Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Poekkie schreef:Kan je niet even een bijrijder zoeken die lichter is en kijken of dat verschil maakt?
Maar 80 kg + tuig op een paardje van 1m56 lijkt me wel pittig idd. Aangezien je haar nu nog maar zo’n 4 maand hebt en je wss ook al dat gewicht had bij aankoop ==> heb je verschil gemerkt de laatste weken/maanden? Had je niet het gevoel te zwaar te zijn bij aankoop?
Maartje1990 schreef:Grofweg zegt men dat je 20% van het lichaamsgewicht mag wegen. Jouw paard zal ca 450 wegen? Dan heb je nog zo'n 20 kg over.
Betekend niet dat het voor andere redenen wellicht prettig is om af te vallen.
Maartje1990 schreef:Grofweg zegt men dat je 20% van het lichaamsgewicht mag wegen. Jouw paard zal ca 450 wegen? Dan heb je nog zo'n 20 kg over.
Edit zonder dat vervelend te bedoelen kan het gewicht ook jou in de weg zitten waardoor je haar rijtechnisch niet goed rijden kunt wn het daarom minder lekker voelt? Denk niet dat je gewicht direct dus invloed heeft op je paard maar mogelijk dus wel indirect
Skeiron schreef:Maartje1990 schreef:Grofweg zegt men dat je 20% van het lichaamsgewicht mag wegen. Jouw paard zal ca 450 wegen? Dan heb je nog zo'n 20 kg over.
Klopt, dierenarts schatte haar ook rond de 450kg. Ik wil zelf misschien nog zo’n 10kg afvallen maar meer hoeft mij niet echt en ik vraag me dan ook wel af hoeveel dat nog zou helpen..