[Volg] Tess mijn allrounder in miniformaat

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BootsiebobJarig

Berichten: 5558
Geregistreerd: 22-05-13

Re: [Volg] Tess mijn allrounder in miniformaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 10:03

Komt vast goed met de wedstrijd. Jullie gaan prima zo en je oefent veel. Ik kan me wel voorstellen dat het balen is...

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-21 21:31

Bootsiebob schreef:
Komt vast goed met de wedstrijd. Jullie gaan prima zo en je oefent veel. Ik kan me wel voorstellen dat het balen is...

Bedankt :) We (ik) hadden er ongelofelijk veel zin in. Veranderen doe je het niet, dan maar voor de volgende wedstrijd :Y) .
Vandaag was het echt rotweer. De eigenaresse van de andere pony is een weekje op vakantie dus ik heb het rijk voor me alleen.
Ik heb weer geoefend, morgen ga ik als het goed is wandelen met tessie.

(Ik ben mijn telefoon op mijn werk vergeten, dus we hebben nu een betere kwaliteit schijnbaar. Ik ga voortaan vaker deze telefoon meenemen om mijn video's te maken)

Ze was echt een schatje, ondanks het weer en het feit dat ze normaal gesproken al eten zouden krijgen.


fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-21 19:08

Nou vandaag was iets minder, toen ik bij Tessie was regende het al, en je hoorde de donder van een afstandje. Ik vond het niet veilig om het bos in te gaan, dus we zijn gaan oefenen. Achteraf heel dom, Tess was echt toe aan afwisseling.
Het liep niet zoals gepland, we kregen ruzie en we zijn maar gestopt. Gelukkig nog wel een lief knuffel momentje gehad.
Ik moet daarin echt beter naar mijn planning luisteren. We zouden gaan wandelen omdat ze wel even genoeg geoefend had. Gaat dat niet moet ze eigenlijk gewoon vrij hebben.

Morgen als het weer het toestaat toch nog wandelen, anders is ze vrij :)



Afbeelding

Afbeelding

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-21 19:07

Vandaag ben ik met tessie naar huis gelopen zodat ze met mijn moeder kon knuffelen. Ze zijn zo leuk samen <3


LonnekeXXX

Berichten: 73
Geregistreerd: 28-08-19

Re: [Volg] Tess mijn allrounder in miniformaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 09:12

Wat leuk zeg! Zo te zien is moeders ook helemaal gek op Tess? :D

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-21 10:06

LonnekeXXX schreef:
Wat leuk zeg! Zo te zien is moeders ook helemaal gek op Tess? :D

Ja mijn moeder is groot fan haha. Binnenkort gaat ze voor het eerst met haar mennen, ze is er al heel lang enthousiast over :D .

Heel lang geleden heeft mijn moeder ook gereden, in verband met gezondheidsproblemen kan dat nu niet meer, maar dat mag met Tess de pret niet drukken gelukkig!

BootsiebobJarig

Berichten: 5558
Geregistreerd: 22-05-13

Re: [Volg] Tess mijn allrounder in miniformaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 09:24

Hoe gaat het met trainen voor de wedstrijd volgende week?

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-21 13:07

Bootsiebob schreef:
Hoe gaat het met trainen voor de wedstrijd volgende week?

Goed! De afgelopen dagen een oefeningetje getraind en daarna eten gegeven zodat ik haar niet verveel. Gisteren zijn we weer wezen mennen
Afbeelding

Afbeelding

Vanavond heeft ze helemaal vrij, en vanaf morgen heb ik vakantie en ga ik een paar dagen goed trainen, daarna even afwisselen en vlak voor de wedstrijd nog eventjes rustig oppakken :)
Het WRAN heeft alleen nog steeds niet gereageerd op haar registratie. Ik begin me wel zorgen te maken, toch maar even contact opnemen via stal misschien, ik heb ze al 2x geprobeerd te bellen erover maar ik heb radiostilte dus misschien kunnen we niet eens meedoen ;(

We gaan wel via the cowgirls op Facebook ook een video inzenden voor showmanship :)

BootsiebobJarig

Berichten: 5558
Geregistreerd: 22-05-13

Re: [Volg] Tess mijn allrounder in miniformaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 10:05

Gezellig dat mennen.
Ik hoop dat het op tijd in orde komt met de registratie. Het zou jammer zijn als je de wedstrijd mist.
Lekker vakantie, Tess mag aan de bak *\o/*

