Harmonie in chaos vinden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
boyca
Berichten: 1082
Geregistreerd: 14-12-11

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 07:42

Oooh wauw wat een dag was dat zeg!! En dan eindigen met zo een resultaat. Gefeliciteerd!!
Dus ja ik denk ook dat je je inschrijft voor volgende week

pien_2010

Berichten: 43455
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 07:53

Mooi filmpje ook. Ik ga vandaag nog eens op mijn gemak kijken.

loez

Berichten: 11075
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 09:23

Wat een dag!! Knap dat jullie zo gescoord hebben! Goed gedaan!

Mer1980

Berichten: 18877
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 14:04

Wauw wauw wauw eerst dacht ik he bah het gaat niet doen, toen dacht ik: oei dat is wel even heel snel mentaal schakelen (werkt echt niet lekker met mijn ADD) en dan las ik de uitslag en dacht: FANTASTISCH. En daarna het instort moment van alle spanning. Dat is ooooohhh zo herkenbaar... Ondanks knetterharde stress altijd kunnen handelen, maar de klap komt daarna. Maar wat een punten zeg! Van harte gefeliciteerd!.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57972
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-22 14:07

Heb tot half twee geslapen vandaag. :o :o Hersenen waren moe. _O-

nafkedemi

Berichten: 1300
Geregistreerd: 31-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 16:52

Ayasha schreef:
nafkedemi schreef:
YES!!daar kan je volgens mij trots op zijn? Ben niet zo bekend met percentages...

Dat zijn bij ons 3 winstpunten. Hij is dus officieel Z2 met winst. :+:


Gefeliciteerd!!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57972
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-22 23:39

Dames, ik ga het mezelf even makkelijk maken en jullie naar hier doorverwijzen als jullie ook foto's willen. _O-
Ayasha @ [RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!

En eh... Zondag starten we opnieuw. :o Heb er echt weer zin in. Niet perse om punten te rijden maar gewoon omdat we echt weer samen aan het werken waren en dat is zó leuk... :+:

pmarena

Berichten: 48192
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 07:10

Jippie! Gewoon lekker rijden en je ziet wel wat voor punten er uit komen, da's maar extra, je hebt hem al bewezen....die druk is er af :)

pien_2010

Berichten: 43455
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 07:50

Leuk, dat is de spirit en de juiste instelling!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57972
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-22 01:16

Mijn moeder is bang dat ze het niet gelezen gaat krijgen. _O-

Hier nog stukjes uit de les:





petraaken

Berichten: 44210
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 08:57

Vraagje. rij jij altijd met oornetjes op bij Sam? Wat is de reden daarvan? Op wedstrijd kan ik het nog begrijpen maar ook in je gewone trainingen en lessen bij Chris kan ik niet volgen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57972
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-22 13:11

petraaken schreef:
Vraagje. rij jij altijd met oornetjes op bij Sam? Wat is de reden daarvan? Op wedstrijd kan ik het nog begrijpen maar ook in je gewone trainingen en lessen bij Chris kan ik niet volgen.

Simpel: als ik er op wedstrijd mee wil rijden moet het thuis ook op. :) bij Sam is het of altijd. Of nooit. Maar niet op wedstrijd ineens wat veranderen.

Hij is gevoelig aan de oren. In de zomer is het vooral voor vliegen maar ook op wind reageert hij veel minder met zijn netje.

Wedervraag: waarom zou je het op wedstrijd begrijpen maar thuis niet?

petraaken

Berichten: 44210
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 08:48

Op wedstrijd voor het dempen van geluid of tegen vliegen en mugjes. Echter nu ik je uitleg lees over Sam snap ik waarom je er altijd mee rijdt. :)

pmarena

Berichten: 48192
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 09:34

Zo'n neuroot trekt het waarschijnlijk al niet als het ineens een andere kleur oornetje is _O-

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 10:09

Ik zie ook niet waarom je zulke dingen anders zou doen in een training als je op wedstrijd altijd met oornetje rijdt. Als t daar werkt dan werkt t thuis toch ook? Snap ook niet waarom daar gek naar gekeken zou worden.

petraaken

Berichten: 44210
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 11:21

Omdat de meeste ruiters die ik ken enkel een oornetje op wedstrijd gebruiken als het echt nodig is. Thuis trainen die altijd zonder. Vandaar dat ik het gek vond. Zelf heb ik niet eens oornetjes. Nooit nodig gehad.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57972
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-22 12:53

Ik ken eigenlijk alleen maar mensen die er thuis ook mee rijden juist om niet te veel te veranderen. Alle paarden zijn autisten in mijn ervaring. _O- nu heb ik geen setjes-mensen in mijn omgeving dus die dingen gaan op voor de werking niet voor de sier. :D

Sam is ook de eerste die eentje op heeft. Geen van mijn vorige paarden heeft het ooit op gehad.

pien_2010

Berichten: 43455
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 13:02

Wat nodig is dat is nodig. Klaar. Doe je goed. Je kent je eigen paard het beste.

