Harmonie in chaos vinden

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48318
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 05:55

Maar je gaat het dus doorzetten om zelf een wei in orde te maken voor de slungels...?
Volgens mij heb ik een stukje gemist :=

pien_2010

Berichten: 43777
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 08:50

Dat van die fysio heb ik ook gemist. Dat ging altijd zo goed en zo leuk. Wat enorm zonde is dat, daar fysio zo essentieel in jouw leven is.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58031
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-22 13:20

pmarena schreef:
Maar je gaat het dus doorzetten om zelf een wei in orde te maken voor de slungels...?
Volgens mij heb ik een stukje gemist :=

:j We hebben onze huurster die onze weide volledig naar de *** geholpen heeft er uit gezet en zijn deze nu zelf terug in orde aan't maken met als doel een kleinschalige opfok met gemende leeftijden. 24/7 buiten. Continu hooi, 1x per dag krachtvoer. Natuurlijk schuilstallen hoewel ze daar ook veel natuurlijke schuilplaatsen hebben. Bijkomende dingen die er standaard zullen zijn is een liksteen, wat speelgoed. Voer en hooi doe ik. Smid kan ik ook regelen in overleg (die wat nu toe gezegd heeft wil hare ook door onze smid laten doen.) ontworming, DA en smid is wel op eigen kosten. :) We zitten nu met een prijs van om en bij de 150 in ons hoofd maar ik moet nog wat rekeningen maken. :+

De ergste rommel hebben we al op geruimd want we hebben haar ondanks het contractbreuk en het feit dat ze een maaibalk (voor achter de traktor) van ons mee genomen had wel tijd gegeven om iets anders te zoeken maar we hebben ook gezegd dat we wel al gaan beginnen aan het opruimen enz dat we ze terug in orde kunnen zetten.
De maaibalk heeft ze dan uiteindelijk gisteren toch terug gebracht ondanks dat ze eerst vol hield dat ze die niet had.

Muga

Berichten: 2085
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 13:36

Oh, ik had ook even gemist dat jullie het daadwerkelijk gingen uitvoeren. Leuk! en mooi dat de eerste al is toegezegd!
Gaat Vigo ook mee? Of heb je het daar met N. nog niet over gehad? Klinkt wel als een erg mooi plekje wat jullie gaan creeëren daar!

Wel bijzonder dat je zoiets als een maaibalk over het hoofd kan zien... Oh oeps ik heb hem toch wel... Zo'n ding valt wel op zou je zeggen!

Ayasha
Blogger

Berichten: 58031
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-22 13:41

Er zijn wel meer bijzondere dingen gebeurt met die vrouw. :o We gaan echt alles opnieuw moeten omheinen en de weide terug laten bewerken aangezien wij daar kalk enz gelegd hadden voor haar om het te onderhouden maar ze er gewoon niks aan gedaan heeft, echt niks, nul. Zelfs de mest niet opgeruimd. De stallen liggen 30cm hoog vol. :x

Nee, ik heb het er nog niet met N over gehad en ik weet ook niet of ik haar ga aanbieden om Vigo mee te laten komen. :o Sowieso ben ik dan ook zo principieel dat als ze hem mee zou willen geven ze hetzelfde betaald als ik nu aan haar betaal. := En we vermoeden allebei dat ze dat niet gaat doen. (mijn man en ik). Indien ze zelf vraagt of hij mee kan verhuizen dan mag hij bij ons mee op de camion tot daar maar ik ga het haar niet zelf vragen. :o

petraaken

Berichten: 44230
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 13:42

Wat had ze jullie maaibalk mee? :oo :oo :oo Wat een lef dat sommige mensen toch hebben hé.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58031
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-22 13:44

:j Die hadden we daar gezet zodat ze kon kalken en mesten (dat hadden wij ook voorzien, dat ligt er nog steeds. :+) en daarna een keer kon maaien. We hebben één of ander verhaal gekregen dat ie niet achter de traktor ging oid en dat ze hem met stro touw hadden vast gemaakt maar dat dat niet werkte (joh?) maar hoe ie dan precies bij haar thuis geraakt is, is me een raadsel. := Ze moet toch wel een stukje door een dorp en in de koffer van haar auto past ie ie... :=

Overigens, ik wil N niet voor voldane feiten zetten. Ik ben ook niet van plan om te zeggen "ik kom Joy nu halen". Maar het punt is dat we nog wel even werk hebben en ik ook niet zelf voor voldane feiten wil komen.
Als ik nu zeg dat we er mee bezig zijn zegt zij mogelijks "kom 'm dan nu maar halen" en dan kan ik hem heus wel gaan halen maar dat is niet de ideale situatie voor Joy. Wanneer alles klaar is of zo goed als klaar is wil ik rustig met haar gaan samen zitten. Zeggen dat ik Joy graag naar mijn eigen weide wil over brengen en daar samen over beslissen hoe en wanneer dat gaat gebeuren zodat we allebei de tijd hebben om te beslissen/oplossingen te zoeken.

