ik doe al aan:
-horse agility ( ik maak zelf obstakels van zwemnoodles )
-wandelen in de bak
-wandelen in het bos
-vrijheidsdressur ( hij kan alleen nog maar beentje )
ik ontvang graag tips

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ikke schreef:En als die klap nou geen effect heeft? Welke opties hebben jullie dan nog?
Twiggy2008 schreef:Even voor de extra info.... Is het een merrie, een hengst of een ruin?
En.... doe je iets met snoepjes? Zijn er meerdere mensen of kinderen m, die iets met deze Shetlander doen? Als je wat met de Shet doet, hoe lang ben je dan met hem bezig?
En staat hij verder lekker buiten in een kudde?
ponylove2010 schreef:Twiggy2008 schreef:Even voor de extra info.... Is het een merrie, een hengst of een ruin?
En.... doe je iets met snoepjes? Zijn er meerdere mensen of kinderen m, die iets met deze Shetlander doen? Als je wat met de Shet doet, hoe lang ben je dan met hem bezig?
En staat hij verder lekker buiten in een kudde?
het is een ruin... ik geef hem kleine stukjes wortel als beloning. er staan 5 paarden in totaal, ze staan lekker bij elkaar 24/7 op wei. er zijn daar meerdere mensen maar het blijft bij een aai over z'n koppie en dat is het, ik verzorg hem nu ruim 2 maanden, ik poets hem lekker maar na een tijdje beginnen we ons allebei te vervelen... ik besteed ong. 20 min aan poetsen, soms wandel ik een halfuur in het bos... maar dat kan niet elke dag, dus het is soms ook gewoon eventjes aan de hand grazen ofzo, ik wou hem graag gaan beleren voor de kar. maar dat is erg duur en kost veel tijd, rijden zit er ook nog niet in
capopjekop schreef:Het is beter om het bijten te voorkomen, door het gedrag te lezen en de pony op tijd uit je ruimte te sturen. Maar als ze me een keer te snel af waren en ik wel wat tandjes in mijn arm had dan kregen ze wel een tik en een brul. Dat heb ik zo met alle drie mijn pony's gedaan en dat zijn allemaal fijne volwassen pony's geworden, die ook betrouwbaar zijn met kinderen. Daarna was een keer uhu zeggen genoeg. Als je goed naar de pony kijkt, zul je merken dat hij signalen afgeeft voordat hij bijt.
Is het dier uberhaupt wel wat gewend? Sowieso stoppen voorlopig met uit de hand voeren. Dat kan ook hapgedrag triggeren
Citaat:Wat denk je van een klap tegen zijn smoel als hij bijt?
Dat moet hij laten natuurlijk. Is hij nou helemaal betoeterd.
Je hebt blijkbaar geen overwicht en er is geen respect. Hij mag niet bijten, klaar.