Veel en lang getwijfeld. Maar het voelt als zo'n goed en leuk idee in mijn hoofd.
Even een verhaaltje waarom ik hierop ben gekomen:
Als 'paardensporter' voelde nooit 1 discipline goed voor mij. En ja, je kan dan natuurlijk gewoon lekker recreatief rijden. Maar toch heb ik het idee van; ik wil ergens voor trainen. Ik wil een doel hebben!
Dus ik probeer dressuur, springen... Allemaal prachtige sporten. Maar toch net niet wat ik wil hebben. Ook voor mijn paard kijk ik natuurlijk wat zij leuk vind. Dressuur vind ik zelf dan snel niks, tot op het hogere niveau. En springen vind ik leuk, maar dan gaan de hindernissen bij B al op 1 meter hoog. De wedstrijdsport lijkt eigenlijk steeds minder leuk te worden. (Ook te horen dat steeds meer mensen zich uitschrijven bij de KNHS omdat het allemaal steeds minder leuk wordt.)
Dus toen kwam ik opeens op het idee. Waarom maak ik zelf dan niet een 'nieuwe' discipline?
Hier komt het idee ongeveer;
(Het is wel een beetje mengsel van verschillende sporten, maar er zijn ook nieuwe dingen bij)
2 rondes, eentje aan de hand en eentje op het paard. Deze zullen richting de working equitation en horse agility worden.(Misschien zelfs wat vrijheidsdressuur erin) Zal gaan op snelheid, behendigheid, vertrouwen. Er zullen wel wat sprongen in komen maar dan op hoogtes van 50/60cm. Je zal in de ronde aan de hand zelf dus ook een stuk moeten rennen en springen! Er zal ook gejureerd worden op hoe de combinaties samen werken. En ik wil er nog iets aan toevoegen, maar moet dat nog bedenken

Dit is natuurlijk nog de eerste lijn van mijn nieuwe sport. Ik zal kijken wat realistisch is, leuk en waar mensen nog meer naar opzoek zijn. Dus als jullie ideeën hebben, gooi maar los!
Ik hoop hiermee een nieuwe sport te creëren waar er wel weer een mooie sfeer is. Maar niet te recreatief achtig voelt. Het moet wel een 'wedstrijd' zijn!

Ik ben ook van plan als er genoeg animo is, een proef wedstrijd zelf te organiseren!
Ik ga me binnenkort richten op het maken van regels, regelementen enzovoorts! En hopelijk kan ik dan zelf een eigen sport in de paardenwereld brengen waar mensen met plezier naar kijken en ook mee willen doen!

In deze topic zal ik jullie op de hoogte houden voor alles!