Harmonie in chaos vinden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mars

Berichten: 33264
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 13:39

Geweldig hoe die dame aangeeft wat ze wenst en niet wenst :D Heerlijk als paarden zo zichzelf zijn, en zichzelf mogen zijn.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57948
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-24 13:43

Die ballen zijn sowieso een succes hier. Heb buiten ook de grote varianten hangen. Daar gaat alleen hooi in naast hun hooinet en ze beginnen standaard eerst aan de ballen. :=

petraaken

Berichten: 44206
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 23:10

Laat je die losin de stal liggen of hang je die op zoals een hooinet?

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 23:30

Hier is de mijne ook zot van zijn bal. Als hij nog op stal staat, krijg ik niet de kans om hem te vullen :+
Wat schrikken trouwens de paarden op de weg. Ik zou ook meteen een camera hangen, gewoon om te zien of de dader nog een keer op bezoek komt :x

Ayasha
Blogger

Berichten: 57948
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-24 01:04

petraaken schreef:
Laat je die losin de stal liggen of hang je die op zoals een hooinet?

Ik hang ze op zoals een net. :j los in de stal vind ik te gevaarlijk zeker de grote ballen. Die zijn van vrij harde plastick en de gaten zijn groot genoeg voor een hoef. Die hangen hier dus in de boom hoog genoeg dat ze er niet met de voeten in kunnen komen. Heb ook colson bandjes om de ‘scharnieren’ gedaan omdat ik gestoord werd van het feit dat ze gelijk niks los kwamen aan de scharnierpunten bij het vullen en ze dan weer er in klikken was een ramp. Maar de dunne tie wraps passen precies in de ‘opening’ waardoor ze soepel bewegen maar niet meer open gaan.

De kleine flexibele hangen aan een oogje voorzien in Rêve haar stal en bij Sam aan de tralies.

De stallen worden groter gemaakt, dan heeft Rêve ook tralies en gaat het oogje uit haar stal maar Rêve heeft al een merrie-veulen box van grootte en het oogje zit waar ze eigenlijk alleen staat als ze aan die bal zit.

Farjen: Rêve prult gewoon graag (bij het zadelen ben ik ook de helft van de tijd dingen van haar af aan het pakken of aan het zeggen dat ze ze niet ergens van af mag duwen. :+

Die bal voorziet haar in haar prul drang _O-

petraaken

Berichten: 44206
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 10:55

Hmm, iets om over na te denken of zo'n bal interessant gaat zijn voor mijn hengstveulen op stal. Buiten in de wei kan ik dat niet ophangen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57948
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-24 15:32

petraaken schreef:
Hmm, iets om over na te denken of zo'n bal interessant gaat zijn voor mijn hengstveulen op stal. Buiten in de wei kan ik dat niet ophangen.

Zo hangen ze bij Sam. Een bal zit nu een soort kruiden-liksteen in. Rêve heeft hare al op maar Sam doet er langer mee. De andere zit nu een brix in, hooi en een reep zomer koek.

Afbeelding
(Ja Sam heeft veel speelgoed in zijn stal zodat hij niet weeft gedurende die paar uur dat hij ‘s nachts op stal staat. Ik spuit lavendel op de knuffels)
Dit zijn de grote ballen. Die hangen klaar om vanavond buiten gehangen te worden maar dan zie je het verschil. Die ballen zijn wel echt speelgoed geen vervanger van hooinetten want er past maar een 3tal kg ik denk ik.

Afbeelding

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 21:55

Ayasha schreef:
Farjen: Rêve prult gewoon graag (bij het zadelen ben ik ook de helft van de tijd dingen van haar af aan het pakken of aan het zeggen dat ze ze niet ergens van af mag duwen. :+

Die bal voorziet haar in haar prul drang _O-


Haha ja, hier net dezelfde :D De poetsplaatsen hebben zo halve muurtjes en mensen leggen daar vaak wel eens een borstel, hoevenkrabber, ... en alles wat daar op ligt MOET op de grond. Als het hem niet gelukt is, en ik maak hem dan los voor hoofdstel/halster aan te doen, gaat hij dan meteen direct naar het voorwerp om het toch eraf te gooien :+ Alsof dat het tijdens het poetsen al een half uur aan hem aan het knagen is dat het niet op de grond ligt :')


Ik heb mijn hooiballen net zo hangen, maar inderdaad ze zijn te klein om als hooinet te gebruiken. Hier is dat ook gewoon als speeltje/extra bedoeld.

Mars

Berichten: 33264
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 23:33

Hoe gaat t nu met Sam en zijn blessure? Doet de rust hem goed?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57948
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-24 23:42

:j heb hem overdag in de klei gehad en ‘s nachts zijn back on track beschermers om. Inmiddels loopt hij terug zuiver. Er komt ook geen zwelling meer op gelukkig.

Ik moer eind van de maand vaccineren dan vraag ik of de DA ook een echo maakt. Maar ik vrees eigenlijk dat de scheur niet helemaal genezen gaat zijn.

