Wat is mijn arabje toch een super(veelzijdig)paard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kaunos

Berichten: 711
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Meerssen

Wat is mijn arabje toch een super(veelzijdig)paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-04 16:35

De laatste weken gaat het echt zo goed met Kaunos en mij! Het dressuren gaat steeds beter, vorige week voor het eerst echt alleen maar gesprongen (tot maar liefst 60 cm Clown ...hoger durf ik nog niet, dan lig ik er volgens mij af met mijn slechte springhouding). Maar ik vond het al heel wat omdat ik eigenlijk een beetje bang van hem ben geworden met springen. Hij wil er namelijk de eerste keer vaak niet meteen overheen, dus hij weigert ofwel, ofwel hij sjeest er keihard langsaf. Tja en dan moet ik doorzetten. En dat was deze keer goed gelukt! Hij heeft zelfs niet een keer geweigerd of gesjeesd. Vorige week ook nog een heerlijke lange buitenrit gemaakt samen met Iris en haar Menno hier van bokt.

Gisteren voor het eerst sinds tijden weer zonder zadel gereden (eventjes dan) en vandaag voor het eerst in Kaunos zijn leven Western gereden!
Jolande (ook van bokt) heeft hem eerst ongeveer een half uurtje gereden. In het begin snapte hij het niet helemaal, maar al vrij snel kreeg hij door wat Jolande van hem wilde (nageven) en toen ging het eigenlijk heel snel beter. Toen ik er daarna opstapte hoefde ik echt bijna niks meer te doen. En met sturen was het bijna alsof er altijd al een western stuur op had gezeten OK dan! En hij leek het nog leuk te vinden ook!
Wat geeft dat toch een heerlijk gevoel als je zo bezig kunt zijn met je paardje! Ik kan hier zo van genieten! *LOL* Van het westernrijden hebben we ook wat foto's gemaakt, maar het zal nog wel even duren voordat het rolletje ontwikkeld is.

Het is een beetje een lang verhaal geworden, maar ik wilde mijn supergevoel even met jullie delen.

nutiagek

Berichten: 2059
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 16:39

Leuk zeg dat het zo goed gaat!
Toppie!
Zal er trots op zijn haha!

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 16:58

Fijn dat het zo goed gaat ! leuk !

Ik zou ook heel trots zijn Knipoog

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 20:48

dat supergevoel ivm. paardjes kennen we gelukkig allemaal goed Haha! . alleen is het niet voor alle dagen hé Schijnheilig !