Ik rij bitloos maar ter afwisseling soms ook met bit zodat hij dat ook kent.
Sinds januari hebben we ook een splinternieuw zadel. Een wintec vzh 16,5 inch Hart systeem.
Gepast door zadelmaker en ook eerst een week op proef gekregen wat ik erg fijn vond. Ranger loopt veel fijner met dit zadel, zadel ligt ook stabiel en ik heb ook veel meer balans erin.
Ranger is 5,5 jaar. Vorig jaar voornamelijk buitenritten gemaakt (vele uren en km'ers versleten) en wat gehobbeld in de wei. Dit jaar wil ik het serieuzere werk erbij nemen en dan voornamelijk op dressuurmatig gebied. (schouderbinnen, wijken voor been, achterwaarts stappen neem ik allemaal al mee).
1x om de 2 weken heb ik les.
Een dressuurwonder of springwonder zal hij nooit worden. Maar voor mij staat plezier hebben op nr 1
Vandaag heb ik het serieuze werk wat opzij gelegd en wat voor het plezier gereden. Ik merk dat Ranger wel nood heeft aan die afwisseling. Door het slechte weer kan ik nog niet buiten wandelen. En die van het groen hebben helaas de doorgangen in het natuurgebied ook afgesloten zodat ruiters en mountainbikers niet meer door kunnen

Nota: ik weet dat ik in stoelzit zit en mezelf hierdoor naar achter duw in het zadel. Morgen ga ik de stijgbeugels een gaatje langer doen, het viel me ook pas op na bekijken van het filmpje.
Screenshots uit het filmpje
Stap

Draf

Galop

Springen, hier kom ik te ver uit het zadel.

Als afsluiter een mooie jambette

Tips mogen gegeven worden.
Ik heb sowieso les elke 2 weken.