Ik ben te vaak "gekl**t" geweest om het risico te nemen dat ik er uit gezet wordt als ik nu een redelijk gesprek zou willen aan gaan. Maar het is dus wel gewoon de bedoeling om dat gesprek aan te gaan en alles op een fatsoenlijke manier te doen. Ik wil ondanks dat we momenteel even (vooral op gebied van de opfok) niet klikken, niet dat zij vast komt te zitten met Vigo. Dus zodra het zo ver is gaan we het daar gewoon rustig over hebben en als zij dan zegt dat ze bv nog een maand nodig heeft of whatever, we hopen het in januari af te hebben en voorlopig staat de "datum" dat degene die toegezegd heeft mag komen op Maart maar mogelijk vroeger afhankelijk van hoe alles loopt met de weide en N. Dus van het moment dat ik het er met haar over ga hebben zullen er nog drie maanden tussen zitten maar als ze dan zou zeggen "flikker dan nu maar op" dan kan ik ook ergens naar toe met hem. :) Anderzijds, als ze niet mee wil, en ze zegt "kan je nog wachten tot volgende maand of twee maanden, kan ik dan ook gewoon zeggen dat dat geen probleem is.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58031
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-22 20:18

Rocky is me net aangeboden voor een bodemprijs. Ik zit te huilen als een klein kind. Ik weet dat het een bodemprijs is maar met alles wat we nu aan het doen zijn kan ik hem gewoon niet kopen. Ze had nog wat vragen en ging er nog over nadenken. Moest hij niet verkocht zijn komt hij alsnog naar ons. Maar dat is dus niet zeker.

Het voelt alsof ik zojuist nee gezegd heb tegen een 2e kans met Rooie. :x mijn hoofd weet dat het niet Rooie is en dat het idioot is om zo overstuur te zijn over een paard dat ik een maand gekend heb en al een jaar niet gezien heb maar mijn hart heeft er schijt aan. :x

Ben ik een slecht mens dat ik hoop dat hij niet verkocht wordt en toch komt? :o

Yavanna

Berichten: 2658
Geregistreerd: 11-12-03

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 21:31

Gekke vraag, wie is Rocky? En is dat op korte termijn? Of heb je nog even bedenktijd.
Enne, wat ik mezelf altijd voor hou, willen = kunnen… :) Tevens als hij bij je hoort, dan komt Rocky er vast. Echt.

loez

Berichten: 11078
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 21:52

Yavanna schreef:
Gekke vraag, wie is Rocky? En is dat op korte termijn? Of heb je nog even bedenktijd.
Enne, wat ik mezelf altijd voor hou, willen = kunnen… :) Tevens als hij bij je hoort, dan komt Rocky er vast. Echt.


Dit… if it’s not meant to be, it’s not meant to be.
Dus als ie niet verkocht wordt………..:D
Ook ik heb gemist wie Rocky is denk ik?

BritHittepit

Berichten: 2607
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 22:02

In het begin van het topic was hij te zien, bij de opfok was dit Joy zijn vriendje <3 een mooi vosje

Ayasha
Blogger

Berichten: 58031
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-22 22:13

Yavanna schreef:
Gekke vraag, wie is Rocky? En is dat op korte termijn? Of heb je nog even bedenktijd.
Enne, wat ik mezelf altijd voor hou, willen = kunnen… :) Tevens als hij bij je hoort, dan komt Rocky er vast. Echt.

