Harmonie in chaos vinden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Duhelo

Berichten: 28556
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 08:11

Hoe groot is het?
Er bestaan grotere blarenpleisters, de apotheek heeft die, speciaal voor brand en schaafwonden. Die knip je op maat (maar die zijn ook iets van 5x3 ofzo). Normaal doe je die op een verse en na een dag of vijf vallen die eraf en is het genezen. Mss als die weer open gaat deze erover doen, na 5 dagen vervangen en zo eens een dag of 10 de kans geven om echt goed te genezen?

Yavanna

Berichten: 2644
Geregistreerd: 11-12-03

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 09:11

Maar het gaat over litteken weefsel zeg je, ik weet niet of blarenpleisters dan afdoende helpen. Ik zou zelf met een litteken zalf dik insmeren en inderdaad dan een brace oid onder je rijbroek doen

Taucha

Berichten: 1171
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 09:23

Ik denk dat er iets op plakken juist voor de huid er omheen weer niet fijn is, zeker als dat een paar keer per week gaat zijn.

Even een stukje omdenken;
Je zou van een oude legging een stuk af kunnen knippen. Zodat je alleen op de plek van het litteken een stukje extra bescherming hebt.
Of als het niet heel erg groot is dan een stuk mouw van een t-shirt van je man. Ik gok zo dat dat qua maat best wel eens overeen zou kunnen komen :=

Mer1980

Berichten: 18849
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 09:35

Klinkt heel stom, maar werkt talkpoeder niet? geeft wel een zooitje, maar zorgt voor niet plakken...

Ayasha
Blogger

Berichten: 57960
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-24 15:50

Een panty werkt iig niet. Dat maakt het erger. :=

Yavanna

Berichten: 2644
Geregistreerd: 11-12-03

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 16:58

Een panty is sowieso een drama om te dragen :') _O- Echt vreselijk en dat schuurt idd erg, net als een maillot. Ik zou voor iets van zacht katoen gaan, je zou een soort brace van een zacht oud t-shirt kunnen maken, tenminste, als je handig met de naaimachine bent, dan is het werk van een half uurtje.
Daar een rechthoek uitknippen die makkelijk over je knie heen kan slaan, boven en onderkant omstikken en dan de overslagen klittenband op stikken, dus dat je hem over je knie heen strak kan trekken. Zodat het wel beschermd, maar niet gaan schuiven of schuren.
Maar ja, dat is wel even een klusje.
Ze hebben bij de drogist ook van die grote zachte verbandpleisters, witte grote vierkanten met plakstrip rondom, is dat niks?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57960
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-24 20:51

Yavanna schreef:
Een panty is sowieso een drama om te dragen :') _O- Echt vreselijk en dat schuurt idd erg, net als een maillot. Ik zou voor iets van zacht katoen gaan, je zou een soort brace van een zacht oud t-shirt kunnen maken, tenminste, als je handig met de naaimachine bent, dan is het werk van een half uurtje.
Daar een rechthoek uitknippen die makkelijk over je knie heen kan slaan, boven en onderkant omstikken en dan de overslagen klittenband op stikken, dus dat je hem over je knie heen strak kan trekken. Zodat het wel beschermd, maar niet gaan schuiven of schuren.
Maar ja, dat is wel even een klusje.
Ze hebben bij de drogist ook van die grote zachte verbandpleisters, witte grote vierkanten met plakstrip rondom, is dat niks?

Blijkbaar… ik dacht…. Dan glijdt het over de panty ipv mijn huid en dat doet het, alleen had ik de uiteinden van mijn broek bijna ter hoogte van mijn knieën zitten. := :=

Ik weet nu ook dat ik dus mijn chaps kan aan en uit doen om mijn broek goed te trekken terwijl Rêve alleen even haar hoofd genoeg draait om te zien wat ik in godsnaam aan het doen ben daarboven. _O- _O-

Komt mijn man buiten ‘schat wat ben je eigenlijk aan het doen?’
Rêve zucht eens knorrend en ik met 1 chap (ik ken het AN woord niet.) op haar hals en wringend aan mijn broek ietwat gefrustreerd ‘ze kruipt omhoog!!’
Rêve keek hem even aan van ‘hier moet ik dus mee werken he….’

