Miller omgetoverd tot dressuurpaard & Action in Amerika

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Christine

Miller omgetoverd tot dressuurpaard & Action in Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-21 20:05

Hoi Bokkers! :wave:

Mijn man heeft een nieuwe lens voor zijn camera en ik heb nieuwe rijlaarzen dus dat waren twee goede redenen om weer eens foto's te maken :j Dit keer van Miller en Action.

Miller is western opgeleid maar sinds een tijdje rijd ik hem wat meer dressuurmatig. Zijn eigenaresse wil hem fit houden maar heeft zelf weinig tijd en ze wil hem ook liever niet naar een andere stalling brengen dus vandaar dat ik hem nu rijd. Hij is echt een schat, altijd rustig en altijd lief. Je kunt aan zijn bouw zien dat dressuur/oprichting/verzameling niet helemaal in zijn straatje ligt maar hij doet heel hard zijn best <3

Action doet het ook super goed, ik rijd hem zo 5 keer per week maar altijd vrij korte ritjes. Hij is al jaren met wedstrijd pensioen maar ik houd hem thuis gewoon lekker fit. Afgelopen zomer heeft hij het heel zwaar gehad met het warme klimaat hier. Nu is hij gelukkig weer op gewicht en komen zijn spieren ook weer terug. Hopelijk komt hij de aankomende maanden beter door. Het is inmiddels alweer tussen de 25 en 28 graden hier dus de warme periode is begonnen!

Ik vind het super belangrijk dat de paarden die ik train het ook leuk vinden om te werken, ik blijf zoveel mogelijk van ze af en beloon heel veel. Vriendelijk rijden staat voor mij echt op 1 en ik hoop dat dat ook te zien is :)

Action <3
Afbeelding

Appuyement meenemen in het losdraven
Afbeelding

Altijd belonen als ze iets goed doen
Afbeelding

Afbeelding

Contragalop
Afbeelding

Inzetten zijgang
Afbeelding

Afbeelding

Ik ben echt ZO gek op dit paard <3
Afbeelding

Miller!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dankjewel voor het kijken!

Compri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 12:01

Mooie foto's en knappe paarden! Ziet er fijn uit. Wat een prachtige omgeving ook!

lies_sparkle

Re: Miller omgetoverd tot dressuurpaard & Action in Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 12:15

Hele fijne beelden <3

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 12:18

Mooi plaatje, mooie paarden, mooie omgeving en mooie kop heb je. Als ik er zo een had, had ik die alleen wel heel willen houden en er een cap op geparkeerd. :j

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 12:33

Ziet er prettig uit :)
Is het ook erg vochtig of vooral warm?

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 13:00

Miller valt overigens wel helemaal in mijn straatje. <3

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 13:03

Roosch schreef:
Mooi plaatje, mooie paarden, mooie omgeving en mooie kop heb je. Als ik er zo een had, had ik die alleen wel heel willen houden en er een cap op geparkeerd. :j

_O- _O-

Maar eens met de boodschap :D
Ik vind beide paarden echt prachtig! Je rijdt ze erg netjes en heel vriendelijk zo te zien. Word ik altijd blij van om naar te kijken.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 13:11

Roosch schreef:

En de weddenschap is gewonnen, binnen 5 reacties een opmerking betreffende caploos rijden.
Leven en laten leven, loze opmerking over een cap maken, kom op, laat ieder doen wat hij/zij leuk/prettig vind.
Het gaat om de paarden waar iemand trots en blij over vertelt, leuke foto's toont, en dan komt de bokcorrecte opmerking over de cap weer. Jammer jammer.
p.s. Deze dame heeft een hoofd geen kop, jij misschien?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 13:18

Gefeliciteerd met het winnen van je weddenschap dan, van harte! Weet je, prima dat je het niet eens bent met mijn boodschap en dat je het een loze opmerking vindt. Leven en laten leven inderdaad, dus laat mij dan ook aangeven dat IK wel een cap op mijn hoofd zou zetten en zeker als ik zo een knap hoofd zou hebben als TS.