Rocky… is een lang verhaal met wellicht veel bijgeloof voor de meer nuchtere volgers…

Om te weten wie Rocky is voor mij moet je eerst weten wie de Rooie was…
Ik heb een vos gehad die ik op 7 jaar heb moeten laten inslapen. Het liefste paard dat ik ooit gekend heb. Maar ze hadden hem gewoon zo vreselijk stuk gemaakt… Ik heb altijd gehoopt dat ik ooit een tweede kans zou krijgen met Rooie in een gezond lichaam. Ik heb zóveel verdriet gehad over dat paard…

Op de 1e opfok stonden twee vossen. Één van die twee trok meteen aandacht. Dus ik ging ‘eens rondkijken’. Zodra ik Rocky zag (wist zijn naam toen nog niet.) schreeuwde iets in me… Hij hoorde bij ONS. Bij Joy en mij. Ik ben nooit jaloers geweest op iemand zijn of haar paard tot Rocky…

Maar hij was van iemand anders dus weinig aan te doen. Jou en Rocky kozen elkaar uit en waren zo ongeveer aan de heup verbonden. Hij heeft een geweldige eigenaar en toch rebelleerde alles in me tegen het feit dat hij van haar was.

Ik haal Joy weg. Rocky bleef in mijn hoofd zitten maar again: hij is niet van mij. Toen we besloten om de weide in orde te maken belde Rocky zijn eigenaresse ineens…. Normaal zou hij naar ons komen maar daarnet belde ze ineens huilend… dat ze niet wist wat doen. Dat ze eerlijk wilde zijn met me en dat ze in een rot situatie zit en Rocky wilde verkopen. Omdat ze weet van de connectie die ik met hem heb wilde ze hem eerst aan mij wilde aanbieden.

Mijn hart en ziel schreeuwen dat hij bij ons hoort. Nog steeds. Terwijl ik hem al een jaar niet gezien heb. Mijn man wil niet kopen en als ik niet akkoord was met zijn argumenten zou me dat niet boeien.. Maar puur objectief heeft hij gewoon gelijk…

Maar mijn hart vindt dat bullshit en eist dat ik hem ga halen en desnoods in de garage zet.
Dit is Rocky. Laatste foto is van hoe hij nu is.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

pmarena

Berichten: 48318
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 22:17

Ja oliebol hee....het is ook niet zo dat je een paard over hebt dat je in zijn plaats weg kan doen want deze 3 zijn je alle3 te lief.... maarja als je het zo brengt dan krijg je er eeuwig spijt van als deze rooie uit je zicht verdwijnt.... kan je niet iets voorstellen met dat hij bij jullie kan komen tegen gereduceerd tarief ofzo, zodat je kan kijken of de klik er nog is...?

En is het een tijdelijk iets dat je nu niet wilt kopen, vanwege dat eventueel verhuizen ofzo...?

Nu lijken mij 3 knollies al zat met een niet bepaald 100% lijf, en lijkt het me al pittig om je zo'n eigen opfok situatie op de hals te halen....maar je zal zelf wel het beste kunnen inschatten wat je wel of niet aan kan.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58031
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-22 22:29

pmarena schreef:
Ja oliebol hee....het is ook niet zo dat je een paard over hebt dat je in zijn plaats weg kan doen want deze 3 zijn je alle3 te lief.... maarja als je het zo brengt dan krijg je er eeuwig spijt van als deze rooie uit je zicht verdwijnt.... kan je niet iets voorstellen met dat hij bij jullie kan komen tegen gereduceerd tarief ofzo, zodat je kan kijken of de klik er nog is...?

En is het een tijdelijk iets dat je nu niet wilt kopen, vanwege dat eventueel verhuizen ofzo...?

Nu lijken mij 3 knollies al zat met een niet bepaald 100% lijf, en lijkt het me al pittig om je zo'n eigen opfok situatie op de hals te halen....maar je zal zelf wel het beste kunnen inschatten wat je wel of niet aan kan.


Als hij niet verkocht raakt of ze besluit hem na ons gesprek aan te houden tot hij kan komen. Mag hij blijven zolang ze wil. Dat is een tijdelijk iets omdat de weide eerst in orde moet zijn. Joy staat immers ook ergens anders tot de weide in orde is. Sowieso gaat geen enkele van de huidige weg voor hem. Mijn paarden komen bij mij om een reden. Ze gaan niet weg…

Ik probeer me ook voor te houden dat als hij voor mij bedoelt is… hij bij mij terecht komt… one way or another…

Mars

Berichten: 33291
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 22:37

Als het meant to be is dan is het zo, geloof ik ook in :j

pmarena

Berichten: 48318
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 23:03

Het is alleen wel leuk natuurlijk als hij bij jou komt voordat hij elders kapot gemaakt wordt, ofzo... :(:)

Zeker gezien je verhaal dat die 7-jarige al stuk gemaakt was voordat die bij je kwam, en je graag een 2e kans wilde in een gezond lichaam.... dan krijg ik als buitenstaander al een knoop in mijn maag bij het idee dat DIT nu je kans is om het een tweede keer te voorkomen, zeg maar.... en niet over een paar jaar dat hij dan weer op je pad komt, maar deze keer met een zware tijd achter de rug....