Om het plaatje compleet te maken zat mijn herder weinig onder de indruk het hele gedoe te aanschouwen, zelfs die dacht ‘er moeten simpelere manieren zijn dan wat ze nu aan het doen is.’ En die weet niet eens waar ik mee bezig was. _O-

pien_2010

Berichten: 43366
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 20:53

Ze hebben het maar zwaar met je hahahahahahahaha

Yavanna

Berichten: 2644
Geregistreerd: 11-12-03

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 21:04

Ik zie het al voor me.. hahaha, maar een panty glijdt altijd, dus je broek wil altijd omhoog klimmen. Dus iets anders verzinnen :')

pmarena

Berichten: 48146
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 06:15

Elastiekjes onder je voet maken aan de rijbroek.

Ging die herder ook zo met van die wenkbrauwtjes op en neer....? :')

Ayasha
Blogger

Berichten: 57960
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-24 00:21

Een dag uit het leven van…. :+

Vandaag had ik onbetwistbare logica dacht ik. Zondag ga ik terug op wedstrijd maar het is weer een week vol buien.

Ik dacht: ik begin vlak na een bui. Hoe groot is de kans dan dat binnen 30 min terug een bui valt?

Dus ik zadel op, mooie timing ook want tijdens het zadelen hoorde ik een bui. :j toen die leek te eindigen zei ik ‘kom meid, een beetje water kunnen we wel tegen.’ En ik denk dat ik daar in de fout gegaan ben. :+

Ik neem haar de toen nog vrij droge paddock in. Stap op. Beetje miezer nog maar kwam vast goed. :j

Rêve was fris dus draaf aan en prompt gingen de hemelsluizen open. >;) gietende regen afgewisseld met hele fijne hagel. >;)

Snel mijn gsm van mijn broek naar mijn (waterproof) jas gestoken maar alsnog heeft ie wat vocht gehad op die halve minuut. Gelukkig kan deze generatie daar wel tegen. :+ heb m alleen een paar uur niet kunnen laden. Anyhow.

Ik heb een boom langs mijn paddock staan en Rêve was wanhopig aan het proberen om me uit te leggen dat bomen gebruikt kunnen worden om te schuilen maar na drie keer ‘porren’ dat ze door moest lopen zuchtte ze en ik zweer dat ze met haar ogen gerold heeft. :+ je voelde de ‘oh for f*cks sake wordt dan maar nat.’ en toen liep ze onverstoord door. :+:

Dus dat hebben we iig geoefend. Ik weet ook dat mijn zadel goed beschermd is tegen regen. Het nadeel is dat hetgeen dat op de boom valt onderhevig is aan de zwaartekracht en mijn broek, thermobroek en onderbroek waren niet waterproof. >;)

Rêve gedroogd. Iets wat ze waardeerde. :+ Iets dikker deken op gelegd want er zijn terug temperaturen rond het vriespunt voorspeld + regen. En Rêve heeft al grotendeels haar zomervacht. Zou dat zo willen houden. :+ ook dat leek ze te waarderen. Wil ook niet dat ze stijf is met plots 20 graden minder én regen en wind.

Het duo naar de grote weide gebracht (kouleider Sam ook voorzien van een dikker deken) en toen ben ik mezelf maar gaan afdrogen en droge kleren gaan aan doen. Kwam mijn man tegen op weg naar de badkamer en die trok zijn wenkbrauwen eens op. Heb iets gemompeld van ‘soms overweeg ik toch een binnen-sport…’

Hij heeft de waterkoker voor me op gezet voor koffie. :+:

Waarom krijg ik in april áltijd hagel over me? >;)

Maar; rijden vlak na een bui was dus geen succes…. Tot ik op stapte volgde de buien nogthans wel een patroon …. >;) >;)

pmarena

Berichten: 48146
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 05:20

Ik kan je logica begrijpen, maar echt waterdicht was hij niet :))

Wel goed dat je het rijden in de regen nu even goed hebt kunnen oefenen O:)
En braaf dat madammeke toch haar best heeft gedaan +:)+

