Van jonkie tot rijpaard, de route..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Raineri
Berichten: 6275
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 13:24

Wat is polletje uitgezwaard, leuk hoor. Wanneer gaan jullie erop?

Je ziet parker echt verbeteren elk filmpje, lekker bezig! :D

Ik ben een beetje de creep nu die iedereen toejuicht maar vind het echt ook gewoon heel leuk alles te volgen :Y) Ben nog wel met paarden bezig. Sterker nog, ik rij twee hele leuke paarden waar ik enorm dankbaar voor ben. Eentje die ook hoger geklasseerd is, hij is echt mijn “mental support pony”. Hij maakt me constant aan het lachen met z’n stoute kleine oogjes <3 En een merrie die ook wel wat op die van mij lijkt in gedrag, dat vind ik leuk maar ook confronterend soms. Op haar ben ik ook dol. Maar dat zijn niet die van mij dus dan deel ik niets uiteraard. Stalgenootjes zijn ook lief voor me. Ik heb een staarten-was-fetisj en ik mag hun paarden nu wassen. Zo heerlijk als dat bruine water eraf gaat _O-
Ik kijk al wel voorzichtig rond naar een nieuw paard. Heb het idee dat de prijs al wat is gezakt in de markt. Maar goed, we zien het allemaal wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 16:01

magootie schreef:
Hier het filmpje van de galop en een stukje draf. Wat een fijn dier is het toch! <3

[ Video ]

[ Video ]


Ziet er super uit <3

@Raineri je mag Jane haar staart wel wassen hoor als je leuk vind. Daar gaat zeker veel bruin afkomen :P

Capriootje

Berichten: 6773
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Van jonkie tot rijpaard, de route..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 16:40

Super knap van Parker! Ziet er echt heel erg fijn uit. Snap dat je super trots op hem bent! Hij lijkt echt al veel langer onder het zadel qua balans en zelfhouding.

magootie

Berichten: 3765
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Re: Van jonkie tot rijpaard, de route..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 22:10

Dankjewel allemaal! :D

Hij verbaast me ook echt met hoe makkelijk hij het doet en oppakt! Het enige wat ik doe is voorwaarts rijden en contact, die houding zoekt hij zelf op. Heel fijn!
Ik denk ook wel dat het grondwerk wat ik met hem doe bij heeft gedragen aan het toewerken naar het rijden. Hij kent zijn lijf dan al veel meer en dat merk ik wel echt heel goed!

Capriootje

Berichten: 6773
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 18:10

magootie schreef:
Dankjewel allemaal! :D

Hij verbaast me ook echt met hoe makkelijk hij het doet en oppakt! Het enige wat ik doe is voorwaarts rijden en contact, die houding zoekt hij zelf op. Heel fijn!
Ik denk ook wel dat het grondwerk wat ik met hem doe bij heeft gedragen aan het toewerken naar het rijden. Hij kent zijn lijf dan al veel meer en dat merk ik wel echt heel goed!


Heerlijk is dat! Doe je goed :D jullie gaan echt een hele mooie toekomst tegemoet samen en is je gegund <3

Capriootje

Berichten: 6773
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 18:12

Hier zaterdag nog even ‘gereden’. M’n moeder is helaas heel ziek en ligt op bed met griep. Maarja ik wilde toch graag rijden dus de sprong gewaagd en m’n vriend (wel een paarden man) in het midden gezet voor de voorwaartse steun en erop geklommen. Hij hoefde eigenlijk vrij weinig te doen :') Even wat extra hulp met aanspringen maar verder was Frits al zoveel stoerder weer. De progressie per training is echt bizar te noemen <3

Ik denk dat hij een fijne allrounder word maar z’n galop is wel echt goed gelukkig, wat voor een springpaard ook wel gewenst is. Ik mag m’n teugels ietsje langer laten zie ik nu op beeld maar dat is lastig inschatten nog, hij is vrij kort in de nek en je wil hem toch wat steun bieden.. maar daar zijn de foto’s weer mooi voor als leer moment. En m’n houding is wel echt bagger.. ik heb altijd wel teveel naar voor gezeten maar laatste 1,5 jaar na de dood van m’n topper weinig gereden en niet gelest.. dus daar gaan we wel mee aan de slag :Y)


Afbeelding

Afbeelding

magootie

Berichten: 3765
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 18:45

Capriootje schreef:
magootie schreef:
Dankjewel allemaal! :D

Hij verbaast me ook echt met hoe makkelijk hij het doet en oppakt! Het enige wat ik doe is voorwaarts rijden en contact, die houding zoekt hij zelf op. Heel fijn!
Ik denk ook wel dat het grondwerk wat ik met hem doe bij heeft gedragen aan het toewerken naar het rijden. Hij kent zijn lijf dan al veel meer en dat merk ik wel echt heel goed!


