Rare gewoontes van je pony/paard topic

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
plagom

Berichten: 1485
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 21:27

plagom draait zijn tong om! Ziet er heel stom uit zo'n tong onderste boven.
Af en toe draaid hij zn hoofd helemaal mee en af en toe staat het daar gewoon te staan met een half omgedraaide tong uit zn mond hangend!

Afbeelding

Afbeelding

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 22:21

ons paard mest altijd in zijn voer of waterbak of door de tralies van de stal maar wil het iig niet op het stro hebben, zo houd je wel een schone stal maar het is wel vervelend om 10x per dag zn voer en waterbak uit te mesten.

mijn pony heeft niet echt rare gewoontes Lachen

Kiim

Berichten: 3733
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 23:11

als voor z'n stal staat heel je jas aflebberen
en dan netzolang totdat je wegloopt Verward

Larysse

Berichten: 322
Geregistreerd: 25-12-03
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 09:39

Ik ken er ook een paar *LOL* Dit forum is echt lachen

Part two (lief paard van mijn stage)--> Trekt zijn tong dieper in zijn mond en maakt een soort rare geluiden die op ehm...scheetjes lijken (in zijn mond) Verward

Bidy (pony van een vriendin)--> Als zij een pepermuntje krijgt gaat ze met haar tong eerst haar boven lip likken, dan iets hoger en tot slotte gaat haar tong bijna in haar neus ! Hihi

Ruby (stond op de manege was zo'n welspony'tje met withoofdje)--> Ging tijdens het rijden in de manege les mest eten, die kinderen drijven en sturen, Ruby ging gewoon door. Tot het kind een tik gaf *bokken!!!*

Nero (pensionpaard bij ons op stal) --> als je voorbij komt lopen moet je opassen, hij trekt de deken van je paard gewoon van achteren eraf!
Of hij nou vast zit of niet Nagelbijten / Gniffelen

Boston (manege paard) --> Is echt een vreetzak haha, Als er nieuwe mensen komen die voor het eerst rijden mogen ze op Boston.
Ze nemen hem mee en dan ziet hij eten, jaaaaaaaaa en weg is boston.
Hij sleurt diegene gewoon mee ! Haha, en hij maakt trouwens ook altijd zijn knoop los ! (en gaat dan op zoek naar eten)

Trista (mijn shettie) --> Gaat vaak los in de paddock met haar buurman (reusachtig paard voor haar) en dan gaat ze héél hard gillen ! Dan rent ze hard weg en als hij komt GILLEN ! Dan gaat ze weg en als hij niet komt...rent ze naar hem toe en ??? GILLEN hahahaha, ik moest zo lachen!
Ook als ik met haar buitenloop ofzo, ze pakt altijd iets van de grond, ik haal zo'n 20x per wandeling dingetjes uit haar mond. Papiertjes,takjes,bladeren,plantjes blabla (echt een klein kind he Pling )

Nou dat was het weer ff, ik kom vast op meer.

Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 09:47

Was nog wat vergeten, waar ik gisteren nog aan dacht... Als ik Memuska bandages/peesbeschermers om doe, steekt ze haar neus er zo wat bij tussen. Als ik aan haar achterbenen bezig ben staat ze zo te kijken van "hé vrouwtje, wat doe je daar nu?"
Als ze los staat in de bak en ik klap in mijn handen, steigert ze een beetje (toch wel zeker 50 cm Knipoog)

Larysse

Berichten: 322
Geregistreerd: 25-12-03
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 18:06

Ik weet waarschijnlijk waarom Trista alles van de grond eet en pakt,
Ik heb vandaag ontdekt dat haar twee ondertandjes aan het doorkomen zijn !

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 18:32

ik pak regelmatig klaske haar achterbenen beet om haar er aan te laten wennen.. laatst ook dus.. kijkt ze om van laat mijn been los!! slaat met dr neus tegen mijn neus.. auwts.. kort daarvoor had ik ook al een voorknie tegen mijn gezicht gehad Verward
ze gooit bij haar brok een plens water.. is blijkbaar makkelijker
als we naar de manege lopen moet ze uit elk plasje drinken.. (en dat waren er een heleboel de laatste tijd)
als we rijden en ze heeft iets goed gedaan gaat ze aan mijn schoenen knabbelen.. ook al als ze er nog aan moet beginnen..
aan t begin van de les spelen we rodeo met baasje.. is leuk
euhm.. ff denken, misschien weet alex nog meer..
ohw je.. als je buiten mest ruimt met een kruiwagen, dan wacht ze tot ie bijna vol is en dan gooit ze hem om !! jahaaa zo blijft alex lekker bij ons.. hihi
ik weet vast wel meer, maar nu ff niet

Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 21:32

jeeee, heb je een uurtje?? Haha!

