Even een klein voorstelrondje voor degene die ons niet kennen

Diablo is een Friese hengst van inmiddels 8 jaar jong. Ik heb hem als 2 jarige gekocht en alles wat wij nu samen doen, is in de loop van de jaren zo gegroeid

We hebben 2 maanden geleden even een rijdipje gehad.. Meneer was weer even in een testfase gekomen... In stap ging alles goed, wat inhield dat hij fijn aan de hulpen stond en ontspannen was, maar zodra we over gingen in draf, was alles weg, zette hij zijn dikke hals erop, knopje langzaam deed het amper en alles was spannend en eng

We hebben in 2 weken tijd hele grote stappen gemaakt, ook met het aan galopperen.. Waar hij eerder wegstoof en spanning opbouwde als ik alleen al aan die 3e versnelling dacht, blijft hij nu netjes wachten en gaat het aan galopperen ook een heel stuk gecontroleerder

Na die 2 fijne weken, hebben we er 3 weken uitgelegen omdat ik op een niet al te charmante manier en onvrijwillig van mijn nieuwe project pony af ben gestuiterd en ik hieraan een breukje in mijn voet heb opgelopen

Ik ben met een klein spoortje gaan rijden, omdat meneer nog wel eens aan mijn binnenbeen wilt blijven plakken en ik nu met mijn rechtervoet niet heel veel druk kan geven.
Lang verhaal maar hier het resultaat

Losstappen
De eerste overgang van stap naar draf. Hij heeft heel erg de neiging om zich eruit te drukken. In een ander filmpje zul je zien dat dat steeds minder wordt

Drafwerk 1: nog lekker aan het warmdraaien
Drafwerk 2: Wat wijken en voltewerk
Tussendoor stappen: Een klein stukje de stap verruimen

Het stukje galop "werk" wat we doen. Ik ben vooral al tevreden dat hij normaal aan galoppeerd. Hij mag nog iets vlotter reageren, maar ben al heel blij dat hij niet als een raket de eerste rondjes door gaat en als hij terug komt in draf ook niet gelijk het op een lopen zet

Dan hebben we nog wat drafwerk na het galopperen
En als laatste lekker uitdraven

Dat was ons serieuze stukje rijden

Enkele foto's die iemand afgelopen maandag met de telefoon heeft gemaakt

1 ding is zeker: Diablo zet altijd zijn beste beentje voor