Uiteindelijk iedereen weer knus verzorgd is ook altijd fijn :j

Ayasha schreef:
Ik heb een boom langs mijn paddock staan en Rêve was wanhopig aan het proberen om me uit te leggen dat bomen gebruikt kunnen worden om te schuilen maar na drie keer ‘porren’ dat ze door moest lopen zuchtte ze en ik zweer dat ze met haar ogen gerold heeft. :+ je voelde de ‘oh for f*cks sake wordt dan maar nat.’ en toen liep ze onverstoord door. :+:


_O-

petraaken

Berichten: 44207
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 08:18

Nou, Reve wilt tenminste werken in de regen en hagel. Mijn Transvaal indertijd helemaal niet zelfs niet bij wat gemiezer. Ontdekt op wedstrijd. Heb alle plekken van het viertal gedaan tijdens de proef. We hebben bewust dat er moet intrainen aan de longe tijdens onweersbuien en gewone buien. Heeft even geduurd maar in miezerbui of lichte regenbui wilde ze uiteindelijk wel werken maar een hoosbui of hagel nope dan ging de trukendoos open.

pien_2010

Berichten: 43366
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 09:03

_O- Kathleen ik hou van je manier van schrijven. Ik ben een beelddenker. Dus ik zie Rêve rollen met haar ogen, ik zie hoe je ondergoed nat wordt en ik lig helemaal dubbel om jullie twee. Rêve is een top paardje. Leuk om te lezen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57960
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-24 12:05

petraaken schreef:
Nou, Reve wilt tenminste werken in de regen en hagel. Mijn Transvaal indertijd helemaal niet zelfs niet bij wat gemiezer. Ontdekt op wedstrijd. Heb alle plekken van het viertal gedaan tijdens de proef. We hebben bewust dat er moet intrainen aan de longe tijdens onweersbuien en gewone buien. Heeft even geduurd maar in miezerbui of lichte regenbui wilde ze uiteindelijk wel werken maar een hoosbui of hagel nope dan ging de trukendoos open.

Rêve heeft van zodra ze zadelmak gemaakt werd moeten oefenen. Ik oefen bewust ook in tegen met mijn paarden. Niet vaak maar genoeg dat ze door lopen. :) nu was het even geleden en dan gaat die kont consequent naar de regen en halthouden onder die boom enz.. doorlopen tut. :j niet boos worden gewoon steeds recht maken desnoods een volte draaien (want ze verhoogde het tempo soms ook ineens.) als ze de trein wilde halen en door blijven rijden. Na een paar minuten legde ze zich er bij neer maar de eerste keer duurde dat ook beduidend langer natuurlijk. :D

Ik raad iedereen die ooit op wedstrijd wil gaan ook altijd aan om dit weer vooral niet te mijden met een jong paard want vroeg of laat heb je een hoosbui tijdens je proef. Onweer, hagel en felle wind lopen ze ook door hier. Al is niemand fan van hagel. :+
Rêve verstopt zich dan deels achter die dikke voorpluk en loopt wel wat dieper om haar neus/gezicht er wat uit te houden maar als het dat is..


pien_2010 schreef:
_O- Kathleen ik hou van je manier van schrijven. Ik ben een beelddenker. Dus ik zie Rêve rollen met haar ogen, ik zie hoe je ondergoed nat wordt en ik lig helemaal dubbel om jullie twee. Rêve is een top paardje. Leuk om te lezen.

Je hebt geen ide hoe het is om in een 'ijskoude plas' te zitten met alleen dat deel. :brr:
Rêve is echt een heerlijk paard. :D je moet haar een beetje kennen maar ze is zo loyaal. :+:


pmarena schreef:
Ik kan je logica begrijpen, maar echt waterdicht was hij niet :))

Wel goed dat je het rijden in de regen nu even goed hebt kunnen oefenen O:)
En braaf dat madammeke toch haar best heeft gedaan +:)+