* Toet doet altijd heel hard briesen als je de sperriem nog niet vast hebt, ik heb het weleens laten gaan, kijken hoe lang het duurt, maar het kriebelt aan zijn neusharen, dus hij blijft doorgaan! heel apart.

* Als ik het bit in wil doen, pakt ie altijd wat ie pakken kan, meestal bakstuk.

* Als ik het hoofdstel af wil doen, doet ie aljd heel pittig zijn hoofd naar beneden, kan je er beter bij!

* altijd piesen na het rijden, alleen in de stal.

* je mag hem niet op zijn neus zoenen, dat is niet stoer, dan wordt ie echt boos, dan trekt ie zijn neusgaten op, en oren in zijn nek, haha. moet ik altijd lachen, mafkees.

* fafje heeft de vreemde gewoonte om als je wil gaan instappen, om dan te gaan rennen, drie rondjes, en dan kan ie heeeeeel rustig stappen. Verward

Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 21:34

oja, fafje moet ook ALTIJD alles zien wat je doet, benen borstelen, hoeven krabben, overal stoot je je aan zijn neus, want die zit OVERAL bovenop

MaiNat

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-04 12:45

O,ja Maico had nog meer grappige gewoontes. Als je net op hem reed ging hij je altijd uitproberen. Er is geen bak daarom reden we altyd buiten en als de nieuweling dan net het erf af was vging hij achteruit lopen bij elke aansporing en zo steigeren aan de rand van de sloot zodat diegene (hoopte hij) eraf viel en in het water terechtkwam!!!!Ook keerde hij wel eens in halfewege de rit in volle galop om richting huis.

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 13:55

mijn ouwe pony (lacas) ging altijd op zn tong zuigen als ie gegeten had. er stak dan nog een stukje uit zn mond en zn kin werd dan keihard. we hebben op stal meerede dieren die stal deuren openen. tenzij de bovendeur dicht gaat uiteraard

MaiNat

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-04 12:22

Niemand meer grappige verhalen met foto´s?

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 14:36

Foto's heb ik ook niet, sorry.
Wel verhaaltjes!
Kasmeria: loopt standar een pasje naar voren als ik aan wil singelen, Als ik de bak inloop (ik zit er dan al op), moet dat altijd in draf. Vraag me niet waarom. Als ik stro of hooi pak en ik laat de staldeur open, gaat ze de wasbak (die staat naast de deur) helemaal aflebberen. Ze hoopt dan altijd op appels Tong uitsteken.

Tyrano geeuwt altijd. Als ik wat met hem gaat doen, gaat hij altijd geeuwen. Bij poetsen, knuffelen, VD, wat dan ook. Behalve met longeren.

Karel wil altijd op m'n tenen staan. Op de 1 of andere manier heeft hij een hekel aan me. Hij doet het echt heel geniepig. Hij kijkt vanuit zijn ooghoeken naar m'n voet, tilt zijn voet een stukje op en zet hem gauw opzij neer, waar mijn voet staat/stond. Dat paard is zooooo slim. En als ik voor zijn stal sta, laat hij altijd een scheet. Doet hij ook alleen bij mij....grrrr....Haha!

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 16:21

Vergeleken met Tos is Mabel saai.
Als ik haar loslaat in de bak, doet ze niks, ze gaat pas hysterisch doen als ik uit zicht ben.
Als ik haar hoeven uitkrab, tilt ze het volgende been al vast op. Heel handig, maar als ik dus een been vraag, staat ze al klaar met de volgende als ik klaar ben, en dat zet ze pas neer als ik het heb vast gepakt. Niet handig als je voetjes wil wassen Knipoog

Verder wil ze altijd mijn vaders aftershave aflikken Haha!

Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 18:05

Mijn ex-bijrijdpaard paard, Nikita, had zo af en toe ook wel haar fratsen. Het was (lees is) een hele lieve eigenwijze KWPN merrie van 8 jaar. Ze was net in een nieuwe verbouwde stal te komen staan met een zeer luxe wasplaats. Tong uitsteken Daar had ze nog nooit eerder gestaan en ze vond het ontzettend eng om die holle ruimte te betreden. Verdrietig Met veel geduld en liefde had ik haar na een kwartier zover dat ze mij vertrouwde. Volgende dag weer geprobeerd. Ze stribbelde nog even tegen. Ze kende die holle ruimte die wij mensen wasplaats noemden nou wel. Lachen De derde dag sjokte ze zowat voor mij uit de wasplaats in om vervolgens een potje herrie te gaan staan maken in die holle ruimte. Lekker schrapen en stampen was haar motto. *LOL* Ik heb haar maar laten gaan, maar uiteindelijk wel duidelijk gemaakt dat ze niet zo'n herrie moest maken. Nog een aantal keer heeft ze het geprobeerd, maar was het toen die herrie ook wel zat.

Het was echte en merrie de de hele wereld aan kon. Niks was haar te gek. Voor niets en niemand bang... AHUM! Zodra er ook maar iets anders was in de bak (er hing bijvoorbeeld een jas) dan stond mevrouw te dansen op haar benen. Terwijl ze om herrie van bulldozers en grote gevaartes die ze vaak langs zag komen weer niks gaf. Verward Op buitenritten was ze ook altijd enthousiast, maar ontspannen. Het enige wat haar uit het veld sloeg was andere paarden. Die had ze nog nooit gezien. Knipoog AHUM En wanneer ze echt met je wou knuffelen en graag 200% aandacht kreeg en het beviel haar zoals je haar vertroetelde ging ze in je haren woelen met haar lippen...

Liefs

Tassie78

Berichten: 881
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 14:34

hahaha grappig alemaal zeg wat kunnen paarden gekke gewoontes hebben Haha! mijn vorige paard brak altijd d,r stal af als ze m,n vader in de buurt zag hij gaf d,r altijd pepermuntjes en ze had de gewoonte als je aan t poetsen was en je stond met je rug naar haar toe om je dan een duwtje te geven zo heb ik al een paar x over een paar poetskisten heen gelegen Haha! maf beest

McLoessie

Berichten: 51
Geregistreerd: 11-02-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 14:51

Ghehe, lachen. Ik heb er ook nog een paar.

Raya lust geen brood. Waren we aan het werk op de wei (ze loopt altijd buiten) en laat ik tijdens de lunch een stukje brood vallen. Ik geef het haar, ze pakt het in de mond en spugt het meteen weer uit. Heeft ze wel 10 min staan smakken Verward .

De mensen die tegenover de wei wonen weten precies wanneer ze komt. Ze hoort de auto, begint heel hard te hinniken en naar voren te rennen. Wij rijden dan voorlangs en gaan via een zandweg naar achteren, rent ze heel hard naar ons toe. Als je dezelfde dag nog een keer komt doet ze dat niet, komt ze heel rustig naar je toegelopen.

Na het rijden (10 min stappen anders gaat ze zweten) draait ze drie rondjes om me heen, loopt weg, komt recht op me aflopen en een halve meter van mij vandaan gaat ze rollen!

Wanneer we met het draad bezig zijn gaat ze er met het gereedschap vandoor. Natuurlijk vinden wij dat heel erg Haha! en beginnen we heel hard te mopperen, dan komt ze het weer terug brengen!

Verder heeft ze bij iedereen haar eigen gewoontes. bij mijn vader neust ze zijn hele nek af, probeert aan de touwtjes van zijn jas te trekken en legt haar hoofd op zijn schouder. Bij mijn moeder gaat ze met haar ogen dicht voor haar staan wachten op de krabbelbeurt.

Door de wei lopen is niet heel makkelijk. Ze slingert namelijk voor je uit, zodat je haar steeds weg moet duwen of dat je om haar heen moet lopen.

Zo is het wel genoeg denk ik Lachen

Miri

Berichten: 1622
Geregistreerd: 01-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 14:55

whaha geinig topic Haha!
fancy had altijd zooooooooo`n centenbak Haha! je kon er ook van alles in stoppen!
Dolly kan op de een of andere manier over al komen Verward
Marco kan zijn eigen halster afdoen (maakt niet uit hoe strak hij zit)
roos jaagt altijd de schapen op Knipoog
en astrid poept altijd onder het opzadelen. Ik weet niet als het door de zenuwen komt ik denk het wel.
Ook heeft marco ( das het paard van fancylover)
soms de gewoonte om zoo nodig te moeten plassen maar neit te gaan Verward
dan zijn we aan het rijden en dan gaat hij stilstaan en dan staan we er 5 min en dan komt er nog niets uit!!Gister was het echt erg hij moest in iedere berm om de 20 sec stilstaan en pissen word je ook niet goed van...... Hij heeft in de gehele buitenrit 7x gepist!! Waren we eindelijk thuis... en wat denk je wat het eerste was wat hij deed toen hij op stal stond.... ja Knipoog pissen *LOL* Frusty