Dat gevoel van "nu is de kans" dat ik me voor kan stellen dat je wellicht hebt, moet voor jou dan nog veel erger zijn :(:)

Ayasha
Blogger

Berichten: 58031
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-22 23:36

pmarena schreef:
Het is alleen wel leuk natuurlijk als hij bij jou komt voordat hij elders kapot gemaakt wordt, ofzo... :(:)

Zeker gezien je verhaal dat die 7-jarige al stuk gemaakt was voordat die bij je kwam, en je graag een 2e kans wilde in een gezond lichaam.... dan krijg ik als buitenstaander al een knoop in mijn maag bij het idee dat DIT nu je kans is om het een tweede keer te voorkomen, zeg maar.... en niet over een paar jaar dat hij dan weer op je pad komt, maar deze keer met een zware tijd achter de rug....

Dat gevoel van "nu is de kans" dat ik me voor kan stellen dat je wellicht hebt, moet voor jou dan nog veel erger zijn :(:)

Dat is idd mijn ‘angst’ idd een beetje. Dat als dit mijn ‘meant to be’ is… Maar zou hij dan niet op een moment komen dat ik op zijn minst plaats heb voor hem?

Hier staat meer over de Rooie:

[IM] Let's go get lost... I know the way... Rust nu lieve Rooie..

pmarena

Berichten: 48318
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 00:20

Ayasha schreef:
Dat is idd mijn ‘angst’ idd een beetje. Dat als dit mijn ‘meant to be’ is… Maar zou hij dan niet op een moment komen dat ik op zijn minst plaats heb voor hem?


In een perfecte wereld wel ja..... :(:)

Technisch gezien heb je ook wel plaats denk ik...? Je kon die kleine ook als 3e paard naar huis halen toen het nodig was, en bent een wei in orde aan het maken voor dat kleine grut.

Als hij op zijn 7e weer op je pad komt en dan wederom kapot is....dat vergeef je jezelf toch ook nooit....

Maarja om jezelf nu in een moeilijk parket te brengen en er geen fijn gevoel bij te hebben maar hem als een "belasting" binnen te halen dat is ook niet de manier natuurlijk.... echt een klöte situatie.....

Nouja an sich een luxe probleem natuurlijk, als je dan leest hoe zwaar het je viel dat hij van iemand anders was destijds.... en nu krijg je toch ineens zomaar de kans, nog voor een heel mooi prijsje ook.... ja jeetje het is allemaal erg dubbel hè :(:)

Ayasha
Blogger

Berichten: 58031
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-22 00:58

Ik heb het gesprek al zo vaak door mijn hoofd laten gaan… Ze gaf wel heel letterlijk en herhaaldelijk aan dat:
1. Ze het liefst had dat hij naar ons kwam omdat ze gezien had dat de enorm veel liefde voor de dieren hadden en wij als koppel ook een hele mooie relatie… (zij is vrij spiritueel, nog meer dan ik.) en dat ze Rocky onze rust en balans gunde.
En 2: Dat hij alleen maar weg gaat wanneer ze een perfecte plek voor hem vindt.

Achteraf gezien is ze eigenlijk gewoon komen kijken of hij bij ons op zijn plek zou zijn bedacht ik me tijdens het telefoongesprek. :+

Ze had tegelijk ook wat vragen die weergeven dat ze nog niet hellbend is dat hij de verkoop in gaat. Ze vroeg of wij verwachtten dat zij elke dag kwam. Toen ik zei ‘natuurlijk niet, je komt wanneer je wil. Hij wordt sowieso verzorgd en zijn er weken dat je niet kan laat je het weten en haal ik er een borsteltje over maar hij komt sowieso elke dag in de hand bij ons.’
(Het ie niet alsof ik Rocky ga kunnen weerstaan. Als ik hem niet kan hebben dan gun ik hem een leven bij L. Dus ook als ze hem na X jaar zou op halen… tuurlijk zou ik hem missen maar weten dat hij een goed leven tegemoet gaat is genoeg… als je echt zweverig bent: Rooie is overleden in 2019 en Rocky verwekt in 2020…
Ik gun dat dier gewoon een goed leven. Liefst bij mij maar als ik zeker ben dat hij ergens als koning behandeld wordt kan ik het wel terug naast me neer leggen… als L hem zou houden mag ik ook altijd naar hem toe. Dat heb ik tot nu toe nog niet gedaan omdat ik ga huilen als ik hem zie en L had ik al zo lang niet meer gezien of gesproken dat ik me niet zo kwetsbaar wilde opstellen… :o misschien moet ik toch maar eens gaan nu….)

