Nadat ik meerdere keren de vraag heb gekregen of ik een volg topic wilde maken van Milo, dacht ik dat het wel leuk zou zijn als hij wat ouder was. Vandaag bedacht ik me alleen, waarom nu niet meteen en hem en zijn vriendje Finn ook zien opgroeien?

Dus hierbij een volg topic van mijn twee liefste vriendjes, Milo en Finn! Zij zijn mijn pony droom en droom pony's (uiteraard samen met mijn 2 pony meisjes) en ik hoop dat ze nog veel meer dromen waar gaan maken in de toekomst. Hierbij zal ik de hengstjes ook meteen even voorstellen.
Libenti's Milagro

Voor vrienden ook wel genaamd: Milo! Een Duitse rijpony hengst, palomino en geboren op 17 mei 2021. Hij is mijn eerste zelf gefokte pony veulen en ook het eerste veulentje van mijn merrie Odette.
Zijn vader is Strandgaards Mangold (een zoon van FS Mr. Right), een in Duitsland en Denemarken goedgekeurde Duitse rijpony hengst die kampioen werd in Denemarken met hele hoge cijfers!

Zijn moeder is mijn vos merrie Odette van de Beekerheide. Haar vader is de New Forest hengst Orchid's Floris, haar moeder is Cleo van de Beekerheide en zij is ook de moeder van de recent goedgekeurde hengst Nilay van de Beekerheide. Ze komt uit een bijzonder goede moederlijn waaruit vele EK pony's en goedgekeurde hengsten komen.

En deze twee hebben samen fantastisch werk geleverd in mijn liefste vriendje Milo!

Nadat Milo geboren was, begon langzaam aan de zoektocht naar een maatje om samen mee op te groeien. Want één ding stond vast, deze kleine man blijft! Toch was dat dit jaar niet zo makkelijk, leuke veulentjes zijn allemaal bijzonder snel verkocht en de prijzen liggen ook erg hoog.
Maar uiteindelijk heb ik een perfect vriendje gevonden!
Vlagberg's Fore

Ook wel genaamd: Finn! Een bruine NWR hengst met 4 hoge witte benen, grote witte bles en een witte vlek onder zijn buik.
Zijn vader is de verrichting kampioen Westerhuis Mercury.

Zijn moeder is Eindershof Carmen, een volle zus van de goedgekeurde hengst Eindershof Jamai en ze is de moeder van vele zeer goede nakomelingen, waaronder de twee goedgekeurde hengsten Vlagberg's Carway (die toevallig ook hier in Zweden staat) en Vlagberg's Bowden.

Ruim een week geleden is Finn bij mij in Zweden aangekomen en hij heeft de reis van Nederland naar hier onwijs goed gedaan! Het is een heerlijk diertje en ik weet zeker dat we heel veel plezier van hem gaan hebben.

Ik kijk er dan ook enorm naar uit hoe deze twee prachtige hengstjes het gaan doen! Ze staan bij mij thuis en blijven hier ook staan, in de winter staan ze samen en in de zomer komen er nog een paar hengstjes bij waarmee ze dan samen dag en nacht mee mogen spelen.
Allebei blijven ze dan ook hengst en ik hoop ze over een paar jaar zelf klaar te kunnen gaan maken voor de hengsten keuring!
Uiteraard mogen ze de komende tijd lekker baby en daarna peuter zijn, maar tussendoor mogen ze ook spelenderwijs leren en wat meer wereldwijs worden. Ik hoop ze op deze manier een positieve en stabiele basis mee te kunnen geven, waardoor ze straks alles aan kunnen.
Ik train mijn paarden met positieve bekrachtiging, zonder dwang en zonder te straffen of te corrigeren. Op deze manier laat ik ze zelf nadenken, zelf keuzes/beslissingen maken en hebben ze dus ook altijd een vrije keus.
En wie weet waar onze reis gaat eindigen... En ik vind het leuk om jullie mee te nemen op onze reis! En als er interesse naar is, meenemen in het paarden leven in Zweden! Over een paar maanden hoop ik ook de opleiding KI te gaan starten.