Paar vraagjes!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

demib

Paar vraagjes!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-21 11:30

Hoi allemaal :)

Ik heb een paar vraagjes.
Ik rijd momenteel een half jaar paard bij een manege en dit doe ik 1x per week met veel plezier. Daarnaast doe ik ook nog een andere sport die mijn ouders betalen (Ja ik studeer nog, ben 19 :o ). Het paardrijden moet ik helemaal zelf betalen. Nu wil ik eigenlijk graag echte rijlaarzen gaan kopen, maar wat adviseren jullie? Ik rijd dus maar 1x per week en dan is bijvoorbeeld 250-300 best veel geld voor laarzen als ik me nu ook nog red met chaps etc...
Daarnaast zou ik graag een setje willen kopen van anky of LeMieux. Zijn er toevallig mensen die het azure dekje full aanbieden van LeMieux? ( Dan heb ik dat setje compleet)
Andere setjes mogen ook!

Dan nog 1 vraagje. Waar gaat jullie voorkeur naar uit qua rijkleding? Welke merken vinden jullie super en dragen jullie veel?

Liefs Demi

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 11:37

Ik ben helemaal niet van dure merkkleding voor paardrijden en als er een nieuwe rijbroek moet komen dan snuffel ik bij de Epplejeck of bij online winkels zoals Kramer voor iets nieuws wat fijn zit en oogt.

Laarzen voor die een keer per week rijden zou ik ook niet te moeilijk mee doen. Je hebt bij bovenstaande winkels al wel een fijn paar voor 100 a 150 euro.

Bowo

Re: Paar vraagjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 11:42

Ik heb ook helemaal niets met merken. Ik hoef echt niet in een dure polo van 50 euro te rijden als mijn shirtje van 5 euro ook prima zit.
Sjabrakjes heb ik wel duurder, maar dan alleen als dat ook kwaliteit is. Dus Lemieux wil ik best een keer wat meer voor betalen, maar die simpele vierkante lappen stof van Anky absoluut niet.

Laat je niet teveel mee slepen met hypes als je daar het geld niet voor hebt ;)

En als je laarzen en chaps goed zitten, is dat toch ook prima? En heb je "standaard" maten? Anders worden laarzen sowieso heel duur

demib

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-21 11:54

Bowo schreef:
Ik heb ook helemaal niets met merken. Ik hoef echt niet in een dure polo van 50 euro te rijden als mijn shirtje van 5 euro ook prima zit.
Sjabrakjes heb ik wel duurder, maar dan alleen als dat ook kwaliteit is. Dus Lemieux wil ik best een keer wat meer voor betalen, maar die simpele vierkante lappen stof van Anky absoluut niet.

Laat je niet teveel mee slepen met hypes als je daar het geld niet voor hebt ;)

En als je laarzen en chaps goed zitten, is dat toch ook prima? En heb je "standaard" maten? Anders worden laarzen sowieso heel duur

Opzich heb ik het geld er wel voor. het is meer dat ik wel dan waar wil voor mijn geld ;)
ik heb niet maatje 34 ofso maar ik heb al wat laarzen gepast en dat waren naar mijn idee gewoon standaard maten.
Daarnaast hoef ik qua kleding ook niet het duurste van het duurste hoor, het is maar hobbymatig natuurlijk. Ik ben wel een koopjesjager en zo koop je nog is wat in de sale :)

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 11:57

Ik verplaats dit topic naar PP PaardenPraat omdat het daar beter past.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 12:02

Ik rij gewoon altijd met chaps van de decathlon, superhandig :) worden hier heel vaak gebruikt met een eigen paard en nog 3 anderen om bij te rijden ondertussen. De rijlaarzen van decathmon (100 euro) zitten ook fijn voor mij trouwens, maar voor vrienden niet. Rijbroeken haal ik ook daar, of van Maya Delorez. Stuk voor stuk fijne en bijna onverslijtbare broeken.

Setjes en dekjes voor op manegepaarden kopen raad ik ten stelligste af. Wordt ook vaak niet toegelaten omdat je zo wel heel gemakkelijk (huid)ziektes kan overbrengen, maar vooral is dit een heel gedoe wanneer een paard 2u achter elkaar loopt. Dan moet er tussendoor opnieuw en afgezadeld worden en dat is alleen maar miserie voor ruiter en paard.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 12:12

Bijvoorbeeld de EJ Lou, als je wacht op een aanbieding met 25% korting, zit je op 75 euro ongeveer. Zijn echt prima voor dat geld. Zullen geen 100 jaar mee gaan, maar ik heb ze inmiddels denk ik 2 jaar ofzo, en rij er zo'n 2 keer per week mee, en zien er nog prima uit!