Ik heb nooit oor netjes nodig gehad. Polie had een dekentje nodig en die ik kreeg ik geleend van een stalgenootje. Ik vond het zo gek een merens met een dekentje, maar ze had een hele dunne huid en het gewoon heel erg koud. Ik mocht er een paar dagen aan wennen en de deken dus blijven lenen, en de stal had vooral veel lol dat ik er zo iedere keer om moest lachen, maar ze had het gewoon de eerste twee jaar in Nederland nodig. Ze kwam uit Zuid Frankrijk. Daarna was het goed. Ik kreeg van iemand die gestopt was met rijden, zelfs een inrijdeken, een zweetdekentje, een regendeken, een staldeken. Polie heeft het allemaal gebruikt. Chico alleen toen hij koliek had waaraan hij helaas ook dood ging, want hij had het koud en Hercule toen hij dressuurpaard was, om de vacht tegen te houden na het scheren.

Ik heb genoten van je filmpjes meis. Jullie werken hard!

pmarena

Berichten: 48192
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 13:04

Mareentje kon het eerste jaar ook niet zonder dekentje...en die kwam gewoon van de Veluwe :=

Ik heb hier vanochtend een verdwaasd kerkuiltje gevonden naast de mesthoop :(:)

Ayasha
Blogger

Berichten: 57972
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-22 14:07

pien_2010 schreef:
Wat nodig is dat is nodig. Klaar. Doe je goed. Je kent je eigen paard het beste.

Ik heb nooit oor netjes nodig gehad. Polie had een dekentje nodig en die ik kreeg ik geleend van een stalgenootje. Ik vond het zo gek een merens met een dekentje, maar ze had een hele dunne huid en het gewoon heel erg koud. Ik mocht er een paar dagen aan wennen en de deken dus blijven lenen, en de stal had vooral veel lol dat ik er zo iedere keer om moest lachen, maar ze had het gewoon de eerste twee jaar in Nederland nodig. Ze kwam uit Zuid Frankrijk. Daarna was het goed. Ik kreeg van iemand die gestopt was met rijden, zelfs een inrijdeken, een zweetdekentje, een regendeken, een staldeken. Polie heeft het allemaal gebruikt. Chico alleen toen hij koliek had waaraan hij helaas ook dood ging, want hij had het koud en Hercule toen hij dressuurpaard was, om de vacht tegen te houden na het scheren.

Ik heb genoten van je filmpjes meis. Jullie werken hard!

Sam is ook degene waardoor ik met dekens begonnen ben, daarvoor hebben mijn paarden nooit dekens op gehad. Rêve zou in principe zonder kunnen en dat heb ik geprobeerd maar om één of andere reden maakt ze Sam zijn dekens consequent stuk als zij niet ook een deken heeft. :roll:
Als ik haar ook een deken op leg blijft ze van Sam het zijne af. :roll:

Sam heeft dus ook zo'n vachtje dat regen door laat. Die kan zich gewoon niet warm houden in onze winters. :(:) Droge vorst is geen enkel probleem maar dat hebben we in belgië maar een tweetal weken gedurende de hele winter dusja. :+ Zelfs dauw is al genoeg om hem te verkillen. :(:) (en dan echt stijf zijn, niet gewoon de haren opzetten.)

We werken inderdaad hard. :j Wel altijd binnen Sam zijn grenzen. Maar Sam kan altijd nog wel een rondje als we stoppen. _O- Tussen de filmpjes door wordt er gestapt en gel*ld. _O-
We hadden het over leeftijden en ik had Chris echt veel jonger geschat dan hij is. (ja kijk ik kende Chris van naam maar voor "mij" was Chris iemand die ik vooral van bokt kende tot ik bij hem ging lessen. :+ Dus ik heb me nooit bezig gehouden met zijn leeftijd. _O- )

ik: Eerlijk gezegd heb ik altijd gedacht dat gij maar 55 a 60 waart tot ik die mail kreeg van Jeanette (toen hij 70 werd was ik uitgenodigd, helaas ben ik vlak er voor flink ziek geworden en niet kunnen gaan. :\)
hij heel spontaan: "Wat drink je van me? *knipoog*"

_O-

Als je me 5 jaar geleden gezegd had dat ik op die manier met Chris zou praten had ik je gezegd dat je voor een voorschriftje voor pillen moest gaan. _O-

petraaken

Berichten: 44210
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 19:28

_O- _O- _O-

pien_2010

Berichten: 43455
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 19:50

Citaat:
was Chris iemand die ik vooral van bokt kende tot ik bij hem ging lessen. :+ Dus ik heb me nooit bezig gehouden met zijn leeftijd
Ik wist niet dat Chris op Bokt zit en leest hij dan ook jouw topic?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57972
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-22 21:01

pien_2010 schreef:
Citaat:
was Chris iemand die ik vooral van bokt kende tot ik bij hem ging lessen. :+ Dus ik heb me nooit bezig gehouden met zijn leeftijd
Ik wist niet dat Chris op Bokt zit en leest hij dan ook jouw topic?

Nee nee. Ik bedoel… ik kende Chris vooral uit de nieuwsberichten van bokt. :D

Ayasha
Blogger

Berichten: 57972
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-22 22:18

Afbeelding
<3
Ja ik heb een wondje in mijn gezicht. :+ Sam en ik hadden een kleine miscommunicatie met halster om doen. :+

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mijn man zegt dat Joy denkt dat ie hond is. _O-

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 06:33

Probeer even of ie ook apporteert :')