Heerlijk is dat! Doe je goed :D jullie gaan echt een hele mooie toekomst tegemoet samen en is je gegund <3

Super lief! Dankjewel! <3

magootie

Berichten: 3765
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 18:47

Capriootje schreef:
Hier zaterdag nog even ‘gereden’. M’n moeder is helaas heel ziek en ligt op bed met griep. Maarja ik wilde toch graag rijden dus de sprong gewaagd en m’n vriend (wel een paarden man) in het midden gezet voor de voorwaartse steun en erop geklommen. Hij hoefde eigenlijk vrij weinig te doen :') Even wat extra hulp met aanspringen maar verder was Frits al zoveel stoerder weer. De progressie per training is echt bizar te noemen <3

Ik denk dat hij een fijne allrounder word maar z’n galop is wel echt goed gelukkig, wat voor een springpaard ook wel gewenst is. Ik mag m’n teugels ietsje langer laten zie ik nu op beeld maar dat is lastig inschatten nog, hij is vrij kort in de nek en je wil hem toch wat steun bieden.. maar daar zijn de foto’s weer mooi voor als leer moment. En m’n houding is wel echt bagger.. ik heb altijd wel teveel naar voor gezeten maar laatste 1,5 jaar na de dood van m’n topper weinig gereden en niet gelest.. dus daar gaan we wel mee aan de slag :Y)


[ [url=m/mquvSc.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/vj0bT8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat goed!! Ziet er top uit!! :D
Beterschap voor je moeder!

Raineri
Berichten: 6275
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 18:48

Leuk capriootje! Hij is echt prachtig geworden <3 en wat een galop zeg, heel leuk. Zolang de draf en galop maar goed is. De draf kun je altijd nog wel heel eind goed trainen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 20:45

Supetof dat jullie zo lekker weg rijden!

Hier een fototje van zojuist:



Afbeelding

magootie

Berichten: 3765
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 21:57

Knapperd!! <3


Parker gaat zo goed!! <3 vandaag weer even gereden. Ik stap er gelijk op, nu 2 keer zo gedaan zonder longeren en hij is zo lief!!
Zo onwijs trots op dat paard!! <3


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier wat filmpjes van vandaag ;)









Anoniem

Re: Van jonkie tot rijpaard, de route..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 22:46

Wat een lieverd en wat zul je trots op hem zijn! Hij beweegt lekker! Mooie combi zijn jullie!

Capriootje

Berichten: 6773
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Van jonkie tot rijpaard, de route..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 09:44

Het is echt een gave bok <3 Super fijn dat hij zo braaf is! Ziet er echt al heel fijn en mooi stabiel uit.

Ik kort het longeren nu wel in maar soms is hij nog wel kijkerig en erg wakker dus direct erop heb ik nog niet gedaan := Ga zometeen weer even rijden. Foto’s van woensdag


Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Re: Van jonkie tot rijpaard, de route..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 12:30

Ik blijft het een mooi paard vinden, prachtige kleur <3

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 12:44

Stille meelezer hier..wanneer bouwen jullie longeren vooraf af?

magootie

Berichten: 3765
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 12:57

Ziet er goed uit capriootje!!

Longeren vooraf afbouwen verschilt per paard. Ik heb een merrie gereden die ik na een jaar nog moest longeren als ze een paar dagen vrij had gehad. Die was knettergek anders. Als ze een paar dagen na elkaar liep ging het prima zonder longeren. En ben nu met een 4-jarige bezig die ik zadelmak maak. Die longeer ik nog heel even van tevoren maar meer om te kijken hoe ze is. Die bouw ik ook steeds meer af

loulou

Berichten: 14812
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 20:36

Leuk om alle vorderingen weer te zien!

Wat is Parker toch braaf en knap!

Ziet er goed uit capriootje !

Liv gaat eind volgende week naar de trainingstal. Ik vind het nu al rot. Maar we moeten er maar even doorheen.

Vandaag haar nog even op de foto gezet nu het nog kan


Afbeelding

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 10:43

magootie schreef:
Ziet er goed uit capriootje!!

