haar en weet 100% zeker dat ze niet te hard reed, ten tweede, zijt ge deel van het ongeval of getuige?" "nee" "Zou ge dan willen oprotten voor ik u doe oprotten asjeblieft?"
Ik weet niet helemaal zeker wat ie in mijn ogen zag maar hij is in zijn auto gestapt en weg gereden. Die l*l heeft dus echt letterlijk even tijd uit zijn dag genomen om te gaan schreeuwen op een meisje dat gewond in een auto zat net na een ongeluk... :\

ondertussen kwam een andere man er bij om te vragen of hij kon helpen, ze had nergens pijn en ze zat daar echt niet veilig. Ik weet dat je normaal slachtoffers moet laten zitten maar er rijden veel vrachtwagens op die baan en velen rijden daar idd te hard (eerder 120 dan 90) dus haar daar laten zitten was eigenlijk geen optie. Haar samen met die man voorzichtig recht geholpen, even gepauzeerd om te kijken of ze duizelig werd of pijn kreeg maar dat was niet het geval. Dus toen hebben we haar in mijn auto gezet (dat was de enige die daadwerkelijk veilig stond en geen onderdeel was van het ongeval. :+)

Ben langs haar gaan zitten aan de passagierskant omdat de man in kwestie een verpleger bleek te zijn en haar zicht op haar auto blokkeerde (dat zicht deed haar steeds opnieuw in paniek slaan). Ze had last van het licht dus heb haar een trui gegeven die ze voor haar ogen kon houden. Toen de ambulanciers aan kwamen troffen die dus een 24 jarige aan in shock die een knalblauwe teddyfleece trui aan het knuffelen was. :=
Ik legde ze uit hoe en waarom ik haar verplaatst had en ze zeiden dat dat idd de betere keuze was geweest in dit geval. Ze bedankte me ook dat ik me over haar ontfermd had. Toen mocht ik nog eens blijven omdat ik één van de twee mensen was die alles had zien gebeuren. Had inmiddels mijn man even gebeld en gevraagd om ook mijn vader op de hoogte te brengen want waar mijn planning eigenlijk was om iets vroeger daar te zijn was ik inmiddels ruim te laat.

Ik heb een beetje issues met politie agenten in "full gear" door omstandigheden en degene die mijn getuigenis af nam leek dat te merken óf hij dacht dat ik ook enigsins in shock was want hij vroeg ook wel meteen of het met mij wel ging. Maar daarna hebben we staan grappen omdat hij zijn bordje op mijn auto wilde leggen en ik zei "als je krassen maakt dan goed want ik heb 500 euro forfait als hij opnieuw gespoten moet worden. :+" Hij zei daarop "ik zal in dat geval ook nog tegen de bumper trappen dan zijn we zeker. :j " en toen heeft hij gewoon rustig neer geschreven wat ik gezien heb. Wat met mijn brein dat alles op slaat in fragmenten vrij gedetailleerd is maar hij zei "uwe is het meest gedetailleerd maar ge hebt alle drie (twee getuigen en de 2e partij) hetzelfde verhaal dus de verzekeringen gaan plezier hebben." (omdat er dus een vluchtmisdrijf is van de veroorzaker.)

Ik heb helaas geen nummer plaat omdat de auto die overkop ging zeg maar hetgene was dat ik moest "ontwijken" dus ik was die in de gate aan het houden... Ze heeft mijn nummer (op haar vraag toen ze wat helderder was) dus ik hoop dat ze me, als ze wat bekomen is, stuurt dat alles oke is met haar.. :\
Ik was heel rustig toen het allemaal gebeurde maar ik merk dat vooral mijn lijf nu een vrij sterke stress reactie geeft.. :\

Ik heb ook altijd gedacht dat films het allemaal veel gedetailleerd weergaven maar je ziet dus echt de glassplinters vliegen als een auto voor je overkop gaat... :\

De vriend van de partij met de minste schade wilde hun auto niet verzetten omwille van de velgen want de band was van de velgen... (ondertussen was het gewonde slachtoffer al naar het ziekenhuis). Ik stond langs één van de agenten en zeg zonder nadenken "ik wil niet negatief zijn ma uw wiel staat bijna onder uw merkteken... Ik denk dat uw velgen het minste van uw problemen gaat zijn....Die zwarte is per total door de schade ma ik zou er bij deze op rekenen dat ie economisch per total gaat zijn."
En die agent ook "ik geef niet graag slecht nieuws op een rotdag maar ik vrees hetzelfde eigenlijk..."

De voorwielen stonden zo scheef dat sowieso de beide wiel assen gebroken moesten zijn en dan is meestal het hele frame verbogen. Weinig auto's worden dan nog "maakbaar" verklaart... Zeker geen oude peugeots. Mijne zou met die schade al economisch per total verklaart worden en die is jonger en full omnium verzekerd op catalogusprijs.

nafkedemi

Berichten: 1300
Geregistreerd: 31-07-07

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 13:19

Wat een verhaal, en wat heb je goed gehandeld!