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Re: [Volg] Tess mijn allrounder in miniformaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-21 23:04

JA TESS IS GEREGISTREERD, WE KUNNEN MEEDOEN *\o/* *\o/* *\o/*

Mijn avond kan niet meer stuk, ik ben zo blij. Aangezien ik niet weet wanneer er weer een wedstrijd zal zijn, wou ik deze echt meedoen.
Enige wat ik dus nog mis is mijn hoed, tot nu toe nog geen kunnen vinden die past :x

Vandaag zijn we wezen wandelen :) Afbeelding

In oktober is er bij de menvereniging hier in de buurt een puzzel rit. Is wel 15-20 km dus veel langer als we normaal rijden, maar wel 7 uur de tijd. Twijfel of ik mee moet doen. Is 30 oktober, Thema is heksen en tovenaars :)

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Re: [Volg] Tess mijn allrounder in miniformaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-21 12:20

Nu Tess officieel op mijn lidmaatschap staat moet ik nog wel bedenken welke klasses we gaan starten. Hebben jullie misschien advies? We gaan sowieso in hand trail L4 starten. Ik wil eigenlijk ook showmanship at halter L4. Misschien voor de gein ook beide onderdelen buiten mededinging L5, maar ik weet niet of dat te veel wordt voor haar. Als het toch te veel wordt zou het zonde zijn als ze de L5 wel mooi start en moe zou zijn voor de L4. Maar anderzijds wel een mooie ervaring voor haar. Vind het een beetje dubbel. Zit er toch aan te denken om voor de eerste keer maar 2 onderdelen in te schrijven, dan gelijk in onze echte klasse.

BootsiebobJarig

Berichten: 5558
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 13:25

Wat goed dat ze geregistreerd is!!
Ik denk dat ik inderdaad het laatste doen, zodat het niet teveel wordt voor haar.

Zo'n puzzelrit is wel heel erg leuk. Beetje Halloween thema dus *pum*

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-21 13:40

Bootsiebob schreef:
Wat goed dat ze geregistreerd is!!
Ik denk dat ik inderdaad het laatste doen, zodat het niet teveel wordt voor haar.

Zo'n puzzelrit is wel heel erg leuk. Beetje Halloween thema dus *pum*

Ja het geeft rust, was zo bang dat we niet mee konden doen. Ik heb ook geen trekhaak zelf, dus op wedstrijd gaan verder uit de buurt is een enorm gedoe (en de enige andere wedstrijd is in Someren in september..) dus ik ben blij dat we officieel kunnen starten! Ik ga me alleen inschrijven voor de L4 klassen, is voor haar veel fijner.

Ja puzzelrit is echt leuk! Moet in een groepje van minimaal 2, gelukkig ment een vriendin van mij ook, dus misschien wil ze meedoen, dan kunnen we ons inschrijven als team :)

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-21 18:32

Tessie is zooo lief, was enorm trots op haar vandaag. Ze snapt de oefeningen nu echt goed. Al begint ze voor me uit te denken, dus daar moet even een stop op :=

Afbeelding
Afbeelding


fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Re: [Volg] Tess mijn allrounder in miniformaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-21 22:09

De patterns voor de wedstrijd zijn bekend. De in hand trail is zoals verwacht, deze hebben we geoefend (er zijn er 2 standaard uitgeschreven door het WRAN, dit is de 2e).
Afbeelding

De showmanship vind ik doodeng.
De turn vindt ze nog lastig, daar moet ik deze week echt nog goed mee oefenen. Mocht ik er nou nog geen goed idee over hebben doen we wel alleen de in hand trail mee. Ik wil haar niet op wedstrijd iets vragen wat nog niet bevestigd is.
Of zeggen jullie gewoon doen, dan maar geen plaatsing, maar wel de oefening?

Afbeelding

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-21 23:08

Gisteren heb ik beide proefjes in zijn geheel geoefend. Tess en ik kregen een fikse bui over ons heen, waardoor de netheid iets verslapte :Y)



Vandaag hebben we even de lastige punten opnieuw geoefend. De turn is nog lang niet perfect, maar ik ben trots op haar en dat is het enige belangrijke. Omdat we met een ander touw oefende zonder hengsten ketting was er een miscommunicatie. Ze liep meer achter me en snapte ook niet dat de turn de turn was, wou halverwege in de backup. De showlead wordt ingenomen zodat hij klaar is voor de wedstrijd.

