In 2015 werd mijn zelf gefokte Quarter merrie veulen Jaycee (Jaycee Triple Remedy: Little Roxie Remedy x Triple Jet Cee Jay) zilveren Bokt veulen. Ze heeft het champagne gen meegekregen van haar vader en is classic champagne, dat wil zeggen dat haar oorspronkelijke kleur zwart is. Het champagne gen verdunt de huid en de vachtkleur zwart, waardoor ze lichter gekleurde ogen heeft (ze worden geboren met felblauwe ogen die later verkleuren naar amber), en een roze huid heeft en een lichte tint vacht. Classic champagne is een kleur die vele schakeringen kent. Door invloed van het licht lijken ze de ene keer goud en een andere keer groengrijs. In de winter wordt de vacht heel donker van kleur en midden in de zomer heel licht.
In 2020 werd Jaycees zoon geboren: Special (Chex To Remedy). De vader van Special is Mo (EMH Top Dun Chex), de hengst van bokker Tinniie. En weer had ik het geluk, want ook Special kreeg het champagne gen mee en heeft als basiskleur zwart. Bovendien is hij ook nog een minimal white tobiano, omdat zijn vader Mo homozygoot is voor tobiano. Special werd vorig jaar gouden Bokt veulen.
De foto's van Jaycee en Special waarmee ze toen meededen aan de verkiezing:

Tot mijn grote verdriet heeft Jaycee Special niet zelf op kunnen voeden, want ze accepteerde 10 uur na de geboorte haar veulen niet meer. Special is liefdevol opgevoed door pleegmerrie Vicky.

Ik heb Special verkocht aan een lieve vriendin, dus ik zie hem gelukkig nog regelmatig. Hij voelt ook nog steeds een beetje als mijn paardenkind

En zo ziet hij er nu uit:

De enige foto met zon, toen deze even 3 seconden scheen.

Special lijkt veel op zijn moeder, zowel qua uiterlijk, bouw als karakter. Hij heeft dezelfde 'humor' en is heel lief, mensgericht en aanhankelijk.
En dit is Jaycee nu:

Nog twee fotobewerkingen van Jaycee (ik ben even los gegaan in photoshop

Special is nog hengst maar zal deze winter geruind worden. Jaycee is afgelopen jaar zadelmak gemaakt en heeft vooral veel buitenritten gemaakt. Momenteel heeft ze vakantie en zien we wel wat we in de toekomst nog gaan doen. Ik hoop Jaycee en Special in de toekomst nog een keer samen op de foto te kunnen zetten.