Longeren vooraf afbouwen verschilt per paard. Ik heb een merrie gereden die ik na een jaar nog moest longeren als ze een paar dagen vrij had gehad. Die was knettergek anders. Als ze een paar dagen na elkaar liep ging het prima zonder longeren. En ben nu met een 4-jarige bezig die ik zadelmak maak. Die longeer ik nog heel even van tevoren maar meer om te kijken hoe ze is. Die bouw ik ook steeds meer af

Hier ook eentje in de eerste categorie nu.
En ik blijf dan maar even doorgaan met longeren, want anders is hij idd knetergek en gaat op alles af. :+

Josien_

Berichten: 9039
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 11:24

Wat een knappe brave paarden!! *\o/*

Hier longeren we nog altijd een paar rondje vooraf en dat blijven we voorlopig ook doen, al is het meer voor mijn gemoedsrust dan omdat ze zo wild is.
Wanneer we stoppen, geen idee dat moment komt vast vanzelf weer een keer.
We hebben nu door ziekte van mijn andere paard 2 weken niet gereden, wel gelongeerd en grondwerk gedaan. Ben bezig met een online cursus grondwerk om de bovenlijn te trainen en dat is ook erg leuk.
Niet helemaal ideaal om na mijn val twee weken niet te rijden, maar we gaan donderdag weer beginnen in de longeercirkel en dan zien we wel hoe het gaat.

@Loulou: kan me voorstellen dat de beslissing moeilijk is, maar dat komt vast helemaal goed. Ga je daar ook zelf rijden of pas thuis?

loulou

Berichten: 14812
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 13:14

Ik ga haar daar wel eerst zelf rijden, anders durf ik er thuis alsnog niet op :')

Josien_

Berichten: 9039
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 15:53

loulou schreef:
Ik ga haar daar wel eerst zelf rijden, anders durf ik er thuis alsnog niet op :')


Haha wel slim!
Waar ik tegen aan liep na het ophalen van mijn jonkie is dat ze daar alles in de binnenbak geleerd had en wij deze thuis geen hebben. Toch best wat meer prikkels bij een buitenbak dan bij een binnenbak op privé terrein merkte ik.

magootie

Berichten: 3765
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Re: Van jonkie tot rijpaard, de route..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 19:31

Liv is zo knap!! Gaat vast goed komen op de trainingsstal!!

Sunnda prima toch om nog een tijdje te longeren. Je merk vanzelf wanneer het niet meer nodig is ;)

loulou

Berichten: 14812
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 19:51

Josien_ schreef:
loulou schreef:
Ik ga haar daar wel eerst zelf rijden, anders durf ik er thuis alsnog niet op :')


Haha wel slim!
Waar ik tegen aan liep na het ophalen van mijn jonkie is dat ze daar alles in de binnenbak geleerd had en wij deze thuis geen hebben. Toch best wat meer prikkels bij een buitenbak dan bij een binnenbak op privé terrein merkte ik.


Ze hebben daar zowel binnen als buiten. Ook kon ze daar al een keer tussen de hekjes rijden, want er is regelmatig wedstrijd. En ze kan al een keer mee het bos in met een ander braaf paard.
Het klinkt allemaal goed, dus hopelijk is het dat straks ook :)
Ze blijft ook 2 maanden weg. En als het nodig is 3. Dus dan kunnen ze haar ook rustig en goed opleiden

loulou

Berichten: 14812
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 19:58

Vandaag aan de lange lijnen geoefend. Ze begint een beetje te snappen dat ze gewoon door kan lopen als ze mij niet meer ziet :)

Afbeelding

Capriootje

Berichten: 6773
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Van jonkie tot rijpaard, de route..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 10:05

Ik heb de laatste 2 ritjes ook niet meer gelongeerd en dat gaat goed :D Merkte dat hij toch al vrij snel anders zijn energie en concentratie verloor. Dat laatste nog steeds wel maar wij hebben dus alleen een buitenbak mét veel prikkels. Fietspad, snelweg, loslopende hondjes en vooral zijn vriendjes die hij verderop kan zien en daar dan ook naar hinnikt tijdens het rijden :') Dus het is allemaal niet zo gek dat hij moeite heeft met op mij te blijven letten maar ook vooral dat zijn energie sneller 'op' is na een minuut of 20 dus dan stoppen we ook gewoon natuurlijk.

We stappen wel rondjes op het terrein uit nu, achter mijn moeder aan maar dat doet hij wel super dapper <3 Hoop volgende week een keer rondje polder/oprijlaan te stappen met 1 van de andere paarden mee maar dan ga ik ook niet eerst in de bak zodat hij nog fris is. Lekker rechtuit stukje stappen en hij kent de omgeving van wandelen dus dat scheelt wel :j