Ijslandersmanege Gladur

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
deEf

Berichten: 56
Geregistreerd: 02-11-04

Ijslandersmanege Gladur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-04 17:54

Hoi allemaal,

Ik had een vraagje: Ongeveer 10 jaar geleden heb ik bij Manege Gladur in Alkmaar gereden, waar ik heen hele leuke tijd gehad heb.
Ik vroeg me af, heeft iemand van jullie daar ook heel toevallig gereden, kent een van de paardjes die daar gestaan heeft of heeft foto's van de paardjes ( of ponykampen?)

poesnee
Berichten: 32
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 18:55

Hey,

Ik heb daar leren rijden. Ik ben meegeweest met de laatste ponykamp die er was. Dat was mijn eerste en laatste ponykamp. Ik heb nog wel wat foto's van gladur. Was je op zoek naar een speciale pony?

Helaas weet ik niet waar de pony's nu staan. Ik ben zelf ook erg nieuwsgierig hoe het nu met ze gaat.

Ik heb laatst wel op internet een site gevonden waar ook wat foto's van gladur op stonden. Als je geinterresseerd bent wil ik deze wel even voor je opzoeken.

Ik vond ook heel erg jammer toen de rijlessen daar stopten. Heb het er erg naar mijn zin gehad.

deEf

Berichten: 56
Geregistreerd: 02-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-04 19:17

Ja, ik vond het ook alijd heel erg gezellig daar.
Mijn "lievelingspony's " waren Mosi en Elda, een foto van hen zou natuulijk helemaal leuk zijn maar die site ben ik wel benieuwd naar!
Volgens mij ben ik ook mee geweest naar het laatste ponykamp, of het een na laatste...
Ik reed toen op Rakkur..
Echt heel gezellig waren die ponykampen altijd!

vanja

Berichten: 597
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: bij de zee... en bos, in noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 19:35

ik heb er leren paardrijden toen ik ongeveer 8 was.
er staat een foto in mijn profiel, maar hoe de pony heette... ik zou het echt niet meer weten, het is telang geleden Tong uitsteken
ik weet nog wel dat het een hele leuke tijd was
en altijd thee na de les Haha!

poesnee
Berichten: 32
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 19:43

deEf schreef:
Ja, ik vond het ook alijd heel erg gezellig daar.
Mijn "lievelingspony's " waren Mosi en Elda, een foto van hen zou natuulijk helemaal leuk zijn maar die site ben ik wel benieuwd naar!
Volgens mij ben ik ook mee geweest naar het laatste ponykamp, of het een na laatste...
Ik reed toen op Rakkur..
Echt heel gezellig waren die ponykampen altijd!


Hey, de site is:
http://www.loculus.nl/gallery/gladur

Ik was altijd helemaal gek van Gamla. Met ponykamp heb ik gereden op Kempa. Zij was ook een van mijn lievelingetjes. Maar gamla toch wel de alle grootste... *LOL*

deEf

Berichten: 56
Geregistreerd: 02-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-04 19:47

Galma kan ik me neit meer herinneren. Kempa wel ja, daar reed ik ook wel eens op... Echt gezellig was het altijd, inderdaad de thee na de les, ( voor mij altijd speciaal vruchtensap omdat ik geen thee luste :S) Maar ik ga kijken op de site, ik ben benieuwd!

deEf

Berichten: 56
Geregistreerd: 02-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-04 19:49

ahh leuk die foto's!!
Hele lieve ponytjes allemaal! Kochten jullie ook wel eens een foto na de les? Bij mij was het altijd na de les zeuren aan mijn moeder tot ik weer een foto had! Haha!

poesnee
Berichten: 32
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 19:52

Jah ik kocht ook altijd foto's na de les. Tenminste vaak wel. Want jah het mocht naartuurlijk niet altijd. Gelukkig vond mijn moeder de pony's zelf ook leuk! Haha!

*LOL* Ik vond het ook leuk dat je met je verjaardag een hoefijzer kreeg van je lievelingspony en dat je dan ook die les op je lieveling mocht rijden. Je moest het natuurlijk wel de week ervoor melden, dat je de week erop ging trakteren/je verjaardag vieren op de manege. Zo konden zij er rekening mee houden.

deEf

Berichten: 56
Geregistreerd: 02-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-04 19:59

Jaa echt lieve mensen waren/zijn het! Ik heb nog een foto waar ik op mijn verjaardag met een heel trots gezicht op Mosi zit. Heel leuk, ik weet nog heel goed hoe trots ik ook was op Mosi's hoefijzer. Ik heb hem als het goed is nog steeds ergens maar ik weet niet meer welke van Mosi is...

Rivjenn

Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 14:05

hee,
ook ik heb daar gereden, en Elda was mijn lievelingspony!
Heb vast nog wel ergens een foto..
Ik vond het er altijd heel leuk en gezellig en ben diverse keren op ponykamp geweest.
Nu is het een pensionstal en sommige paardjes zie ik nog wel eens voor bij komen; Hesti, Lilja en wat Haflingers.
Jammer dat het niet meer bestaat

deEf

Berichten: 56
Geregistreerd: 02-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-04 14:20

Hee!

