Moeilijk om paardenspullen te verkopen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
TisMO
Berichten: 121
Geregistreerd: 02-01-21

Moeilijk om paardenspullen te verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-21 09:42

Dag iedereen
Ik weet niet of dit hier goed staat, maar ik heb onlangs mijn pony moeten verkopen en nu zit ik nog met alle spullen. Ik weet zeker dat ik in de volgende jaren geen pony niet meer wil maar ik kan het toch niet verkopen. Ik heb nu een paar dingen ervan verkocht en ik voel mij er zo slecht bij. En gebruiken doet mij ook aan haar denken. De spullen kan ik natuurlijk niet terug vragen maar ik heb er we spijt van. Het waren gewoon basis dingen zoals dekens en singels iets voor het zadel. Dingen die je makkelijk opnieuw kan kopen. Ze is nu al 2 maanden weg volgens mij en het deed zoveel pijn omdat ik het niet wou maar wel het beste was. Is er iemand met advies? Alvast bedankt

FeverGloves
Berichten: 92
Geregistreerd: 20-08-20

Re: Moeilijk om paardenspullen te verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 09:46

Wat vervelend dat je je pony hebt moeten verkopen TisMO, en al helemaal wanneer je er niet helemaal achter stond. Misschien helpt het om de spullen aan een goed doel (bijvoorbeeld een arme manege) te geven ipv te verkopen?

TisMO
Berichten: 121
Geregistreerd: 02-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-21 09:48

FeverGloves schreef:
Wat vervelend dat je je pony hebt moeten verkopen TisMO, en al helemaal wanneer je er niet helemaal achter stond. Misschien helpt het om de spullen aan een goed doel (bijvoorbeeld een arme manege) te geven ipv te verkopen?



Ja dat heb ik ook al gedacht, maar dan zijn de spullen weg en heb ik er spijt van.

Malbec
Berichten: 1950
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Re: Moeilijk om paardenspullen te verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 09:52

Kun je niet enkele spullen bewaren en verkopen wanneer je er klaar voor bent?

Ir111

Berichten: 11960
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: Moeilijk om paardenspullen te verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 09:58

Gewoon de spullen lekker bewaren. Dat kost niets tenslotte. Je pony is pas net verkocht. Geef het tijd om er aan te wennen en kijk over een half jaar nog eens naar de spullen. Wie weet lukt het je dan wel om wat dingen uit te kiezen om te verkopen.

Er komt vanzelf een moment dat het minder moeilijk is. Dat is in ieder geval mijn ervaring. Toen ik mijn paard net had laten inslapen kon ik het ook niet. Het zadel heb ik bv pas na 2 jaar verkocht.

Anoniem

Re: Moeilijk om paardenspullen te verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 10:21

Ik zou ze ook bewaren :)

Heb ooit het hoofdstel van mijn overleden pony aan een manege geschonken, tot op de dag van vandaag spijt van.

Sterkte nog.

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: Moeilijk om paardenspullen te verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 12:29

Ik heb momenteel een doos op zolder staan met alle spullen die van Mish waren die voor mij sentimentele waarde hadden. Ze hergebruiken voor een ander paard voelt niet goed want ze waren "van haar", en verkopen kan ik ook niet.

Dus tot ik er klaar voor ben om er iets anders mee te doen liggen haar poetsspullen, touwhalster, etc lekker daar in een doos.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Moeilijk om paardenspullen te verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 13:02

Maar ook bi hergebruik moet het wel passen...ik had een haflinger echt het ultime soulmate paard, het paard van mijn man past die spullen niet te klein, voor de c pony nog de shet is het te groot....bewaren of weggeven idd. sterkte

zorro

Berichten: 8764
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Moeilijk om paardenspullen te verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 13:26

Dan bewaar je het gewoon. Je moet doen waar jij je goed bij voelt.

Mijn paard is een paar weken geleden overleden en ik heb wel wat dingen van haar weggedaan. Dat was prima. Haar zadel en hoofdstel gaan uiteindelijk naar mijn jonge paard, tegen de tijd dat die ze netjes kan houden. Ik vind dat een mooi idee en hoop dat ze het met veel trots mag dragen.

Zo staat iedereen er anders in, en je moet echt doen wat voor jou goed voelt.

Sababber

Berichten: 2698
Geregistreerd: 21-09-11
Woonplaats: Living on the edge of Brabant

Re: Moeilijk om paardenspullen te verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 13:38

Ach twee maanden is ook nog heel kort vind ik hoor. Ik heb wel spullen van mijn oude pony weg gedaan, maar mijn huidige pony draagt nu mijn oude pony haar regendeken met haar naam er op.. in het begin vond ik dat ook een beetje gek, maar laten wegrotten is ook zonde..

Met de jaren wordt het makkelijker om dingen weg te doen, maar haar halster hangt nog wel in de kast bijvoorbeeld :o

DuoPenotti

Berichten: 29551
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 13:38

Bewaren :j

En als je er wel aan toe bent kun je het alsnog verkopen.
En kom je er nooit aan toe hou je het fijn.

Ik heb andere paarden die de spullen van mijn overleden paard passen.
Maar ik heb er echt een paar jaar over gedaan voordat zij dit ook aan mochten hebben.
Eerder voelde het niet goed.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Moeilijk om paardenspullen te verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 15:28

Dit is niet echt een rijtechnische discussie :-) Ik verplaats het naar PP (Paardenpraat)