Het leek we wel eens leuk om te delen hoe ons leven hier is in Amerika op paardengebied

In de afgelopen anderhalf jaar heb ik hard aan de weg getimmerd om mijn eigen dressuur training facility op te zetten. Ik durf het bijna niet hardop te zeggen, maar dat is al heel goed gelukt! Meestal rijd ik in de ochtenden mijn eigen paard en een aantal trainingspaarden, dan in de middag of avond geef ik les. Omdat ik al helemaal vol zit maar wel nog steeds aanvragen krijg van nieuwe les klanten ben ik gaan nadenken hoe ik misschien toch iets kan doen dat hen verder helpt.
Gister was het dan dus zo ver! Onze eerste Open Dressage Demo/Training.
Ik heb mijn headset met microfoon aangesloten op een speaker zodat ik kon rijden en praten tegelijk. Er was een groepje van 8 mensen gekomen, wat ook de limiet was want we hebben niet meer parkeergelegenheid op stal. Uiteindelijk bleek dat ook een mooi clubje te zijn want zo had iedereen na afloop ook de kans om vragen te stellen.
Ik heb Action opgezadeld en het onderwerp van de training was: hoe doe ik een goede warming up met mijn paard. We hebben kunnen laten zien waar ik me op focus in de warming up en welke hulpen ik daarvoor gebruik.
De feedback was super positief! Bezoekers die weer nieuwe motivatie hadden om te gaan trainen en ook bezoekers die ineens begrepen waarom ze vast liepen en nu een handvat hebben om daar misschien doorheen te kunnen komen! Mijn doel was dus zeker behaald!
Alle credits naar Action, hij heeft heel braaf alles laten zien

Het paarden leven is hier in een aantal opzichten echt wel anders dan in NL. Er is in het gebied waar wij wonen veel minder kennis van dressuur, de afstanden zijn groot dus het is niet makkelijk om een trainer te vinden (één van de redenen waarom ik zo snel vol zat). Qua omgeving is het prachtig, heel groen, veel ruimte en ik denk voor paarden echt een paradijsje om te leven. Er zijn nog veel meer voor- en nadelen van hier wonen ten opzichte van in NL wonen. Als jullie het leuk vinden kan ik hier zeker meer over delen en vaker een dagje uit ons leven laten zien!

Op instagram kan je ons ook volgen als je dat leuk lijkt! @_christinedv
Bedankt voor het lezen!