Rocamor

Berichten: 10903
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 13:30

Wat een verhaal joh! Je zou van minder in de stress schieten.

hoe gaat het nu verder met jou? Niet teveel last van flash backs?

Hopelijk heeft iemand, die het ook heeft zien gebeuren een nummerplaat opgeschreven of het ergens nog op dash cam staan

Ik weet overigens niet hoe het in Belgie is, maar mij is altijd afgeraden om een slachtoffer in je eigen auto te zetten. Stel dat de hulpverleners toch verwachten dat ze "geschept" moet worden, dan komt de brandweer je auto uit elkaar zagen / knippen. En omdat je geen partij bent, krijg je dat niet vergoed.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57979
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-23 13:53

Ik ben vooral misselijk, hoofdpijn, pijn in mijn lijf en een stress die "niet van mij" is.... Dat zal niet voor iedereen echt "sense" maken gok ik... :o

Ze heeft me net gebeld. <3 Ze is er van af gekomen met een lichte hersenschudding. De ambulanciers hadden haar gezegd dat ze god op haar schouder gehad had dat ze er levend uit gekomen is. Toen heb ik haar gevraagd of ze al was gaan kijken naar haar auto en toen ze zei van niet heb ik haar aangeraden om daar goed over na te denken want dat ik eerlijk gezegd dacht dat ze niet meer leefde. En dat er nog mensen stonden die ook niet durfde te gaan kijken. Ze vroeg of ik haar kon vertellen wat ik heb gezien want zij herinnerde zich alleen nog dat ze uit moest wijken voor een zwarte auto maar daarna alleen maar "stukken" en dat ik bij haar gebleven was en beschermd had. Dus heb heer verteld wat ik gezien heb. Ik heb haar idd kort zien uitwijken, een minimale "stuurfout" uit een schrikreactie die je over je gehele carrière in de auto miss 100 keer maakt en waar nooit iets mis gaat en die bij haar hierin resulteerde.

Ze zei dat ze niet wist hoe ze me moest bedanken, nou niet. Ik ben al lang blij dat ze oke is. :(:) Ze heeft mijn gegevens, kan zijn dat haar verzekering me gaat bellen om het verhaal te bevestigen. Als er getuigen zijn kunnen ze hier klacht tegen onbekenden in dienen (in dit geval dus de auto die vluchtmisdrijf gepleegd heeft) en dan komt het uit een fonds speciaal daarvoor maar de politie was ook nog bezig met het zoeken naar de auto in kwestie dus wellicht hebben zij toch meer informatie. Ik weet dat de 2e getuige zei dat ie zijn nummerplaat gezien had maar niet opgeslagen. Wellicht heeft ie het zich herinnerd toen alles gezakt was. Dat zou de ideale situatie zijn. Vanuit mijn positie kon ik de nummerplaat niet zien enkel dat zijn (of haar) remlichten aan gaan en het meisje dat mij net belde daardoor moest reageren. (ik reed nog een paar meter schuin achter haar dus zag net de remlichten van de auto in kwestie en de kleur) En daarna ging het snel mis dus wellicht heb ik wel de nummerplaat gezien maar gewoon niet als belangrijk op geslagen.

Ik heb haar in mijn auto gezet omdat het inmiddels flink afgekoeld was en het enige alternatief was om haar op de ijskoude beton te leggen op een middenberm waar net een auto overheen gevlogen was naast een 90 baan. Geen van die opties leek mij geschikt, gezien ze net uit de ene auto gestapt was ging ik er van uit dat de 2e ook nog wel zou lukken. Als ze pijn gehad had bij het bewegen om uit te stappen had ik haar überhaupt niet uit de auto gehaald. Dan hadden we iets anders moeten verzinnen. Heb haar in mijn auto zelfs een deken gegeven omdat ze het koud had (deels van de shock ook denk ik) dus haar buiten leggen was echt geen optie. Heb dat hier eigenlijk ook nog nooit gehoord, hier leren ze je eerst een reeks vragen te stellen die ambulanciers ook stellen alvorens ze iemand verplaatsen en als die vragen oke zijn dan enkel verplaatsen wanneer de situatie waarin ze zit onveilig is (en dat was deze). Als een van de vragen niet oke is of het slachtoffer niet of slecht aanspreekbaar is dan laten zitten.

Mijn auto heeft bovendien nog een volledige full omnium dus als één van de aanwezige auto's verzekerd kon zijn voor dat geval was het mijne.

Maflinger_S
Berichten: 12170
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 14:12

Wat een topper ben je toch en wat een geluk bij een ongeluk (pun intended) dat jouw brein werkt zoals het werkt.