Uiteindelijk iedereen weer knus verzorgd is ook altijd fijn :j

Ayasha schreef:
Ik heb een boom langs mijn paddock staan en Rêve was wanhopig aan het proberen om me uit te leggen dat bomen gebruikt kunnen worden om te schuilen maar na drie keer ‘porren’ dat ze door moest lopen zuchtte ze en ik zweer dat ze met haar ogen gerold heeft. :+ je voelde de ‘oh for f*cks sake wordt dan maar nat.’ en toen liep ze onverstoord door. :+:


_O-

Nee, mijn broek ook niet. :\ Mijn jas wel en toen ik me bukte om de singel los te maken kreeg ik nog een deel over me uit dat in mijn kap was blijven staan….. :\
Toen keek Rêve even om a la ‘seriously? Is het nu bijna klaar met die onzin?’

pmarena

Berichten: 48146
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 13:07

Nog net geen "geef me te vreten, trek Sam een dikkere deken aan en ga gewoon naar binnen ja" :D

Yavanna

Berichten: 2644
Geregistreerd: 11-12-03

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 13:11

Heerlijk, jij hebt echt paarden met karakter. Ook ik denk in plaatjes en moest zo lachen
Maar je man heeft toen na een warme bak koffie ( of zeggen jullie tas koffie ) wel een warme douche of bad voor je in orde gemaakt.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57960
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-24 13:45

Helaas niet. _O- moest gisteren naar mijn vader dus gezien mijn top planning skills heb ik de stallen gedaan met mijn droge kleren, snelle douche, hengsten voeren en naar papa. :))

petraaken

Berichten: 44207
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 14:24

Oh my god, ik zie het ook zo allemaal voor me. _O-

Ayasha
Blogger

Berichten: 57960
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-24 12:57

Zo ik heb een rijrok besteld. Heb sinds ons hagel-avontuur zo verschrikkelijk pijn in mijn rug. Vrees dat het toch een gevalletje ‘niet snel genoeg warm’ geweest is. Manlief heeft gisteren dan wel het warmtekussen opgediept uit een van de dozen. :=

Ik ben al langer over zo’n ding aan het denken omdat het makkelijk aan en uit is en het je benen en je zadel toch droog houdt…

pien_2010

Berichten: 43366
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 14:22

Ben heel benieuwd hoe die eruit ziet.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57960
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-24 21:19

Deze is het:
https://hypostore.nl/elt-thermo-rijrok- ... 5tEALw_wcB

Als dit bevalt koop ik er nog eentje bij. Denk dat het ook fijn is om les te geven in de winter gezien het zowat over elke broek gaat. En ik ben een koukleum… :=

Joy krijgt rode biet bij in zijn voer dus daarom is zijn neus rood. _O- _O-

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Leuke koppen kan ie trekken hè. En ze kunnen nog platter. _O-


Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Onze Charlie <3


Afbeelding

Afbeelding
En natuurlijk de onweerstaanbare Leo! :+:


Afbeelding
Joy en Balli hebben vriendschap gesloten al is het nog fragiel. Balli is nl. een opportunist.


En Sammie de happy pensionné


pien_2010

Berichten: 43366
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 22:15

Mooie foto's en leuk filmpje. Ze hebben het goed bij jou Kathleen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57960
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-24 23:28

En liefst zou ik vooral thuis nog grond bij willen. :o er is nog zoveel dat ik wil verbeteren… deze zomer gaan we iig aan de slag met de stallen en van die moderplaten leggen dat ik ze in de winter niet meer in mijn paddock moet laten lopen voor ik ze naar de grote weide breng/als het sneeuwt. Want daarmee heb ik mijn paddock wel stuk gemaakt. Het lijkt bij te trekken nu en opvullen met bv houtsnippers is een optie maar pas als ze er niet meer los in moeten. Ik denk nl niet dat ie nog een natte winter trekt dus hoe dan ook moet dat in orde. De paddock om in te rijden is goed genoeg nu dus eerst hun vrijetijdsbesteding in orde maken. :+ if push comes to shove offer ik mijn paddock op dat ze relatief droog kunnen staan (als het zes maanden regent is droog staan moeilijk tenzij ik een tent zet en dat mag niet. :o ) maar als we deze zomer hun ‘ik wil om zes uur in de ochtend en met sneeuw niet door het veld, over de baan om ze meteen naar de weide te brengen’ wacht-stukje kunnen in orde maken en de stallen groter ben ik een tevreden mens voor nu.

