Prijs paard

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

janneke584

Prijs paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-21 11:34

Helaas wordt mijn bijrijpaard verkocht. Nu zijn wij erg benieuwd wat er voor dit paard gevraagd kan worden.
Friese 3e premie merrie van Wylster
1.59m hoog
5 jaar
Drachtig van Menne
Onder het zadel en aangespannen beleerd. Loopt op L niveau. Nog geen wedstrijdervaring.
Braaf op ander terrein zowel alleen als in een groep. Heel braaf verkeersmak.
Verder is het een zeer sensibele merrie. Super braaf als je haar vertrouwen hebt, maar heeft wel een zekere ruiter/menner nodig.

Ook ben ik benieuwd of het voor de verkoopsprijs veel uit zou maken als ik haar op L of M niveau uitbreng voor de verkoop

Ketly

Re: Prijs paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 11:50

In wat voor opzicht is ze sensibel? Er is veel vraag naar friezen, afhankelijk hoe braaf ze is.

Ik zie L niveau nog iets meer als 'basis' en M niveau toch wel een stapje hoger. Ik denk wel dat dit verschil maakt in de prijs.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 11:59

janneke584 schreef:
Helaas wordt mijn bijrijpaard verkocht. Nu zijn wij erg benieuwd wat er voor dit paard gevraagd kan worden.
Friese 3e premie merrie van Wylster
1.59m hoog
5 jaar
Drachtig van Menne
Onder het zadel en aangespannen beleerd. Loopt op L niveau. Nog geen wedstrijdervaring.
Braaf op ander terrein zowel alleen als in een groep. Heel braaf verkeersmak.
Verder is het een zeer sensibele merrie. Super braaf als je haar vertrouwen hebt, maar heeft wel een zekere ruiter/menner nodig.

Ook ben ik benieuwd of het voor de verkoopsprijs veel uit zou maken als ik haar op L of M niveau uitbreng voor de verkoop

Ja dat maakt uit. Maar in dit geval niet erg veel schat ik zo in.

Als ze wel mooi is om te zien. Zou ik haar wel scharen in de hogere klasse (wat ik onder 8000, + versta). Ondanks haar 3e premie

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-21 13:24

Ketly schreef:
In wat voor opzicht is ze sensibel? Er is veel vraag naar friezen, afhankelijk hoe braaf ze is.

Ik zie L niveau nog iets meer als 'basis' en M niveau toch wel een stapje hoger. Ik denk wel dat dit verschil maakt in de prijs.

Sensible als in dat ze erg hectisch kan worden bij stress. En als je dan zelf boos of bang wordt en daardoor gaat vasthouden, ze nog wel eens omhoog kan komen. Als je zelf ontspannen blijft, wordt ze alleen heet

Ketly

Re: Prijs paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 13:39

Daarmee sluit je wel een hele grote groep mensen al uit denk ik. Is ze goed bevestigd op L niveau? Ik denk dat 80% van de zoekers toch wel een braaf paard zoekt. Ik zou denk ik voor 3e premie merrie met nog wat werk tussen de 6000-8000 willen betalen.