hoe maak je een kür op muziek?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

athaluain

hoe maak je een kür op muziek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-21 19:35

hoi allemaal!
ik ben nieuw op bokt, dus sorry als het hier verkeerd staat.

Over een paar weken hebben we op stal een kür op muziek georganiseerd, het is de bedoeling dat iedereen die meedoet zelf een thema kiest en dan een proef schrijft en muziek erbij uitkiest. Super leuk, alleen heb ik geen idee hoe ik moet beginnen met het maken van de proef en het zoeken van muziek die erbij hoort. Het thema heb ik wel al gekozen, kerst. Paardlief gaat ook in kerstsfeer natuurlijk, met gewei, kerstdekje etc. Ik natuurlijk ook helemaal in kerstpakje :D {:)

hebben jullie misschien tips/ideeën voor het schrijven van de proef en het kiezen van de muziek?

alvast heel erg bedankt!

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 20:19

Mbt de proef: heb je verplichte onderdelen, of mag je alles zelf verzinnen?

Je kan voor inspiratie natuurlijk de KNHS proeven op je eigen niveau bekijken. Of Google eens op " kur op muziek klasse ..." en bekijk filmpjes

Volgens mij kan je ook de protocollen kur op muziek per klasse opzoeken, daar staan de verplichte onderdelen op, die bij KNHS wedstrijden gelden.

Let ook goed op hoe lang je kur mag zijn. Bedenk welke oefeningen jij en je paard goed kunnen. Zorg dat deze er zeker in zitten. Als je genoeg tijd hebt, herhaal die goede oefeningen dan.

Qua muziek heb ik helaas geen tips.