Ik ben een 24-jarige studente en woon nog in bij mijn ouders. Ik zou in januari mijn studies afronden en dan voltijds beginnen werken en wat bijeen sparen alvorens te verhuizen naar een appartementje (thuis is de situatie gespannen en werd me duidelijk gemaakt dat ik geen jaren meer thuis moet leven). We hebben twee paarden thuis staan van 15j en 22j oud, altijd toegang tot stallen en paddock en regelmatig ook de wei in.
Ik heb mijn merrie sinds 2009 (ze was toen net geen 3j oud) en na haar zadelmak te hebben gemaakt heb ik er enkele jaren intensiever mee kunnen bezig zijn. Door secundair en dan unief en studentenjob is het paardrijden wat verwaterd, maar ik ga dagelijks nog steeds de paardjes voeden, verzorgen en alles van de stallen en paddock onderhouden - allemaal met veel plezier!

Nu is mijn vraag of iemand anders een soortgelijke situatie al eens heeft meegemaakt. Mijn ouders verwachten dat ik mijn merrie zou meenemen de dag dat ik verhuis maar stalling is énorm duur met startloon (ook zonder startloon!) en ik kan misschien nooit meer echt paardrijden door mijn rugproblemen. Wat denken jullie en zouden jullie je paard na al die jaren verkopen? Ook is ze het al de jaren niet gewend geweest van veel in een stal te staan. De mogelijkheid bestaat zeker dat mijn ouders de merrie zouden bijhouden hoor, zodat onze ruin zijn vriendinnetje niet kwijt is. Maar ik heb geen idee hoe ik moet uitleggen dat ik mijn merrie niet zal kunnen meenemen de dag dat ik verhuis en ben op zoek naar een manier om uit te leggen dat ik ze niet weg wil maar tegelijk moeilijk thuis kan blijven leven.
Alle ervaringen, ideeën, opties en bedenkingen zijn welkom!