Denk niet dat Sam nog terug onder het zadel komt. Maar hij is pijnvrij onbelast tenzij hij iets doet dat waarschijnlijk verdacht veel weg had van hoe hij het veroorzaakt heeft. :=

Voor hun avontuur was hij regelmatig laag aan het steigeren en Rêve aan het uitdagen. Dus hij is vrolijk en dat is meer dan voldoende. Hij blijft mijn koning :+:

pien_2010

Berichten: 43333
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 09:13

Precies. Op Polie wordt na die grote val op de wei ook niet meer gereden en na jaren is ze hartstikke recht en een blij ei. Het gaat goed en dat is ook gewoon heel fijn na al die pijn. Ik zal er nooit meer op gaan.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57948
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-24 15:02

Miss dat ik er nog eens op hups om zonder zadel wat te stappen maar verder moet hij niks meer. Net bokte en steigerde hij weer heerlijk in de weide. :+:

Sam heeft echt 400% gegeven. Veel meer gedaan dan eender wie dacht dat mogelijk was voor hem. Nu mag hij fijn koning van de stal zijn. Het jong gespuis rond bazen en profiteren van senioren vrijheden. _O-

Ayasha
Blogger

Berichten: 57948
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-24 19:59

Joy heeft vandaag een hele zware taak gehad. :j

Afbeelding

Al snel was het nieuwe er van af en moest mijn doosje met borstels er aan geloven. :+

Afbeelding


Hij was niet onder de indruk. :+ dekje langs twee kanten er op gezwaaid en af getrokken, met en zonder de flapperende elastische singel. Even stappen met z’n nieuwe aanwinst… allemaal dikke prima. :+

(Nee hij komt nog niet onder het zadel no worries maar ik speel graag al met dit soort dingen dat ze niet op kijken van gezadeld worden tegen dat het zo ver is. )

Dit is een full dekje trouwens.. := :=

pien_2010

Berichten: 43333
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 20:35

Dat zou je niet zeggen dat het een full dekje is. Hahahaha. Stevige man.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57948
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-24 21:16

Ik heb altijd het gevoel dat hij klein is maar nu we vandaag op het meest gelijke stuk van de weide stonden en ik hem borstelde kon ik alleen maar concluderen dat hij al even groot is als Rêve…. :=

Mars

Berichten: 33264
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 00:06

Staat hem goed!!
En heerlijk toch zo’n karakter… het nieuwe dat al snel niet nieuw meer is en hij door gaat met andere zaken alsof hij al jaren gewoon is dat iets op zijn rug ligt

Ayasha
Blogger

Berichten: 57948
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-24 00:29

Hij heeft echt even gechecked of het eetbaar was en toen dat niet het geval was, was het niet meer boeiend. _O-

Hij blijft ook zo gemoedelijk. :+: als ik je wijs maak dat ie ruin is geloof je me ook. En er staat een merrie in de weide langs hen (we hebben draad bij gezet dat ze niet kunnen neuzen maar het is dus niet dat hij geen merries ruikt.) en eigenlijk zijn ze daar allemaal chill onder. Joy wil haar liefst in de kudde (ze staat alleen) maar Joy heeft ook besloten dat een van de eigenaren in de kudde zit en beschermt haar zoals hij een jonger dier beschermt dus hij verzameld gewoon graag. :+ ).

Even laten zien en hij vindt het goed. :j
Ik zeg nog steeds dat als die op een kliniek geboren was ik een test zou laten doen of ie wel echt van Rêve is. _O-

petraaken

Berichten: 44206
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 09:47

Super dat hij er niet van onder de indruk is.

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 10:35

Brave knul!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57948
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-24 23:45

Zijn gave moeder. :+:
Afbeelding
Ben nog aan het wachten op de rest van de foto’s. Als ze weer echt in conditie is ga ik toch weer lessen. := eigenlijk zou ík gewoon maandag moeten bellen maar vind het zo stom dat ik door het extreme weer niet echt ‘vol’ kan trainen… (inmiddels is de bak weer een en al water. Als ie 1 dat zonder plassen ligt is het een goede week. Dan is ie vaak nog steeds zwaar… dus dan wil ik ze ook liever niet te lang trainen ivm de pezen enzo…)

Wil ook een blog schrijven maar de inspiratie laat me wat in de steek. :x

pien_2010

Berichten: 43333
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 00:02

Jullie zijn een plaatje!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57948
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-24 00:18

Mijn man vindt haar ‘heel veel paard’ voor mij. :+ vooral als ik langs haar loop oogt ze blijkbaar erg groot en breed naast me. _O-

Mars

Berichten: 33264
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 01:03

Mams is ook prachtig! Oogt wat donkerder in haar winterhaar, klopt dat? Of vertekend de foto wat?
Ze oogt zeker als veel paard maar jullie maken een hele mooie combi <3

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 06:58

Mooi zo met die "woeste" manen en staart :j

Yavanna

Berichten: 2642
Geregistreerd: 11-12-03

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 07:43

Mooi beeld en Rêve is een mooi paard. Hoe is t eigenlijk met Whiskey?