Wat leuk dat je ook op Elda gereden hebt! Was inderdaad een heel lief ponytje vond ik ja! Ik heb mijn eerste ponykamp op haar gereden.
Is Gladur nu nog steeds van diezelfde mensen? Of wonen die daar nog?
Leuk dat die pony's daar nog staan!
Ik kwam trouwens ongeveer 4 jaar geleden Nokvie ( hoe schrijf je het?) ineens tegen. Hij stond in Vorden ( gelderland) maar heeft zijn been gebroken en heeft dat niet overleefd Huilen

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 15:15

Ik denk dat er op [RP] IJslanders misschien ook een paar mensen die manege kennen.

Tienn
Berichten: 3557
Geregistreerd: 04-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 15:57

Ik heb er gestaan met mijn newforestpony toen het al een pension stal was! Haha!
een jaartje terug stond ik er !

narretje
Berichten: 334
Geregistreerd: 07-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 18:58

Heb er ook een tijdje gereden, ongeveer toen ik 12 was dus zo'n 20 Bloos! (ik wordt oud) jaar geleden. Ik herken van de foto's Josja, en Gletta en Krummi en Blökk. Ik reed vaak op Josja, Rakkur, Frijer (een witte met een bruin hoofd) Krummi en Iskander. Leuk hoor jeugdsentiment Knipoog

Rivjenn

Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 14:06

narretje schreef:
Heb er ook een tijdje gereden, ongeveer toen ik 12 was dus zo'n 20 Bloos! (ik wordt oud) jaar geleden. Ik herken van de foto's Josja, en Gletta en Krummi en Blökk. Ik reed vaak op Josja, Rakkur, Frijer (een witte met een bruin hoofd) Krummi en Iskander. Leuk hoor jeugdsentiment Knipoog


hee, ik reed er in dezelfde periode.
Misschien heb ik je daar wel ooit eens gezien?
Ik reed geloof ik op maandag van 16.30 tot 17.30.
Later ging ik geloof ik op zaterdag rijden.
Maar ja, het is al zo'n tijd terug...
Elda was idd mijn lievelingspony, maar ook reed ik graag op Freya, want als je daar op reed mocht je meestal voorop Tong uitsteken
En verder weet ik nog... Skuggi, Sleipnir, Trithill, Faxi, Litla, Glaesir, Hetja, Falki, Frosti, Adler (was geloof ik een Haf)
En verder die al eerder genoemd zijn

narretje
Berichten: 334
Geregistreerd: 07-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 15:16

Ik reed altijd op zaterdag in de les van 11 uur. Was er ook alleen op die dag Knipoog

Marleen_

Berichten: 3576
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 18:02

lang lang lang geledem hihi heb ik er ook een keer gereden. ik was op visitie bij mijn tante en haar dochter reed op die manege en ben toen meegegaan en mocht ook rijden als ik het goed heb zat ik op josja was wel een leuk beestje geloof ik!!!

fransje23

Berichten: 15356
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 18:12

Bij ons op stal staat Sandor. Deze, nu hoogbejaarde, pony komt volgens mij bij Gladur vandaan. Hij staat ook op de eerder genoemde website, alleen is hij in tussen spierwit.

Tienn
Berichten: 3557
Geregistreerd: 04-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 19:12

Rivjenn schreef:
hee, ik reed er in dezelfde periode.
Misschien heb ik je daar wel ooit eens gezien?
Ik reed geloof ik op maandag van 16.30 tot 17.30.
Later ging ik geloof ik op zaterdag rijden.
Maar ja, het is al zo'n tijd terug...
Elda was idd mijn lievelingspony, maar ook reed ik graag op Freya, want als je daar op reed mocht je meestal voorop Tong uitsteken
En verder weet ik nog... Skuggi, Sleipnir, Trithill, Faxi, Litla, Glaesir, Hetja, Falki, Frosti, Adler (was geloof ik een Haf)
En verder die al eerder genoemd zijn


die Adler stond er geloof ik nog een jaar terug toen ik er met mijn pony stond Haha!
Ik vond hem ook al zo op een haf lijken maar de gene die m reed zei dat het een ijslander was Verward maarja ik vond het meer een haf Tong uitsteken

nappie29

Berichten: 236
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 22:02

hey hier heb ik ook gereden..
kempa was me lievelingspony..

Smari

Berichten: 260
Geregistreerd: 30-08-04
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 22:43

HAI!!
Ik heb hier ook gereden (héél vroeger) en daar ook mijn voorliefde voor Ijslanders aan overgehouden. Ik heb ook lange tijd op zaterdagochtend gereden. Geweldig leuk ook die site met foto's, vooral omdat ook de merrie Shinna eropstaat, die had mijn hart gestolen nl., helaas werd zij (zoals vele wat "betere" paarden) snel verkocht. En "bolle" Gletta, maffe Falki (die wel een beetje kon tölten overigens), de mooie Freya ("meneer" z'n paard), de ondeugende Snorri en Nökvi (mijn helaas overleden paard Dagfari leek vreselijk op hun, innerlijk én uiterlijk), Skuggi was een beauty net als zijn oude moeder Hetja (toch???). De daar gefokte Úndri en Windur vond ik ook geweldig, vooral de vos Úndri.
Ik vind het ook erg jammer dat er nu eigenlijk niet meer zoiets is te vinden als voorheen bij de familie Zaadnoordijk, vooral voor de beginnende jeugd. Op IJslanderevenementen worden nog vaak de ponykampen e.a aangehaald, een geweldige tijd heb ik daar gehad.

ArnieVV
Berichten: 1
Geregistreerd: 20-01-24

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 13:55

Voor degenen die vroeger bij Gladur hebben gereden: sinds 1 december 2023 wordt daar weer les gegeven op IJslanders....