LittleKathy

Berichten: 3262
Geregistreerd: 05-11-03
Woonplaats: Weert-Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 16:26

Wat een grappig topic, ik zit nu op stage stiekem te bokken.HiHI! Tong uitsteken ik kan mijn lach nog net inhouden Extreme duivel
Kathy heeft ook van die fratsen. Ze heeft een hekel aan fietsen.
Als ze erbij komt dan zal die sterven! Schijnheilig Zadel eraf bijten omgooien etc. Als je de fiets dan weer rechtop zet, dan sluipt ze er weernaar toe en duwt hem weer om. OK dan! En daarbij kijkt ze heel triomphantelijk, kijk wat ik kan! Frusty
E

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 16:43

Maffe beesten! Haha!
Bravura moet altijd, voordat je met haar de box in loopt, eerst via het raampje tegenover haar box een minuutje naar buiten kijken. Als ze heeft gedronken houd ze altijd water in haar mond totdat ze het in je nek weer kan laten lopen! Ze is soms zo jaloers dat ze in de wei keihard begint te stieren om de aandacht te trekken, zodat je je niet met de anderen bezig houdt.
Onivia kwijlt tijdens het bix eten zo erg dat het meer water lijkt. Ze komt in de wei nooit, maar wilt altijd in volle patrol los naar stal lopen. Als je een halster om wilt doen in de wei laat ze dat toe totdat je het over de oren wilt schuiven, dan zakt ze door de knieen, rent weg en gaat op een paar meter afstand staan snurken. Als je haar box in gaat en zegt "voet", staat ze met haar been opgetild netjes te wachten totdat je inderdaad met de hoeven bezig gaat.Haha!

MaiNat

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-04 13:38

Maico kon ook tellen. Vroeger gingen we altijd langs mijn huis en kreeg hij altijd 2 broodjes en als hij er maar 1 kreeg bleef hij voor de deur staan en ging hij echt niet weg voor hij zijn broodje had. Ook nam hij weleens een andere verzorger ongewild mee naar mijn huis omdat hij vond dat het tijd was voor wat lekkers!!

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 22:08

Nog een gekke gewoonte van Evita bij manentrekken, of als ik iets te ruw met de manenkam er doorheen vlieg. dan gaat ze helemaal schuin staan met haar hoofd, als je dan de kam vanboven aan de manen hebt, en het minste beetje dat je trekt draait ze haar hals zo scheef nog erger alsdat je haar met alle macht omtrekt. En dan die onschuldige blik erbij 'ik doe toch helemaal niets verkeerd' Schijnheilig Haha!

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 12:28

*super topic*

als ik tegen newie zeg laat je lipjes eens zien dan gaat hij flemen( kan foto helaas niet inscannen)

Als ik buiten ga rijden en er gaat iemand mee op de fiets gaat hij gelijk snuffelen aan de fiets.

Als ik hem een kusje wil geven draait hij net zo lang zijn hoofd weg totdat ik opgeef (spelletje)

Als ik ga poetsen perst hij om de 5 minuten 2 drollen uit (en ik maar vegen)

Als ik met een vriendin ga buitenrijden ( we rijden naar elkaar toe) gaan ze niet verder voordat ze elkaar af hebben gelebbert ( leedvermaak van voorbijgangers)

Als ik het hoofdstel om doe en ik wil de neusriem vastmaken eerst lekker gapen.

Dat was het wel zo'n beetje Lachen

MaiNat

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-04 13:51

Ja dat gapen doet Natasja ook standaard als je het halster afdoet en het bit in wilt doen. Ik denk dat dat komt omdat ze eerst in het land loopt en eerst kaakspieroefening wilt doen ofzo.

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 14:09

Die van mij kan uren met zijn mond op je hand leunen vind hij heerlijk en dan zachtjes op je hand sabbelen. Ook na het eten van iets lekkrs als een snoepje of iets dan likt hij het liefst lekkr lang aan een stuk ijzer zodat (volgens mij) hij lekkr lang de smaak in zijn mond houdt.

Dit valt me erg op bij hem.

Ook geeft hij tijdens het poetsen aan waar je flink moet krabben.

gr