Ik weet niet of je de rest van mijn post wel gelezen had, maar ik zal nog een keer benadrukken dat het er prachtig uit ziet. :j heel vriendelijk gereden hoor TS, daar kan menigeen wat van leren.

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-21 14:22

Dankjewel voor de leuke reacties! Ik vind het ook elke dag een cadeautje om in deze mooie omgeving te rijden! <3

@kiwi: het is rond juni tot oktober inderdaad warm en vochtig, dat is echt wel afzien voor de paarden. Normaal staan de paarden 24/7 buiten maar dan gaan ze overdag op stal met de fans aan want het is geen doen anders. Ik begin dan ook sochtends rond 5/6 uur al met rijden. Nu is het gelukkig nog goed te doen :)

En wat betreft de (missende) cap, ik snap dat daar reacties op komen. Overigens zijn miller en action de enige paarden die ik zonder cap rijd, bij de rest doe ik ‘m wel op. Ik heb er geen excuus voor, ik vind het prettiger maar ben me inderdaad bewust van de risico’s die daar aan vast zitten!

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 15:14

Wauw wat word ik hier vrolijk van zeg!
heel fijn beeld :D
Ga lekker zo door en wat een heerlijke omgeving ook zoo zin in de zomer hier :P

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-21 19:50

Dankjewel voor de leuke reactie!

Enne.. ik heb vandaag alle paarden met cap gereden, toch een beetje bokt-influence ergens in mijn hoofd :Y)

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 04:59

Erg gaaf! Een rijstijl waar velen hier (oa ik :P ) jaloers op zijn.
Bestel jij spullen uit NL of de VS? Ik merk dat veel dingen hier duurder zijn en dat zelfs met de internationale verzendkosten ik goedkoper uit ben met bestellen uit NL.

Fataal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 08:46

Wauw wat heb je ze allebei fijn aan het lopen, rijd je miller met een barebackpad of is het een boomloos zadel? ( nieuwschierig)

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 16:13

ik las je tekst.. en ik dacht..huh hoe dan, hoe krijg je een echte western zo netjes in dressuurhouding.. maar toen zag ik Miller haha. Action is dressuurmatig gereden.

super mooi beeld en super leuk om te zien dat Miller westernmatig dressuur loopt. (voor zover ik verstand van western heb).

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-21 18:11

@ juniper: spullen zijn hier inderdaad veel duurder! En ik vind de kwaliteit ook vaak minder. Ik bestel dus inderdaad regelmatig spullen in NL en dan laat ik het bij mijn ouders bezorgen. Mijn moeder stuurt dan elke 3 maanden alles door naar mij. Als ik ergens echt haast bij heb bestel ik het wel hier in Amerika.

@fataal: dankjewel! Het is een barebackpad, die van Barefoot Physio. Echt een aanrader mocht je op zoek zijn :j

@joltsje: dankjewel! Ja ik zag ook later pas dat ik het verhaaltje en dan de foto’s in de verkeerde volgorde had gezet :Y)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 21:32

Wat ziet dit er heeeerlijk uit. Genieten zeg.

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 08:55

_Christine schreef:
@ juniper: spullen zijn hier inderdaad veel duurder! En ik vind de kwaliteit ook vaak minder. Ik bestel dus inderdaad regelmatig spullen in NL en dan laat ik het bij mijn ouders bezorgen. Mijn moeder stuurt dan elke 3 maanden alles door naar mij. Als ik ergens echt haast bij heb bestel ik het wel hier in Amerika.

Lol dan ben ik niet de enige die dat doet. Ik heb thuis twee dozen klaar staan, en zelfs met de internationale verzendkosten ben ik nog goedkoper uit.

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 15:09

wauw wat heb jij ze beide lekker aan het lopen zeg!
Je nieuwe laarzen zijn ook goedgekeurd! prachtig.

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 18:00

Wauw hier word ik echt heel erg blij van en kan er alleen maar van dromen zo goed te rijden als jij! :D

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-21 01:56

Wat een leuke en lieve reacties weer! Dankjewel! <3