Yestin is een nu 2,5 jarige welsh A hengst.
15 juli ging ik hem dan ophalen en stond de knappe vent netjes klaar voor me.

Eenmaal thuis de volgende dag natuurlijk even kennis maken met de buren

Ik wil graag met hem naar de hengstenkeuring als hij er goed genoeg voor uitgroeid dus ik besloot dat ik hem dit seizoen nog wilde showen zodat hij wat ervaring op kon doen. Zodoende begon het voeren en oefenen aan de hand want hij moest leren meelope/draven zonder aanjager en een bitje in.
De eerste show was de vriendenkring in Putten, meneer kwam de trailer uit en was 1 bonkje spanning, maar was super braaf.
Hij liep ook echt super de ring in met staartje erop, maar voor alsnog vond hij het wel spannend met alles wat er te zien was.

Nynkster kwam ook kijken en helpen en natuurlijk gingen we samen even op de foto met onze vriend

2 weken later was de WPCV show ook weer in Putten en hier kon je al merken dat hij zoveel had geleerd en was ook al iets rustiger. Hij werdt als 1e geplaatst.

Weer een week later mochten we naar België. Dit was toch al best snel achter elkaar voor hem, maar voor de eerste keer dat ik helemaal alleen erheen ging en alleen klaargemaakt. Ging super goed! Gelukkig waren er natuurlijk wel veel bekende en degene die hem altijd voorbrengt ook dus hij liep weer netjes zijn rondje. Hij mocht als eerste opstellen, maar laatste moment toch 2e gezet. Alsnog super trots.

Afgelopen weekend was dan de laatste show en hij zag er weer super uit en had er veel zin in! Na veel twijfel van de jury mocht die weer al 2e opstellen.

Al met al hebben we een super show seizoen gehad en heeft die veel geleerd. Iedere keer viel de twijfel net de andere kant op, maar als hij later groot en sterk is komt dat vast goed