Toen vertelde ze nog wat dingen die persoonlijk zijn maar die me wel tot nog een ‘vermoedelijk probleem’ brachten. Rocky wordt natuurlijk twee komend jaar. Op de meeste opfoks moeten ze rond 3 toch wel op flikkeren… dus naar ons komen zou nog geen lange termijn oplossing zijn. En de situatie nu is gewoon dat ze hem niet perse wil verkopen maar een oplossing nodig heeft voor langere termijn waar hij zich goed voelt en zij kan vertrouwen dat hij goed behandeld wordt zonder elke dag te moeten checken.

Dus ik zeg ‘meid, je weet dat ik gemengde leeftijden wil. Als jij hem wil laten lopen tot hij vijf is mag hij blijven lopen tot hij vijf is hè.’

Ze gaf ook aan dat in de winter verkoop ook niet geweldig zou lopen… als ik hem naar de weide kan halen heb ik tijd… ik wil hem. Ik heb geen enkel goed argument daarvoor want hij ie alles dat ik nooit zoek maar de eerste keer dat ik het gevoelige gup zag was het gewoon… hij hoort bij ons. Niet bij mij alleen maar bij Joy… Joy was ook gek van hem en als Joy hengst blijft is een leeftijdsgenoot ruin ideaal… sowieso is een leeftijdsgenoot fijn voor hem. Dus ik hoop echt dat ik gewoon even tijd krijg van het universum of wat het dan ook regelt…. Ik wil voor hem werken. Ik wil voor hem gaan maar ik heb even tijd nodig… tijd om een plek te creëren waar hij zich goed voelt… en op één of andere manier is dat niet hier voor mijn gevoel… anders had ik Joy drie maanden geleden al op gehaald… Maar dat voelt niet als het juiste om te doen… anyhow, ik wijk heel erg af.

Ons gesprek leek haar helderheid te geven want rond die tijd stopte ze met snikken. Mijn ide is dat ze hem liefst wil houden óf naar mij waar ze hem kan blijven volgen… het is nogal algemeen geweten dat ik niks verkoop (iedereen die mij kent zal dat bevestigen.) dus ik ben de veiligste optie in wezen.

Ze zei ook meerdere keren dat ze respect had voor mijn liefde voor paarden. En dat ze open wilde zijn met me omdat ze een vriendschap hoopte uit te bouwen… wat ik ook wil, ongeacht hoe het loopt. Ze is echt een lief mens.

Ze zei ook dat ze me sowieso op de hoogte hield over hem en dat ze nog ging nadenken.

Ze snapte ook dat ik dit echt heel moeilijk vond…

Uiteindelijk had ik haar helemaal rustig (ze was echt aan het huilen toen ze me op belde. Heb haar zelfs even op gang moeten helpen waarover het ging en toen kwam het met horten en stoten.) en hebben we nog gelachen omdat ik even vergeten was dat ik al 32 ben. _O- _O-

Je stopt met tellen vanaf 30……. _O- _O-

Ze was ook oprecht dankbaar dat ik had willen luisteren…. Tijd voor haar had gemaakt terwijl we elkaar niet zo goed kennen… zelfs als ik haar niet kende. Als iemand mij zo overstuur op belt dat ie amper kan praten dan maak ik tijd…. Maar het was fijn dat ze dat uitte…

Liefst zou ik hem nu nog gaan halen. Maar ik denk dat ik gewoon even geduld moet hebben. Werken aan de weide…. En een verzoekje naar het universum voor een beetje meer tijd…. Tijd om voor hem te ‘vechten’ in de meest ruime zin van dat woord.

pmarena

Berichten: 48318
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 07:27

Verzoekje aan haar zou ik lekker (ook) doen, dat is wat tastbaarder dan het universum :))

Als je zoiets vertelt zoals hierboven, dan is er vast iets te regelen gezien je verhaal. Hetzij dus dat ze hem zelf houdt, hetzij dat je hem over kan nemen zonder dat hij de komende maanden toch ineens naar een ander gaat.

