Liv was klein en ultiem schattig met echt Gelderse oren:

Elke dag was een feestje met dit kleine monster. Zoveel humor en pit zat er in die kleine verpakking en dat ze als twee druppels water op mama Wings leek, hielp ook om mij nog verliefder op haar te laten worden.

Liv was in eerste instantie gefokt voor de verkoop, maar zoals dat gaat als ze veel te leuk zijn.. Mocht ze blijven tot ze drie was. Dus we zetten haar in de opfok met haar grote vriendin Lynn en gingen regelmatig op visite

En ineens was ze drie, was ik gaan samenwonen met mijn vriend in Limburg en kwam ik natuurlijk veel te veel paardenliefde tekort. Dus wat doe je dan? Dan laat je haar inrijden, zodat je zelf toch een soort van Wings hebt

Omdat ze toch wat klein bleef en ik geen haast had, is ze tot het eind van het jaar in de opfok gebleven en verhuisde toen op 3,5 jarige leeftijd tijdelijk naar een inrijstal.

Met inrijden heeft ze geen pas verkeerd gezet. Singeltje om? Geen probleem. Zadel op? Is dat eng dan? Mens erop? Ook daar draaide ze haar hoefje niet voor om.
Dus kwam daar eindelijk het moment dat ze naar mij toe kon komen in Limburg.

Nog steeds was ze super super braaf, begon af en toe wat uit te proberen, maar is nooit verder gegaan dan gewoon heel hard draven. Zoals dat gaat met jonge paarden, was dat een fase en is dat nu ook weer voorbij.
Inmiddels is ze 5 jaar oud en rijden we regelmatig buiten en kijkt ze niet op van een graafmachine, tractor of vrachtwagen. Een stroomdraadje over het pad is dan natuurlijk levensgevaarlijk, maar na wat aarzeling gaat ze ook daar overheen. Ik ben zelf maar weinig fanatiek qua rijden, al hebben we wel regelmatig les. Ik ga liever met haar naar buiten, erop of ernaast. Daar genieten we beiden heel erg van.
Hoogtepunt was wel toen we vorig jaar een wagentje gehuurd hadden en met moeder en dochter naar de Loonse en drunense duinen zijn geweest. Zoals het Liv eigen is, is dat ook niet eng of spannend en hebben we dan ook met een los teugeltje door het bos kunnen stappen (met een snuivende Wings achter zich, die een bijzonder enge boomstronk had gezien).
Met mama op de wagen

En natuurlijk is ze het liefste, knuffeligste paard dat ik mij maar kon wensen en gaan we van dit:

Naar dit:

Respect als je alles gelezen hebt! Groetjes van Liv!