Ik ben blij met hoe erg ze haar best deed. Vandaag een ruime 5 minuten geoefend. De gehele oefentijd gefilmd, en ook hier nu gepost zodat jullie het kunnen zien. Tips zijn welkom!






De volgorde bij beide video's zijn ssh (showmanship at halter) en iht (in hand trail) dat is ook de volgorde voor de wedstrijd.

Ik heb haar vandaag bijgetrimt. Oortjes geknipt, de manen onder het halster geknipt, bij de koot de haren getrimt en de staart geknipt :)
Afbeelding

Ik heb me vandaag perongeluk ook ingeschreven voor de wedstrijd van 19 september. Wist niet eens dat er dan ook een wedstrijd is, maar we doen dus ook mee :')

Muga

Berichten: 2085
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: [Volg] Tess mijn allrounder in miniformaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 06:39

Wat leuk dat je zoveel plezier hebt met je pony. Ik ga jullie volgen. Niet veel verstand van de wedstrijden dus daar kan ik je niet meehelpen.
De puzzelrit zou ik zeker gaan doen als ik jou was. Geweldig!

BootsiebobJarig

Berichten: 5558
Geregistreerd: 22-05-13

Re: [Volg] Tess mijn allrounder in miniformaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 10:39

Het ziet er naar mijn mening goed uit, wat doet ze haar best :j

Ik ben benieuwd wat de jury vindt, zondag. Ontzettend leuk dat Tess meedoet

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-21 10:48

Muga schreef:
Wat leuk dat je zoveel plezier hebt met je pony. Ik ga jullie volgen. Niet veel verstand van de wedstrijden dus daar kan ik je niet meehelpen.
De puzzelrit zou ik zeker gaan doen als ik jou was. Geweldig!

Dankjewel! Plezier hebben we elke dag. Tess is echt mijn once in a lifetime pony. Ik ben zo blij dat ik haar vanaf zo jong heb, hopelijk mag ze nog enorm veel jaren mee.
Lijkt me ook heel leuk, is in "ons" bos hier dus ook nog eens enorm vertrouwd!


Bootsiebob schreef:
Het ziet er naar mijn mening goed uit, wat doet ze haar best :j

Ik ben benieuwd wat de jury vindt, zondag. Ontzettend leuk dat Tess meedoet

Dankjewel :D , je ziet aan haar dat ze het ook heel leuk vindt, dus zolang we plezier hebben dit weekend komt het helemaal goed.
Ik ben ook benieuwd naar de jurys mening, ze was er vorige wedstrijd, maar niet als jurylid. Leek toen een enorm vriendelijke vrouw. De clinic die we zouden doen is ook door haar gegeven, is nu in september :)

Mijn stalgenootje komt het filmen, dus we kunnen jullie op de hoogte houden hoe het gaat zondag!

senna21

Berichten: 11892
Geregistreerd: 17-03-09

Re: [Volg] Tess mijn allrounder in miniformaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 20:38

Veel succes en vooral plezier gewenst. Het is al super dat jullie dit kunnen.

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-21 16:40

Hier op de wedstrijd succesvol geweest! 7e in de in hand trail zonder wp helaas. 5e in showmanship met wp!

Afbeelding

Afbeelding

Wij zijn startnummer 120.
Afbeelding

We hadden 10 minpunten omdat ik beide turns het touw overpakte, dus als ik daar op let volgende keer een mooie score!
In de in hand trail 11,5 minpunten op de side, omdat ik haar er helemaal verkeerd voorzette, en veel stress bij beide. Als we daar volgende keer aan werken ook een mooie score.

Ik ben heel tevreden, een super fijn debuut gehad en een goed begin met mooie feedback

De video's zet ik vanavond online :)

BootsiebobJarig

Berichten: 5558
Geregistreerd: 22-05-13

Re: [Volg] Tess mijn allrounder in miniformaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 17:19

Gefeliciteerd! Wat goed van jou en Tess :j

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-21 17:28

Bootsiebob schreef:
Gefeliciteerd! Wat goed van jou en Tess :j

Dankjewel! Ik ben echt heel trots op haar <3

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-21 19:41

Hierbij mijn proefjes :)




BootsiebobJarig

Berichten: 5558
Geregistreerd: 22-05-13

Re: [Volg] Tess mijn allrounder in miniformaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 19:54

Die zien er allebei supernetjes uit. Ondanks de kleine foutjes vind ik jullie een hele leuke combinatie om bezig te zien. Op naar de volgende wedstrijd!