De stallen worden drie boxen zo groot als die van Rêve. Om dat te kunnen doen moeten ze een paar nachten buiten kunnen blijven dus dat is voor de zomer-zomer. :+

We hebben tegelijk ooo nog steeds onze ogen open om ons huis te verkopen en dichter bij de veulens iets te kopen maar elke verbetering die we hier doen biedt ons uiteindelijk ook meer ruimte om aan een hogere prijs te verkopen als er een mogelijkheid komt. (Voorlopig nog niet maar ik probeer te vertrouwen op het leven en hoop dat het ons gegund is.)

We zijn kinder-dromen waar aan het maken… mijn man heeft z’n palomino hengst en ik mijn jonge paarden. _O- waar een wil is, is een weg.

Ik blijf een work in project en blijf werken aan mijn communicatie.

Momenteel heb ik vooral verschrikkelijk veel pijn in mijn rug. Als ik enigszins wil bukken, iets wil neerzetten of oppakken, een ‘bergje’ afloop (onze afrit naar de kelder bv) heb ik stekende pijn in mijn been en rug. Ook met auto rijden (wisselen van pedalen en koppeling bedienen.)

Rijden is geen probleem maar Rêve is ook gewoon een zetel. :+ hulpen geven met mijn rechterbeen doet ook pijn. Met afstappen heb ik net op tijd haar schoft gegrepen of ik had op de grond gezeten en ik glijd al rustig van mijn paarden af ivm mijn enkels en heupen. :\

Moest even wachten tot het weg ebde en Rêve kwam heel lief haar neus onder mijn andere arm steken. :+: ze duwde me voorzichtig wat dichter naar haar toe dat ik echt tegen haar schouder leunde. Ze kan het wel. :+:
Er zit echt heroïne in die stud muffins denk ik want daar verkoopt ze haar ziel voor. :+ sinds ik die weer op stal heb is ze weer een engeltje. (Oké we vergeten even de poging om de doos waar ze in zitten te slopen. Als je de kat bij de melk zet…….)

Manlief heeft vandaag voer uit geladen voor me iets wat ik normaal absoluut zelf wil doen want ik wil mijn deel bijdragen waar ik kan… maar zoals mijn man taktvol zei ‘je kan amper lopen zonder dat je wat draagt.’ (Elk oneffenheidje dat ik ‘mis’ schiet door mijn rug.)

Ik kan me moeilijk voorstellen dat dit van dinsdag is maar het is woensdag ochtend begonnen en wordt niet beter. Hoop dat de kinesist morgen vindt wat het probleem is en anders moet mijn man me op wedstrijd maar even opvangen als ik af stap. :+ Rêve zorgt wel voor me zolang ik in haar zadel zit. Pijnstillers en spierontspanners lijken weinig te doen, then again kan het ook zijn dat dat de reden is dat ik nog rondloop. Als dit de pijn met is, dan ga ik niet testen hoe het zonder is. :o


Vinden jullie trouwens ook dat Joy precies iets lang gelijnde is dan Rêve? Iets… minder plomp om het oneerbiedig te zeggen…. :+
En die manen van hem….. :+: hij kan toch zo in de penny met die manen? Hij heeft ze trouwens gelijk verdeeld naar twee kanten hangen. Iemand enig ide of hij knotten daardoor oncomfortabel kan vinden? Anders moet het maar een genaaide hengstenvlecht worden die op de hals ligt. Dan ‘forceer’ ik de natuurlijke ligging minder als ik gewoon steeds links en rechts bijneem..

Ze zijn ook echt zijde/achtig van te textuur :+: zijn hele vacht eigenlijk. Nu heeft Rêve ook wel een hele zachte/gladde vacht..

petraaken

Berichten: 44207
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 08:19

Nu je het zegt en op de foto's die je hierboven plaatst lijkt hij inderdaad iets minder plomp en wat lang gelijnder.


Tjonge Kathleen als jij niet wilt ontdekken hoe het voelt zonder pijnstillers en spierverslappers moet het met al erg genoeg zijn.