Ik herken wel wat je zegt, dat je dingen voelt/ervaart, in dit geval stress, die niet van jou zijn maar van een ander. Dat je je dat bewust bent is mooi want dat maakt het makkelijker om het los te kunnen laten; het is tenslotte niet van jou.

jokari

Berichten: 8771
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 14:15

Pfffwiet groot gelijk dat je dat van je afschrijft, een mens zou voor minder stijf staan van de stress. Gelukkig is dit niet slechter afgelopen.
En wat een eikel zeg, die ene vent.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57979
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-23 14:49

Ik begrijp echt niet dat je dus serieus stopt aan een ongeval om op een jong meisje (ze was 24 maar ik had haar jonger geschat eerlijk gezegd) te gaan zitten schreeuwen dat ze te hard reed terwijl je het ongeval niet eens gezien hebt. En zelfs áls dat het geval is, je gaat niet zitten schreeuwen op iemand die bloedend en hyperventilerend in een vreemde haar armen op gekruld zit als "stoere kerel". :x :x

Het was voor mijn strafblad maar goed dat ik haar vast had. Ik heb van mezelf geleerd dat ik:
1. Erg geordend en rustig blijf handelen ook al ben ik doodsbang en geschrokken.
2. Ik een leeuwin ben als ik iemand aan het beschermen ben die zichzelf niet kan beschermen. :=

Rocamor

Berichten: 10903
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 15:15

Hoewel ik het gedrag van die man niet wil goedpraten, maar het kan maar zo zijn, dat die zo reageert vanuit schrik. Een beetje de Fight-reactie. is enkel niet zo handig op dat moment.

Ik ben er meer die zo zouden kunnen reageren, helaas.

pmarena

Berichten: 48201
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 15:38

Jeetje joh, dat is een typisch gevalletje handelen wanneer nodig, en dan daarna zelf de klap krijgen :(:)

Wat een mazzel dat jij er was. En wat een hufter-actie van die kerel inderdaad, ook al was het wellicht van schrik. Dat is wel het laatste waar je op zit te wachten op dat moment...

Wat fijn dat de agent je luchtig benaderde en een grapje maakte +:)+

Jongedame heeft maar mazzel zeg dat jij er net was. Pech voor jou :(:) Mazzel voor haar.
Als je dan toch moet verongelukken, dan mag je hopen dat er iemand zich over je ontferm op deze manier en dan is zo'n lief Vlaams accent toch ook wel erg rustgevend O:)

Hopelijk kan je de stress loslaten, je hebt super gehandeld :j

Mars

Berichten: 33269
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 15:46

Wat een heldin ben jij en wat zal het waardevol voor haar zijn dat jij kon vertellen wat er precies gebeurde. Niet alleen voor afwikkeling maar ook psychisch om eea te kunnen plaatsen.

Mer1980

Berichten: 18877
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 15:50

Wauw wat een verhaal! En wat heb je goed gehandeld. Fijn dat het goed gaat met het meisje, ik hoop dat ze de veroorzaker nog kunnen achterhalen, op sommige wegen hebben ze camera's hangen al dan niet verderop of een stuk terug, dus hoop dat hij/zij gepakt wordt. Sterkte met de verwerking hiervan, voor jou is dit ook niet niks....

Ayasha
Blogger

Berichten: 57979
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-23 16:11

Volgens mij hangt op die weg wel een camera een stukje verder. Als hij rechtdoor gereden is zouden ze hem zomaar kunnen vinden.

Rocamor: maar hij was helemaal geen ‘deel’ van het initiële ongeval… hij was een toevallige passant…. De driehoeken stonden al en de 112 was al gebeld… Hii was dus niet in de buurt toen het gebeurde… als hij het nu had zien gebeuren zou ik ook meer begrip gehad hebben. Hoewel mijn eerste reactie ‘oh k*t’ was weet ik dat er idd mensen in de fight gaan maar hij was er dus niet op het moment dat die reactie ‘plaats’ vind. Omdat ze moeilijk door konden heeft hij gewoon zijn auto aan de kant gezet om te komen schreeuwen. :\

Ze wil me graag iets toe sturen maar dat hoeft echt niet. Ben blij dat ze oké is en dat ik haar heb kunnen helpen.

Ik heb haar wel bij wijze van grapje een nazar op gestuurd met een berichtje er bij dat ik hoop dat deze zijn werk beter doet dan de dobbelstenen die ze in haar auto had hangen. _O- O:) ze gaf aan dat ze wel bang was in de auto nu. :(:) (als passagier. Ze heeft nog niet zelf gereden).
Wie weet helpt het. :D

Net Rêve gereden en mijn lijf voelt al wat losser. Ze moet nu kiezen tussen meuslie of weide en das een frustrerende zo te horen. :))

pien_2010

Berichten: 43467
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 17:44

Jeetje wat een verhaal en wat heb jij goed gehandeld. Petje af.

petraaken

Berichten: 44210
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 18:56

Jeetje wat een verhaal en wat een oetl*l diene ene kerel. Als je niets gezien hebt bemoei je er dan niet mee vind ik. Dat jullie schrik hadden om in die auto te gaan kijken begrijp ik ook.

Hopelijk vinden ze de veroorzaker van het ongeval.