Het klinkt zo inderdaad alsof dat niet zomaar zal gebeuren maar ik denk dat het geen kwaad kan om nog even contact te hebben met haar er over dat je hem ècht niet uit het oog wil / kan verliezen :(:)

Want mocht er toch nog iets spelen, dan kan het natuurlijk wel zo zijn dat wanneer iemand is begonnen met nadenken over verkoop.....en de favoriete optie "hapt niet" zeg maar.....dat het toch laagdrempeliger is geworden om verder te kijken na het te boven zijn gekomen van het idee van afscheid nemen.

Maar ik weet natuurlijk niet of er verder nog iets speelt van geld, tijd, of weg willen op de huidige plek ofzo :(:)

Ayasha
Blogger

Berichten: 58031
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-22 13:01

We hebben inmiddels nog gepraat, ze vroeg waarom ik zo intens op Rocky reageerde dus heb haar het topic door gestuurd van Galant. Ze stuurde terug dat ze in tranen was en het snapte en dat ze iets over Rocky moest vertellen vanavond maar ze moest eerst de kinderen naar school doen enz. Dus ben erg benieuwd.

Sowieso houden we contact. Ook ivm hoe het vlot op de weide. :)

pmarena

Berichten: 48318
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 13:30

Ohjee, nou ben ik ook super benieuwd wat er dan nav dat topic te vertellen is... heb je zelf enig idee...?
En denk je wel dat Rocky helemaal "goed" is nu zeg maar...?

jokari

Berichten: 8772
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 13:35

Ik gun het je zó ! Is het “enkel” de weide afgewerkt krijgen waarop je wacht om hem te kunnen kopen ? Mijn duimen gaan overuren draaien voor jou en due kleine rooie.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58031
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-22 14:06

pmarena schreef:
Ohjee, nou ben ik ook super benieuwd wat er dan nav dat topic te vertellen is... heb je zelf enig idee...?
En denk je wel dat Rocky helemaal "goed" is nu zeg maar...?

ik heb echt geen enkel ide wat ze zou kunnen vertellen, ze heeft altijd gezegd dat Rocky heel erg naar mij toe trok. (wat ook gewoon zo was). Wellicht iets in het verlengde daar van...

Het zóu kunnen dat hij op RX een bemerking heeft rechtsvoor. op de oude opfok is "iets" gebeurt (niemand van ons zal ooit weten waarom maar laten we het er op houden dat ik blij ben dat ik Joy als eerste weg gehaald heb na alles wat daar nog gebeurt is met die veulens. ) waardoor hij een verwonding had rechtsvoor die erg veel zwelling had. Hij is daarvan volledig hersteld voor zover dat uiterlijk te zien is. (hij loopt loepzuiver en geen vocht in het gewricht.) maar er zijn toen geen foto's gemaakt dus 100% zeker is het niet. Het was toen nl wel erg dik vond ik voor enkel een wondje te zijn. Ik herinner het me omdat ik haar toen aluspray (van die zilver sprayà ben gaan brengen. Ze was toen ook behoorlijk in paniek en wist niet waar ze dat moest gaan halen en trut die in stond voor de veulens had ook nog belachelijk op haar gedaan.

Nu ik er bij stil sta is L eigenlijk al beginnen terug vallen op mij van zodra ze me de 1e keer zag. _O-
Maar anyhow, ik heb haar toen dus geholpen met de wonde inspuiten zodat het proper bleef. Was niet gehecht bij mijn weten en zie in mijn whatsapps nog terug dat ik nav een foto gestuurd heb of ze dat niet zou laten nakijken door een DA omdat het zo dik was.

Maar buiten dat is hij bij mijn weten helemaal goed. Heb hem toen op de opfok nooit zien manken iig. Heb hem sinds zelf niet meer gezien maar zover ik van haar gehoord heb is hij daar volledig van hersteld. Maar goed, dat zou dus het enige punt zijn dat ik kan bedenken waar hij mogelijks "iets" aan over gehouden kan hebben en dat is dan nog heel relatief want zoals ik al zei: het is niet genaaid geweest of niks. Was gewoon een schaafwonde maar wel veel zwelling.
Zover ik op de foto's later zag was het gewricht mooi droog dus.... (als ik dan vergelijk met Vigo die zijn gewrichten zijn echt enorm gevuld, daar maak ik me oprecht zorgen over eerlijk gezegd..)

Jokari: eigenlijk komt het daar voor mij wel op neer ja. Als de weide af is kan hij gewoon komen en dan kan ik samen gaan zitten met L over hoe we het kunnen regelen.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 14-10-22 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt

jokari

Berichten: 8772
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 14:11

Dan duim ik uit alle macht dat ie gewoon kan blijven waar hij nu is tot de weide klaar is.