Sinds september heb ik er een nieuw paard bij. Eigenlijk zocht ik een paard wat al zadelmak en goed doorgereden was. Maar het pakte weer eens anders uit.

Het was wel duidelijk dat ik geen angstig type wou en geen dominant paard. Daarin ben ik wel geslaagd.
Klein paspoort
Naam: Infanto
Roepnaam: Dundee (van crocodile Dundee)
Leeftijd: 3 en half
Geslacht: ruin
Kleur: zwartbruin
Stamboom: Poeme Des Dombes x Look De Star
Geraced: née, niet gekwalificeerd
Onze eerste ontmoeting bij de verkoper.

Thuis

Even via het stalraam naar de 2 anderen kijken. Ivm wormen en hierdoor krampkoliek gekregen (dat was even schrikken) moest hij een paar weken apart staan en snachts op stal. Gelukkig geen wormen meer aangetroffen en staan ze weer gezellig samen dag en nacht.

Zonsondergang met rechts van hem Clin d'œil, die normaal erg onderdanig is maar toch Dundee op z'n plek zet indien nodig.

Zadelmak was die niet maar gaf geen kik op het zadel.

2x eens eventjes erop gehangen. Paar dagen terug 1ste keer even erop gezeten en er weer af.
En vandaag welgeteld 7 minuten erop rondgestapt door de piste. Hij deed het zo braaf en ik had zoveel vertrouwen in hem dat ik echt relaxed was. Bij het afstappen bleef hij ook super braaf stilstaan.

Nu weer paar dagen rust. Ik doe het allemaal rustig aan met hem

Mijn plannen zijn om met hem buitenritten te doen te zijner tijd. Maar misschien ook dressuurwedstrijden. We zien wel wat de tijd ons brengt.
Ik heb in ieder geval een toffe lesgever die ons ook verder gaat begeleiden.
Ik heb nu 2x per maand les met clin d'œil maar dat wordt stilletjes afgebouwd naar les met Dundee en zal Clin d'œil wel nog regelmatig mee gaan op buitenrit als leidpaard.