Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Leandra schreef:Vroegah, toen ik zo'n perfect omschreven paardenmeisje was (met dan 20 jaar geleden), was mijn favoriete paard een paardje waar bijna niemand op wilde. Eigenlijk was dat paardje gek in zijn hoofd maar ik vond het geweldig als hij bokkend en rennend door de bak ging. Ik heb zelfs nog carrousel met hem gereden. Geen wedstrijden want vlak daarvoor had hij iemand eraf gegooid en gericht nagetrapt. Die man had toen gebroken ribben en een klaplong. Daarna is hij naar de slager gegaan.
Op de manege waar ik daarna ben gaan rijden reed ik graag op een oudere tuiger merrie. Zeer flegmatiek, vaak stront chagrijnig en zo verkeerd gereden dat ze stijf en stram was.
Uiteindelijk, na een paar jaar, heb ik haar geregeld goed kunnen rijden over haar rug en werden er ook steeds meer gevorderden op gezet en werd ze beter gereden. Ze vond het rijden toen ook veel leuker. Ze durfde dan ook wel eens onder je uit te rennen met haar oren naar voren. Springen vond ze geweldig.