RVO Hebben jullie je paarden al geregistreerd

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

dewilderoos

RVO Hebben jullie je paarden al geregistreerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-21 12:01

Ik had dit afgelopen weekend een verjaardag en toen werd mij gevraagd of ik mijn paard al had geregistreerd. Wat? Eh, nee, nog nooit van gehoord.. Dus ik voelde mij eigenlijk wel een beetje een sukkel en heb dit eens opgezocht maar het is ECHT zo! Op RVO moeten dus ALLE paarden en paardachtigen geregistreerd worden! Dus ik dacht, appeltje eitje. Ik heb koeien en geiten gehad en dat was na wat zoeken best te doen. NOU ik ben er vanmorgen voor gaan zitten en ik zit nu aan de keukentafel met mijn humeur op standje licht ontvlambaar aan een kop koffie. Dit gaat niet zo gemakkelijk als ik had gedacht...
Ik heb 3 tinkers en 4 mini’s op een andere locatie dan mijn woonadres staan en het is een kleine ramp!
Paarden worden niet herkend en er zou van alles niet kloppen aan de levensnummers.. Terwijl ik het precies heb gekopieerd van hun eigen handige tooltje waar je het chipnummer kan checkken.. Maar nee, het is ook dan niet goed. Er staat dat je contact op kunt nemen met het stamboek als dit gebeurd maar ik denk dat ze wel plat gebeld worden. Ga zo voor poging 2..

Hebben/hadden jullie hier ook zo veel gedoe gehad met het aanmelden? Zo niet hoe heb je dat gedaan?
Vraag mij ook af wat er gebeurt als je dit dus niet voor de verplichte 21 april hebt kunnen doen..
Trouwens ook raar dat het een verplichting is, terwijl het niet heel duidelijk aangegeven is.

Spaansepony

Re: RVO Hebben jullie je paarden al geregistreerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 12:08

Nee, en ik zing het zo lang mogelijk uit om het niet te doen. Pure onzin en straks geldklopperij.

dewilderoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-21 12:13

Serieus? Ik vind het ook heel dubieus, maar zal je dan in de toekomst geen problemen krijgen met evt. verkoop of aanvraag startpassen?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 12:32

Hier doet de pensionhouder het. Ik heb wel in RVO gekeken of mijn paard er überhaupt goed in staat. Dat lijkt te kloppen. +:)+

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 12:34

ImLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 12:36

paarden thuis zijn geregristeerd ja, op pensionstal regelt stalbaas het als het goed is.

heb je levensnummer van het paspoort gebruikt? dat is (bij het KWPN in iedergeval) anders als die op het stamboek papier. paspoort is lijdent. wij hebben de fout ook gemaakt

Mulan000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 12:36

Heb je toevallig het complete nummer overgetypt?
Landcode moet er namelijk af

Thorn2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 12:37

Hier doe ik ook nog niks.
Zodra het woordje verplicht komt schiet iedereen in de hoogste boom. Je denkt toch niet dat ze meteen iedereen kunnen gaan controleren??? Ze weten zelf nog van de toeters en bellen.
Mijn raders zijn uit en wat ik mee krijg maar ik me dit jaar nog niet zo druk. Ga het wel klaar maken maar laat iedereen nu maar even hun best doen :D

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 12:43

Ik doe hier ook even niks.
Net een mini verkocht naar zweden en de rest als ik er net zo lang voor zit als ik toen de koeien aan en af moest melden wordt ik al niet blij.
Ik snap geen hol van die site.

dewilderoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-21 12:48

Oh ik wist niet dat er al topics over waren.. Als de Mod het ook zo ziet mag dit wel gesloten worden.

Dat met de landcode en levensnummer had ik wel gezien en geprobeerd, maakt niet uit het doet het toch niet ;-) Ik probeer positief te blijven

Ik ben het toch ook wel eens hoor met jou Thorn2006, ik doe dit ook met grote tegenzin.

Ook ik kreeg aan het begin van het melden van de koeien ook klamme handjes! inderdaad een ZEER onoverzichtelijke site, ik vind nog steeds niet in1 keer wat ik zoek.. elke keer denk ik 'even onthouden hoe ik dat deed' en de volgende keer weet ik het weer niet :-) Echt, wie die website heeft bedacht??
Laatst bijgewerkt door dewilderoos op 20-04-21 12:53, in het totaal 2 keer bewerkt

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 12:51

Ik heb toevallig gisteren mijn paarden geregistreerd. Maar moest eerst een ubn nummer hebben. Dat was nog even een gedoe omdat daar geen adres is. Maar met hulp van rvo zo gepiept. Nu staan ze allemaal geregistreerd.

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 12:51

Ik maak me ook schuldig aan niets doen hoor :+

Misschien ga ik vanzelf een keer een brief ontvangen van het RVO, dan zien we wel verder.
Laat ze eerst maar eens uitzoeken waar er overal paarden staan, van wie en of ze wel ergens onder een UBN vallen.

Ik zeg: Succes ermee :P

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 12:54

Het is eigenlijk allemaal heel simpel. Een ubn aanmaken. Als particulier is dst een paar tikken en klaar.
Als paard goed geregistreerd staat is het er zo in te zetten. En anders moet t paard nog goed geregistreerd worden.

Het is vaag. Weinig uitleg over maar niet een heel moeilijk systeem.
Op bedrijf moet je e herkenning hebben.v

dewilderoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-21 12:57

Bedankt! Misschien wacht ik ook nog wel even, dan zijn ze ook wat makkelijker te bereiken bij RVO heb 45 minuten in de wacht gestaan. Voor vandaag geef ik het op. Het is te mooi weer om de hele dag achter mijn pc te zitten. Ik ga nu maar weer naar de paarden even mijn hoofd leeg maken. morgen maar weer eens kijken!

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 13:05

Spaansepony schreef:
Nee, en ik zing het zo lang mogelijk uit om het niet te doen. Pure onzin en straks geldklopperij.

Helemaal met je eens.
Wij stellen het ook zo lang mogelijk uit.

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 13:06